Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Biometrics Group (NEXT)

Etter innspill fra @Hpbjorn

Tilbakemelding på moderering eller andre ting man lurer på kan gjøres i pm til @pdx

Vi ønsker generelt ikke diskusjon om forumet eller annet i en aksjetråd. Det blir egentlig bare støy for de som vil diskutere aksjen.

Det siste døgnet har vi desverre måtte fjerne et par innlegg som ikke var relatert til Next men til andre ting. Samtidig har brukerene det gjelder fått mulighet til å utale seg på pm med meg / pdx eller andre moderatorer. Noen brukere har desverre ikke ønsket å følge vanlig praksis på forumet og prøvd å fortsette diskusjonen her. Disse brukerene har da fått en luftepause. De kan lese, sende meldinger men ikke skrive i tråden.

Dette er egentlig ikke noe vi ønsker, men av og til er det ingen annen utvei.

Spørsmål, tråden over eller pm!.

Jeg foretrekker å få sånt på privat melding, ikke i den tråden, ellers blir det så utrolig mye støy :slight_smile:

Er helt enig med deg!!

1 Like

Kan leses nå @Kana

2 Likes

Takk Moonman!! :slight_smile: :grin:

1 Like

Vi får en tur ned idag også ser det ut som, antar at det fortsetter till selskapet kommer med gode nyheter.

Ja, evening star har en tendens til å treffe.
En kan se til PLT i dag, etter en delt breaker melding kommer en liten test ordre og aksjen går, snur fort. Tror og Next kan sige ned til base uten noe melding. Støtten der er solid!

1 Like

Hvordan regnes egentlig den run-rate revenue target som er illustrert i bildet du delte @theroger ? Når jeg ser i bildet viser det 82 millioner i Q1’20 og 47 millioner i Q1’21, men fra presentasjonen av Q1’21 viser det at faktisk revenue i Q1’20 var 20,5 millioner og i Q1’21 var det bare 14,1 millioner…

Synes også det er forvirrende med antall design wins, i Q4’20 presentasjon nevner de 15 design wins siden Q4’19, men i Q1’21 presentasjon står det at det har fått 4 nye design wins - samtidig som de oppgir totalt antall design wins til 16, og i grafen som er litt rart skalert ser det ut som 17 design wins…

Synes rett og slett det hele virker litt rotete, og det er nok grunnen til at jeg personlig blir usikker på aksjen… selv om jeg heller ikke klarer å legge den helt bort…

1 Like

Jag har de samme spørsmålene faktisk. :grin:

Er vel i området hvor den snur snart vil jeg tro. Mulig ned til 8 tallet!

Kommer an på hvor lenge det drar ut før det kommer en fundamental bekreftelse på at noen nye kjøper deres produkter, folk kan være mer utålmodige enn du tror :flushed:

3 Likes

Siste der, er et viktig punkt man ikke må glemme. Jeg vil dog si psykologi.

Er en del andre ting som også bidrar til pullback. /dype pullback.
• TA, gevinstsikring ved motstandsområder.
Dem som har skjønt hvordan det fungerer er oftest dem som får best avkastning, ut/inn. Ut ved motstand, inn ved støtte/brudd på motstand- compounding, det er nøkkelen.

Psykologien er ofte slik en blir redd for at aksjen skal bryte motstand på første/andre/tredje forsøk.
Og for ikke glemme, «den store meldingen kan jo komme i morgen»

Oftest gjør hverken kursen eller meldingen det :grinning_face_with_smiling_eyes: Blir pullback og konsolidering. En må se etter brudd formasjoner og volum.

Ser en på NEXT spesifikt så er det som jeg viste til i TA tråden i snitt 17% på pullback siste 2måneder.
Går man litt lengre tilbake er snittet mye høyere.

Vil tippe på en liten rekyl i morgen -et par prosent opp. Kursen traff 1t glidende snitt i dag. Så tror jeg videre at den så vender ned til lav 7, hvor det er god støtte. Jeg baserer det på hvordan kursen har reagert på glidende snitt siste mnd. Ser man i chartet har ikke kursen respektert glidende snitt 1t mer enn en liten rekyl. Mens 1D respekteres og ser ut til å sammenfalle med støtte innen et par dager.

Men, hvem vet :sweat_smile:

2 Likes

Nå ? Hva tenker dere om Next i dag ? Stillingskrig på morgenen og litt driv her nå ?!

Vanskelig å si… Flere større poster som ble solgt ut på høyere nivå ut i fra listene og som ønsker seg inn igjen på lavere nivå :slight_smile:

1 Like

Kjøpte lavt i går og ut i dag. Ser ut for at det er måten å tjene på i Next. Men traderpotten dette💰

Tenker det mest sannsynlige (uten news som trekker i èn retning) så er et naturlige at vi nå finner en horisontal tradingrange mellom 7,50 og 8,00 (evt. 7 og 8). Forventer at vi skal ned på 7,50 +/- der vi vil ha god støtte både horisontalt samt etterhvert av glidende snitt i 1-dagers. Kan være at vi også finner støtte ved 8kr. Risiko til nedsiden er ca. 7kr.

Vanskelig bilde å lese så holder det selv rimelig åpent hva utviklingen videre - har kun gjort et lite salg ved 9,30 og et lite tilbakekjøp ved 8,40 så langt.

2 Likes

Takk! :slight_smile:

Lurer litt på hvorfor de drøyer så lenge med å offisielt slippe hvem den store partneren er :thinking: Er det fordi de ønsker å gjøre det samtidig som en ordre kommer inn kanskje?

Er det ikke halvårsrapport den 18. aug ? Kanskje det kommer noen svar da ?

Ja, det er jo en mulighet for at der kommer noe. En får håpe :slight_smile: Hadde jo vært morro med en godbit av en ordre.

Inntil vil den vel gjøre som den alltid gjør når det er stille; synke sakte, men sikkert, nedover.

1 Like