Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Noram Drilling AS

Det ble 0,11 USD, ja.

Noe lav backlog, så det er nok en del rigger som går av kontrakt, og som ikke er sysselsatt om noen måneder. Jeg har ikke grunnlag for å mene så mye om backloggen, annet enn at jeg observerer at den svinger opp og ned i bølger, og jeg vet egentlig ikke hvor lavt USD 20 mill er for et selskap med 11 rigger og kontrakter stort sett fra 3-6 mnd.

Utnyttelsen har ihvertfall vært >99% siden de kom på børs. Ratene har ligget i overkant av forventet, kost virker å være under god kontroll. Mye taler for at de fortsatt kommer til å levere på det de kommuniserer. Blir derfor spennende å følge med fra q til q, og andre presentasjoner de måtte komme med.

1 Like

Pareto sin kommentar

3 Likes

NorAm Drilling AS – Invitation to Q1 2023 results presentation

NorAm Drilling AS - First Quarter 2023 Results

1 Like

Badingen er ikke over. Alt ser ut til å gå i henhold til plan. Litt press på dagratene for tiden, men de har god posisjon, og stålkontroll på kostnadene ser det ut til. Dagkost på USD 18k pr rigg (uten avskrivninger), og dagrater godt nord for USD 30k. Alt overskudd går til utbytte.

1 Like

Har du benyttet anledningen til å fylle på? Har vært godt sør for 58 en stund nå. Press på ratene for tiden, men det virker som de tror nivået vil holde seg framover. Skal prøve å få med meg presentasjonen i morgen.

Ble nok for ivrige med utbytte kruttet til mpcc og blåste det vekk på 58,7 før siste utbytte.
Men fekk jo 0,11 dollar med på det kjøpet så ikkje så heilt gale.
Er “desverre” 2 uker i vietnam så får ikkje tatt meg tid til å få sett q1 presentasjonen.
Satser på å få fylt på noen nye aksjer dette kvartalet og i NORAM, gidde meg god trygghet med innsidekjøpet på rundt 55kr.

2 Likes

NorAm Drilling AS - First Quarter 2023 Results Presentation

NorAm Drilling AS - Annual Report 2022

Trur ikkje det er linket, men dei snakker litt om Noram og markedet borte i USA første 9 minutter av siste pareto podd

3 Likes

Dette må da begynne å bli attraktivt

Eller tror markedet på krasj i Permian-drill?

1 Like

Fint med utbytte i dollar og når kronen er svak.
Har du fått fylt deg opp ferdig i denne?
Hadde mål om 5000 stk aksjer i første omgang men vurderer å sikte meg inn mot 10 000 nå

Jeg er ferdig fylt (10k +), med snitt godt ned på 40-tallet. Får se an rate-utvikling, men ser for meg at dette er en fin parkering for long-posisjon. Om de bremser utbytte framover tror jeg fortsatt de vil levere god yield

1 Like

NorAm Drilling AS - Notice of Annual General Meeting 2023

Da gjøres det klart til nok en månedsrapport med nytt utbytte. Forventer press på dagrate og backlog, men utbytte på USD 0,10-0,11 bør være innafor

NorAm Drilling AS - Monthly rig update and key information relating to the cash distribution for June 2023

2 Likes

Press på backlog, men fortsatt gode rater. Pent utbytte nok en gang!

3 Likes

ex utbytte i dag
NOK 1,18 i dag altså!

Synes backloggen var litt tynn, så spent på neste update. Tyder på at flere rigger er under rullering. Det virket ikke som de selv var så veldig bekymret for å få dem over på nye kontrakter.

1 Like

DNB Markets var på besøk i usa forrige uke, og virket bear til dette segmentet.

De skrev at at Permian var unntaket :slight_smile:

bilde

Ref DNB Markets analysen “Takeaways from Houston”.

2 Likes