Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nikola (NKLA)

Det er kull i solceller og output er beskjeden. Du trenger 5 uker for å lade en TSLA? :laughing:

Nikola er interessant fordi selskapet er definitivt annerledes enn alle de andre EV selskapene.

Haha. Det skal jeg si :blush:. Og jeg som håper jeg ser 39$ pr aksje. Det er inngangen jeg ser etter.

Fordi de ikke produserer noe som helst?

Hva er det Nikola skal bruke på sine stasjoner, jo solceller… Vet du ikke det, du vet jo alt :slight_smile:

Jo men det for å ha tall på display til pumpene osv. Ikke for å lage H2? Fortell. Jeg er ny på NKLA så kanskje jeg har misset noe.

På romstasjoner så er der solceller som er veldig effektiv men de koster millioner av $. Disse er ikke for vanlig dødelige i noen som helst drift på jorda. Hvis solceller skal brukes til faktisk drivstoff produksjon on site så må jeg se på dette igjen.

De skal bruke solceller til produksjon av hydrogen, dette for å få “grønnest” mulig produksjon…

Var i alle fall det som var planen deres tidligere, så ville sjekket opp :slight_smile:

Det trenger ikke være bra. Men når han sier det sånn så er det stordrift som er fordelen. Ikke på selve stasjonen. Perfekt å lagre kraft fra solceller som bare har output 12 timer i døgnet. Men om CO2 avtrykket blir bra avhenger av hvilke sol celle panel. Mange solceller har ganske drøye avtrykk.

Men kostnadene er enorme, så her vil det bli noe jævlig med emisjoner om ikke salget av deres elektriske kjøretøy gjør det veldig bra.

De skal heller ikke produsere selv, alt setter de bort til andre.

1 Like

Fortsatt en fordel? Se på Michel Moore filmen. “Planet of the Humans”. Når man skal ha solcellekraft inn i griddet så må det bygges et gasskraftverk på siden av solcelle kraftverket. Dette for å balansere kraften om natten. Øker CO2 avtrykket mye. Som en kuriositet; Folk lader sin TSLA når de sover.

H2 produksjon trenger ikke det. Ville likevel ikke skrytt på meg 0 emision som NKLA her ser ut til å gjøre :smile:. Men han her Trevor er visst glad i hype? :laughing:

Nei, men de pynter jo alle griser de finner… :slight_smile:

Skeptisk til hele greia, men var med fra 25usd(før mergen) til 63usd bare pga den verste hypen… Skal ikke røre de igjen for å si det lett :slight_smile:

1 Like

Trevor er desperat, trur med søksmål å greier fordi de ble avslørt. Søksmål mot Tesla, så sitter han å skryter de opp på Twitter og har selv eid flere biler fra de…

1 Like

+25%

Herregud. Dette er jo helt villt.

Synd du ikke fikk kjøpt da…

1 Like

Det kommer flere muligheter her…

2 Likes

https://www.instagram.com/tv/CCYvaC0ol7c/?igshid=qu580bwds6el&fbclid=IwAR33F7lRZ8COUYI1QV5QswfgHAsj09d8IlddFmAFaKzEY6eIAodTYb71wYg

2 Likes

Så nikola var ikke ett luftslott alikevell? :joy::joy:

Tja, får tiden vise :slight_smile:

2 Likes

Jeg fikk ikke akkurat inntrykk av at den var stillegående. Naboen kjører lastebil, ut fra videoen så tror jeg en ny dieselbil er mer stillegående enn hva denne var.
Men den er kanskje stille ift en amerikansk diesel?

Edit: jeg mente elbil var et blindspor, nå har jwg kjørt elbil siden 2014…vil ikke ha noe annet.

Har vært yrkesjåfør selv i mange år og de nyeste bilene er veldig stillegående, forurenser lite også pga nye motorer og tilsetning av adblue som renser eksosen :slight_smile:

Synes ikke den der var så stille, bråker så mye på tomgang så kan man bare tenke seg når man får på noen tonn… :slight_smile:

Tror El vil være veien å gå her også, det kommer stadig noe nytt i den verden. Både rekkevidde og vekt vil være noe helt annet om noen år, sikkerhet med ladestasjoner er heller ikke noe man må ta særlig hensyn til :slight_smile: Det må man på hydrogen…

2 Likes

Trynet etter kvartalsrapporten igjen.
El trucken kommer ikke i 21 (den skal komme før hydrogen varianten så den kommer da iværtfall ikke i 21.
Ingen produksjonspartner for pickupen, heller ingen antall reservasjoner.
Rett og slett nada informasjon annet enn gjennomgang av kostnadene til selskapet.