Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Games Oyj (NXTGMS)

vill trading i dag.roet seg litt på slutten.jeg la merke til at svenska handelsbanken ikke ble med noe særlig på dagens ville ferd.ca.1000 aksjer kjøpt i dag.jeg tror det er gode sjangser for at dette blir en perfekt storm hvis spillet kommer om ikke så alt for lenge.

2 Likes

NEXT GAMES CORPORATION: MANAGERS TRANSACTIONS
18 September, 2017 at 12:15 p.m. EEST


Person subject to the notification requirement

Name: Jari Ovaskainen

Position: Member of the Board/Deputy member

(X) Legal person

Issuer: Next Games Oyj

LEI: 743700K7T2LD38EPLZ76

Notification type: INITIAL NOTIFICATION

Reference number: 743700K7T2LD38EPLZ76_20170918111558_2


Transaction date: 2017-09-15

Venue: FIRST NORTH FINLAND (FNFI)

Instrument type: SHARE

ISIN: FI4000233267

Nature of the transaction: ACQUISITION

Transaction Details

(1): Volume: 75 Unit price: 14,75000 EUR

(2): Volume: 50 Unit price: 14,75000 EUR

(3): Volume: 100 Unit price: 14,75000 EUR

(4): Volume: 34 Unit price: 14,75000 EUR

(5): Volume: 7 Unit price: 14,75000 EUR

(6): Volume: 400 Unit price: 14,75000 EUR

(7): Volume: 41 Unit price: 14,80000 EUR

(8): Volume: 101 Unit price: 14,80000 EUR

(9): Volume: 50 Unit price: 14,80000 EUR

(10): Volume: 100 Unit price: 14,80000 EUR

Aggregated transactions

(10): Volume: 958 Volume weighted average price: 14.76524 EUR

Additional information:

Saara Bergström
CMO
[email protected]
+358 (0)50 483 3896

2 Likes

Lite ny info om spelet i denna intervju: http://www.pocketgamer.biz/interview/66643/the-walking-dead-our-world-interview/

2 Likes

next games skal til new york comic con, 5-8 october. Lov å håpe på litt mere news

1 Like

TWD:Our world er med på denne listen, står “Due: 2018” og det var ikke helt det jeg håpet på.

Selskapet er på 47.plass på denne lista

Da har styrelederen utøvd en opsjon og skaffet seg litt aksjer.

NEXT GAMES CORPORATION: MANAGERS TRANSACTIONS

  11:00
            
        
          NEXT GAMES CORPORATION: MANAGERS TRANSACTIONS

10 October, 2017 at 12:00 p.m. EEST

Person subject to the notification requirement

Name: Niemi, Petri

Position: Member of the Board/Deputy member

(X) Legal person

Issuer: Next Games Oyj

LEI: 743700K7T2LD38EPLZ76

Notification type: INITIAL NOTIFICATION

Reference number: 743700K7T2LD38EPLZ76_20171010094528_2


Transaction date: 2017-10-10

Venue: FIRST NORTH FINLAND (FNFI)

Instrument type: SHARE

ISIN: FI4000233267

Nature of the transaction: ACCEPTANCE OF A STOCK OPTION

(X) Linked to stock option programme

Transaction Details

(1): Volume: 1400 Unit price: 7,90000 EUR

Aggregated transactions

(1): Volume: 1400 Volume weighted average price: 7.90000 EUR

Additional information:

Saara Bergström
CMO
[email protected]
+358 (0)50 483 3896

2 Likes

Endelig litt ny info om spillet. Har vært overraskende stille etter comic con.

1 Like

Ja det har vært stille lenge om spillet, blir spennende om det kommer noe vesentlig mer info når ny sesong av TWD kommer om noen få dager (22, oktober). Jeg mistenker dessverre litt at spillet kommer til neste år en gang.

Ja begynner å tro det jeg også.
ref Q2 rapporten deres:

The company aims to launch at least one game each year starting from 2018.

Vil isåfall være snakk om senest slutten av Q1 neste år om de skal følge sin egen produksjons plan.
De estimerer 6-12 mnd fra produksjonsstart til lansering, og spillet var allerede i produksjon i Q1 ifølge rapporten.

Er også spent på blade runner spillet de produserer. Det vil komme relativt sent i forhold til filmen da det mest sannsynlig var spillet som gikk fra concept til pre-prod i Q2. Det vil isåfall være klar til utgivelse innen 9-15 mnd, og kommer da altså neste året etter filmen hadde premiere.

START OF VOLATILTY HALT AUCTION PERIOD: ORDER BOOK NXTGMS IN MARKET FIRST NORTH FINLAND AT 11:48:38.977

  Start of Volatilty Halt Auction Period: Order book NXTGMS in market First North Finland at 11:48:38.977

Over 10% opp på kort tid! Noe som vet noe?

Har googlet opp og i mente. Finner ingenting. Ser de på finske shareville heller ikke har peiling hva det er.

1 Like

Hva tenker dere om Q3 rapporten?

