Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Next Games Oyj (NXTGMS)

Ikke spesielt lovende så langt. Falt totalt ut av DL listene nedi Filippinene og fremdeles ingen AR implemenert.

Risky å teste uten AR med, heldigvis kun i ett land. AR må med, hvis ikke feiler dette stygt, men det kommer. De kjøpte jo opp et selskap for å være med i denne AR-konkurransen.

1 Like

Mange spiller vel Pokemon Go uten AR, ettersom det suger batteri? Er kanskje den hypen i ferd med å legge seg?

hmm. meget svak utvikling i det siste og nå er snart aksjen der den var før TWD Our World ble annonsert.
Ikke AR med i testinga ennå, kun location, ekstremt lite news generelt.

IP virker også litt over middagshøyden dessverre

Har caset rett og slett feilet?

2 Likes

Ja begynner å se dystert ut nå. Spørsmålet er jo hvor lenge de har tenkt å holde det i softlaunch. Med utviklingen virker det jo som det skal vare ut året. Angrer på at jeg ikke solgte meg helt ut når softlaunch kom uten AR implementert, som skal være den store featuren.

Der er vi to dessverre. Elendig volum å komme seg ut i også.

Absolutt. Er jo flere handler under 10 akjser idag. Helt dødt. Selskapet har jo også sagt at meldinger om nye spill etc kommer på Q rapporter fra nå av. Det vil jo gi en real ørkenvandring/kursfall frem mot Q1 tall.

Hvis man først skal sitte over lansering av spill, så er det nesten påkrevd at man lager seg et par objektive kriterier for om man skal fortsette å sitte i aksjen, kjøpe mer eller selge. Hvis spillet kommer i beta/soft launch, så er mottakelsen her ofte såpass avgjørende at man må ta valget der.

Jeg har i hvert fall tenkt å følge Funcom og CE svært nøye, jeg må bare bestemme meg for kriteriene. Når TSW kom, så bommet jeg fullstendig og satt i aksjen mens den raste fra 18 til 9 kr. Jeg satt med en siste rest som jeg solgte på 4 kr når fasiten kom fra Funcom. Helt utrolig at noen kjøpte på det tidspunktet. Noen uker senere var kursen 2 kr.

1 Like

ja, men samtidig så var det at dette spillet bare skulle testes i lang tid uten AR med kun med location så absurd at man omtrent ikke ville tro det. Kursen var helt ok i starten av testinga.

1 Like

To måneder uten AR snart. Samtidig forespeiler de lansering i Q2. Går det?
Forøvrig skal vel blade runner være i softlaunch innen utgangen av Q2 også.

Det er vel det som gjør det så vanskelig å ta avgjørelsen. @Onns hadde et godt kritiere for når han skulle dumpe Starbreeze: hvis de ikke viste in-game scener under E3. Dette tok han da som en indiakator på at de ikke kom til å bli ferdige innen rimelig tid.

Problemet er selvfølgelig å finne disse kriteriene. Som du sier, at de skulle slippe spillet uten AR så du på som fullstendig absurd. Det er vanskelig å tenke på sånt i forkant.

Med en gang AR kommer inn i spillet kan det bli spennende igjen eller hvis gode nyheter rundt Q1-tall.

Reduserte her i dag kraftig. Fremdeles med i håp om at AR en gang kommer innen rimelig tid.

Du som raserte kursen i 12 tiden? :stuck_out_tongue:

Ja, ikke værre enn det. Volumet var håpløst, prøvde å selge en del på 7.4-7.5 stille og rolig, fikk solgt svært lite og gikk lei og dumpa før lunsj.

1 Like

Q1 tall kan vi nok se langt etter noe positivitet i tenker jeg. Den ene inntektskilden de har pr nå har de jo skalert ned innsatsen i relativt greit.
Spillet må lanseres til stående ovasjoner for å få noe opptur her tenker jeg, men da vil det samtidig gå fort.

Høres ut som en date gone bad :joy:

1 Like

Softlaunch på IOS i filippinene kom tydeligvis igang på fredag ser jeg.

Er som sagt fremdeles med. Nå er man snart på samme kurs-nivå som før annonseringa av dette spillet, så det bør være litt støtte på disse nivåene.
Lurer fælt på hvor lenge man må vente før AR-delen vil bli testet i filippinene.
link(er)?

2 Likes

Trodde du dro i snora på fredag? :stuck_out_tongue:
Ja nå tror jeg ikke vi kan gå så mye lavere. 4 spill i pipe. Dette skal ut Q2, softlaunch for bladerunner i H1, avsløring av de to andre lisensene kan jo også komme når som helst.
Jeg finner ikke noe spesielt negativt i Q4 rapporten, selskapet bygger sten på sten, har vokst relativt greit det siste året, åpnet nytt kontor i USA og ser mot asia og lisenser/partnere for nye spill der.
MCAP på 1.3mrd nå.

2 Likes


På tide å få ut fingeren iværtfall. Blir fort mange om AR beinet etterhvert.

Enda en franchise får AR behandling.

2 Likes