Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Noram Drilling AS

Det er et voldsomt trykk på selgersiden for tiden. For å vite hva som har skjedd siste tiden er det vedlig greit å se listene her på TI.

Ser for eksempel en Danske Bank - konto har denne historikken:

Og verdipapirfondet DnB SMB har lagt til dette trykket:

DnB kontoen er snart tom om de fortsetter i denne takten. Danske Bank derimot - vanskelig å si hvor mye de skal ta ut. De var 3. største eier, nå nede på 5. plass

7 Likes

DnB snart ferdig med dette tempoet. Usikker på hva Danske tenker. Kan bli Kjøpsanldning når de stopper opp.

4 Likes

DnB er ferdig solgt
Danske fortsetter å lempe ut 20-40k hver dag…

2 Likes

Hva lå sist utbytte på?

Nesten 1,18

Da er vi over på ny måned og nytt kvartal. Jeg forventer en oppdatering kommer mot slutten av uka, eller seneste tidlig neste uke.

Spenningsmomenter:

• Utvikling i backlog
    • MUSD 12,6 pr mai
    • MUSD 20,9 pr april
    • MUSD 29,6 pr mars
    • MUSD 28,2 pr feb
  • Utvikling i ratene
    • Ser ut som det toppet ut på mai, men de skriver også at ratene i backlog er i snitt på USD 32 400, Har ikke sett hva/om peers har rapportert noe i det siste, så jeg har ikke forutsetning for noen kvalifisert synsynig på ratene. Noen andre?
  • Opprettholdes utbytte på USD 0,11
    • De økte fra USD 0,1 til USD 0,11. Blir ikke skuffet/overasket om de går tilbake til USD 0,1. Dette er underordnet backlog og dagrater.

Endelig! Idag fikk jeg handlet mine første lodd i NorAm. Blir spennende fremover, jeg håper vi har flere år med utbytter og kurstigning fremover

1 Like

Gratulerer med pen inngang.
5. januar var sluttkursen ca 56. Siden da har vi hatt ca 7 kr i utbytte, og kurs i dag er ca 50.
Du har ikke gått glipp av så veldig mye i mellomtiden, men hvis neste oppdatering leverer godt tror jeg du vil få en god kursutvikling ja. Jeg kan ihvertfall ikke skjønne at kursen skal fortsette å synke i takt med utbytte.

Kommer ann på selgerne det :slight_smile: kan fint skli og skli denne, holder meg ute inntil jeg er mer komfortabel med selgersiden

Enig! Men, man kan jo aldri forstå markedet helt ut. Jeg liker med NorAm at de deler info i faste rutiner, de har gjort som de har sagt de første 6mnd, og betalt ut månedlige utbytter. Jeg tenker at til tross for rufsete fremtidsutsikter så kommer det til å pumpes for fulle mugger i Permian fremover. Energisikkerhet, og selvforsyning. Videre har jeg skjønt det slik at de har fra pandemien brukt om slike ledige “ducks” og at det må drilles betraktelig for å holde produksjon oppe.

Ja, selger-/kjøpersiden avgjør dagskursen. Men med yield på 27-28 %, backlog som tar bort usikkerhet og rater som ikke dumpes tror jeg kjøpersiden kommer til å styrke seg. Derfor spenningsmomenter knyttet til neste oppdatering som kommer denne eller neste uke. Holder en knapp på fredag ettermiddag.

Backlogen er vel veldig kortsiktig, max 3 måneder om ganger og gir fryktelig lav visibilitet for fremtiden. Dermed er jo ratene «ikke så mye verdt» siden det kan snu til neste ordrepåfyll (hard resesjon feks?). Hva tenker du om denne påstanden? Bare å korrigere

Tenker at du har rett, har tenkt samme tanke selv. I hvertfall om du sammenligner med MPCC som har rater ut i '25 og for noen båter helt til '27.

Men har lest analytikere som mener det skal bli bedre fremover og forventer gode rater også neste år, så støtter meg på det. Tenker at så lenge oljeprisen ikke faller for mye går det bra.

Går det mot fullstendig hard landing og full resesjon i USA, så vil naturligvis ratene gåå ned, men jeg tenker at om det skulle skje, så vil Noram kunne utnytte det med sine super spec.?
Jeg tror at årsaken til at dem ikke fyller sine strategiske lager, er at dem planlegger å pumpe for fulle mugger i årene som kommer…?
Spennende!

Hei, setter pris på det du deler av info omkring Noram. Har du noe formening om hvor mye Danske bank har igjen, eventuelt om de selger enda?

Danske har igjen ca 930k aksjer og er på 5. plass på eierlisten. De har ikke solgt noe på de siste 2 listene, så mulig det var en rebalansering til H2.

3 Likes

Takker

Mycket trevligt med info du delar med dig då info är rätt lite kring bolaget, läser allt du lagt upp och tackar så hjärtligt

1 Like

Keep inn mind: Jeg har ingen erfaring innen rigg, så jeg lærer underveis selv også. Skulle gjerne hatt flere stemmer med mer erfaring her.
Alt jeg bygger på er stort sett det selskapet selv har kommunisert. Jeg har valgt å stole på dem, og de har så langt vært transparent og holdt ord.

Nej jag förstår helt, man får undersöka själv också såklart som alltid, men det är väldigt tydligt att du förmedlar vidare information vilket är bra, företaget själva kommer ju alltid vara positiva sen får man bara tolka det inför sentimentet och makro med lite nummer räkning, men som sagt att hitta information är lite stökigt så uppskattar att du postar dom🥳