Har fulgt med på TWD NML på app chartene og de ligger stabilt mellom 100-200 både på iphone og ipad top grossing, så tallene blir nok greie, ca i samme leie som q2 tallene.
Spørsmålet er om vi får noen info om lansering av our world og evt blade runner, selv om det fremdeles ligger en stund frem i tid. Samtidig begynner det vel snart å bli tid for å avsløre hvem de har inngår lisensavtale om for det tredjespillet i produksjon. Info om bladerunner avtalen ble offentliggjort rundt overgangen fra konseptfase til preprod, som er omtrent der det tredje spillet i pipe burde befinne seg ut fra produksjonsplanen deres.

Forventer at de har to spill i produksjon og et i pre prod på denne rapporten.

Ellers er det spennende at en person (mest sannsynlig) kjøpte 8,2k aksjer i går på ask og drev kursen opp nær 13%. Muligens noe som sitter med noe info.

2 Likes

Jeg venter på nyheter om TWD:our world som jeg frykter kommer en gang til neste år. Slår den antagelsen til er det mulig kursen skal litt ned før hypen begynner igjen neste år. Den har allerede falt en del fra toppen.

Blade runner skurrer litt i ørene mine jo mere jeg tenker på det. Fantastisk filmer. men IP som spill har jeg mindre tro på enn TWD f.eks.

Økonomisk forventer jeg ingen overraskelser.

Da var Q3 rapporten ute. Ikke det store overaskelsene.

Finansielt var det som forventet. I samme baner som Q2 rapporten. Brukerbase samme baner som Q2.

TWD: Our world skal soft launches senest januar 18, men muligheter for at det skjer i 2017.

Skal etablere kontorer i LA ila Q1 18, noe som vil påvirke kostnadene.

Sitter og leser rapporten nå, det viktigste er at TWD:Our World kommer sannsynligvis i softlaunch senest januar 2018 og nytt kontor i USA som du påpeker. Nytt kontor i Helsinki også ser jeg. Mulig det er gammelt nytt.

Også litt skuffende at spill nr 3 fremdeles ikke er ute av konseptfasen. Håper på en annonsering rundt hvilken lisenspartner de har der snart.

Edit: Nei, nye lokaler i helsinki var også nytt. Det hadde gått meg hus forbi. For en real økning i kostnader i Q1-2 2018 da. Spent på om vi får en liten nedtur i kursen idag.

De skriver:

Så kvartalsrapportene er stedet for significant game advancements fremover. Store planer her, håper virkelig dette ikke blir et nytt starbreeze-lignende scenario…

Store planer ja:

Her er noen som følger aksjen

https://www.inderes.fi/uutiset/next-games-q3-strategia-etenee-mutta-nml-jai-hieman-odotuksista

google translate:

Mobile Games Next Games announced a weaker Q3 result in the morning when the operative key figures for The Walking Dead: No Man’s Land (NML) were slightly out of our expectations with Q3. The company reported that its added reality, The Walking Dead: Our World, will be released at the end of the year or at the latest in January. The company’s strategy seems to be moving ahead and investors should move their attention next year when Our World is released and begins to generate revenue.

Next Games’s Q3 net sales decreased by 7.9% from the comparison period to EUR 6.4 million, lowering our EUR 8.4 million forecast. The weaker development of our net sales forecasts was the lower operative key figures of NML’s expectations. The company only reports the NML figures for January-September, and not separately the Q3 average figures, which predicted our lower expectations for Q3 net sales. Average revenue per daily active user (ARPDAU) was EUR 0.20 in January-September after EUR 0.21. The number of daily active users (DAUs) in January-September grew by 12% from the comparison period being 45,501 when we expected about 4,800 daily players. The Walking Dead TV series stayed out of April, which was reflected in the number of daily players falling as Q2 and now also Q3. We estimate NML’s operational figures improve with Q4 as the TWD TV series returned to the TV at the end of October. Next Games develops new content on a weekly basis, based on a series of events, which adds players’ commitment and money to the game.

As a result, the report was in line with expectations, and Next Games’s investments in the coming years were exacerbated by the result when NML was imported. The company has been successful in recruiting and invested slightly in our product development, which was reflected in increased costs in Q3. The company is developing three games, the first of which (Our World) is starting to generate revenue until next year. The Blade Runner 2049 game has also gone from pre-production to production and will probably be released next year. The success of these new games will have a significant impact on the company’s future net sales and profitability, so investors should move their gaze over the coming years and not over-emphasize the outcome of a single quarter. Operating profit was Q3 -2.3 MEUR (Q3’16: 0.4 MEUR), when our forecast was EUR -1.3 million.

As we noted in our previous comment, the main focus of the report focused on the next release of The Walking Dead: Our World and the information that was released. The company reported that the game will be released in the test market at the end of 2017 or at the latest by January. Currently, in our forecasts, we expect the release of the game to take place at the end of this year. Our World is a really important game for the company and has been loaded with hard expectations because the competition is still a bit small in the category of added reality games. The company also announced that during Q1’18 it would set up a few people to work in Los Angeles to strengthen their local presidency, as most of the potential licensing partners are located in the United States.

2 Likes

fant enda en analyse

https://pankki.evli.com/hubfs/ERP/Raportit/Next%20Games/NextGames%20171103%20Earnings%20flash.pdf

Jeg er litt overrasket over nedturen i next games når spillet vi alle venter på TWD:our world kommer senest i januar i en soft launch. Det er ikke for lenge til synes jeg. Andre forklaringer?