Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Games Oyj (NXTGMS)

Ryktes det ikke med utsettelser?

Hvor har du sett det? på rapporten for et par dager siden sa de soft launch slutten av året eller senest januar 18.

1 Like

Da er det bare rykter :disappointed_relieved:

Vurderer nesten å kjøpe litt mer om den faller mer. Regner med vi skal opp mot 15EUR igjen når spillet slippes.

Samme her, et moment som kan ødelegge litt er hvis TWD IP er dårligere enn før, popularitet til den nye sesongen på TV etc, det har jeg ikke undersøkt, men bare hypen burde ta oss langt. Det er et gratis-spill som burde få skyhøye nedlastingstall pga. AR og TWD, da burde kursen gå kraftig nesten uavhengig av hvor mye penger som spillerne faktisk bruker. De talla kommer senere.

Ingenting å tilføye innleggene over her, men er helt enig - jeg kjøper mer og tror på 20 EUR ifm lansering :slight_smile:

Solgte litt på høyere kurser, men har nå begynt å kjøpe det tilbake igjen. Synd med den sterke euroen, det ødelegger traden litt. Skal den virkelig tilbake til 7 euro igjen, kursen før offentliggjøringa av TWD Our world. Det nekter jeg å tro.

Solgte aldri på høye kurser :frowning: må virkelig lære meg å gevinstsikre mer.
Uansett… Vurderer å gå inn med mer her selv. maks to mnd til vi ser en grei bump i kursen, og jeg tror ikke vi ser 7 tallet igjen. Ligger jo analyser som peker på 11-12 som riktig kurs, og 9 tallet har holdt lenge nå…

Dette er en forholdvis ny aksje for meg og som det omtrent alltid er med spill-aksjer er nedsiderisikoen før release stort sett utsettelser.

Siden dette er et finsk selskap så foregår mesteparten av forum-diskusjonene på finsk og de er jeg ikke med på overhodet. Denne ulempen gjør at man handler litt mer i blinde enn f.eks. funcom, starbreeze der forum-diskusjonene som kan være viktige foregår på et språk du forstår.

Men selv med en moderat utsettelse kan jeg ikke se for meg en kurs under 7 euro før release av TWD Our World.

1 Like

Begynte å plukke litt her igjen idag. Lansering av our world innom to måneder nå, og virker å stabilisert seg rundt 9 nå.

1 Like

Har de satt en dato for lansering?

Nei men i kvartalsrapporten sa de desember 17 eller januar 18.
Var da softlaunch de snakket om.

Our game development proceeds according to plan. The Walking Dead: Our World will enter testing and
soft launch phase at the end of 2017, latest in January 2018

1 Like

Kurs 8.15 euro nå. Kursen la på 7 ca. da the walking dead our world ble annonsert. Litt merkelig at ikke flere holder på aksjene sine. Fryktes det en utsettelse?
Min plan er uansett å plukke stille og rolig fremover, særlig fordi kursen er såpass lav som den er nå. synd med den sterke euroen da.

edit:kan være skattemotiverte salg vi ser nå, er nok en del i kraftig minus ja.

letter fra ceo:

høres ikke ut som noe forsinkelse i mine ører:
The location-based, augmented reality game, The Walking Dead: Our World and the mobile game based on the Blade Runner franchise are firmly on track, in addition to a third game based on a notable entertainment franchise with a third partner. In 2018, we will continue to actively seek collaboration with new partners to strengthen our product portfolio and bring new products into development. More news to follow on these in due course.

2 Likes

Ingenting som vitner om utsettelse iværtfall. Jeg trodde ikke den skulle under 9 etter å ha prøvd seg på den grensen lenge, så jeg plukket mer på intradag lav 8,85 for noen uker siden. Vurderer som deg, å plukke opp litt mer fremover. Kan komme godt med triggere H1 2018.

  • Softlaunch av TWD:OW er jo den store og vil komme senest januar.
  • Info rundt BR spillet. Produksjonen vil være godt igang nå, så noen skjermbilder og evt noe rundt sjanger kan vel være rundt hjørnet.
  • Presentasjon av den nye IP’en. Spillet burde være i pre-prod nå og det var vel på det tidspunktet de informerte om BR spillet sitt.
1 Like

Enig med dere. Selv plukket eg litt på 8.61. Med litt oppmerksomhet rundt spillet hopper vel denne bra til :grin:

Q4 rapporten er ute.

Kjappe highlights:

  • TWD: Our World startet softlaunch i desember 2017 og ekspanderte til et marked i jan 2018. Global lansering Q2 2018.
  • Bladerunner spillet skal i softlaunch ila H1 18.
  • Signerte avtale med ny lisenspartner i jan 18 og har nå 4 spill i pipe.
2 Likes

Kraftig overreaksjon på åpning. Det finansielle var så som så, men relativt forventet. Our World har utviklet seg etter planen og de holder det de lovet mtp soft launch,samt det kommer nyheter om at de har flere lisenser i boks. Ble mer venting i denne aksjen enn forventet. Men det kommer.

Edit: Skulle strengt tatt ha økt her nå, men vil ikke røre de andre postene mine akkurat nå. Pokker altså.

Jeg fikk ikke anledning til å øke jeg heller.Kom litt for sent inn i trader’n. Var egentlig forberedt på en dip ved åpning.Men det er et spørsmål også om hvor mye man skal putte inn i aksjen ift andre case.

Dette scenarioet er kjent fra f.eks. funcom i perioden før release av TSW. Det ene spillet de har inntekter i fra gir ikke like mye cash inn som før pga. alderen til spillet og i mellomtiden koster utviklingen av nye spill en god del penger.

Ja, så er spørsmålet hvor langt ned de evt skal før det snur. Prøvde å finne ut hvilket marked OW er lansert i men kunne ikke finne noe.
31 des vil de ha 3 spill ute, og 2 i produksjon. Om de to nye klarer å levere i nærheten av TWD:NML så vil det se veldig bra ut, og dagens MCAP på 1.5mrd se veldig lav ut.

Edit: Likviditetsmessig ser det jo gullegodt ut. Cashburn operasjonell drift på 6M EUR pr år og kasse på 26M EUR.