Risiko knyttet til backlog, ikke kommet update på dette?
Lavere rater grunnet synkende gasspriser i usa? Rigger på gass tas ut produksjon og settes på olje og senker ratene for Noram?
Risiko knyttet til backlog, ikke kommet update på dette?
Lavere rater grunnet synkende gasspriser i usa? Rigger på gass tas ut produksjon og settes på olje og senker ratene for Noram?
Jo, det kommer update hver mnd. Denne kom for en mnd siden
Får tilsvarende update denne uka. Hva gjelder risiko er signalene fortsatt positiv ut fra det jeg har sett.
Lite som tyder på lavere rater, snarere tvert imot ut fra det de selv har sagt, men det får vi også en løypemelding på denne uka.
Fra presentasjonen på torsdag virket de ihvertfall veldig flørtende med markedet hva gjelder utsikter til utbyttene framover.
Ok, men backlogen har vel falt ganske mye i den siste updaten du viser til?
Har gått fra USD mill 37-38 i nov/des til USD 28 mill i februar. Er en del rigger som skal rullere utover våren, så verdt å holde øye på, ja. Mener kontraktslengdene er stort sett 6 mnd +.
Oi!
Hadde ikke sett for meg en så stor økning i dayrate! Altså dagrate på snitt USD 32 300 etter mars. Jeg trodde det skulle toppe ut på 32k mot sommeren.
Øker utbytte!
Øker backlog!
Øker dagrater!
What’s not to like?
Dette var det forrige regnearket mitt. Må gjøre noen justeringer nå
Ut fra det jeg ser er det rom for gode økninger i utbytte, men det konservative anslaget gir 21,6 % yield på dagens kurs. Hvem andre på OSE har det (ærlig spørsmål, jeg vet ikke - mulig det er noen som er bedre også?)?
Jeg lar ratene toppe ut på 32 500 til sommeren i nye arket. Kan ikke ta helt av heller.
Øker også kostnadene til 17 200 i løpet av våren.
Edit: ser regnearkene har byttet plass. Det øverste er det nye
Et teknisk spørsmål fra en glad amatør:
I nettbanken min har kostpris for mine aksjer gradvis sunket fra det jeg faktisk betalte 6/12, til nå et beløp som tilsvarer reell kostpris minus kr 2,05 (ikke 3,05, som er totalt beløp pr aksje). Er dette bare en bug i DNB, eller er det andre forhold rundt Noram spesifikt som tilsier at dividender skal trekkes fra kostprisen?
Jeg eier ikke andre selskaper som betaler utbytte for tiden, så jeg får ikke sammenlignet.
Er dette utbyttet skattemessig “tilbakebetaling av innskutt kapital”? I så fall er det skattefritt nå, men reduserer inngangsverdien din tilsvarende. I så fall vil DNB sitt system gjenspeile skattemessig inngangsverdi.
Jeg spekulerer bare, men jeg mener det er en mulig forklaring.
Det var noe sånt jeg funderte på om det kunne være. Dog litt rart at ikke alle tre utbyttene er trukket fra.
De traff bra bunn med det innsidekjøpet på 56,50
Nå er det april. Ny måned, snart ny oppdatering (må sikkert vente til påska er over). Får vi ytterligere økning i utbytte?
Tok selv en rolig økning i posisjonen på 57-58. Siste OPEC+ kutt legge nok ikke noen demper på aktiviteten i Permian.
Var litt annet format på denne meldingen i forhold til tidligere. Oppgir utbytte i $.
Med dagens kurs ser vi en økning fra NOK 1, 1 til ca NOK 1,16
Meget gode rater, oppetid nær 100 %, og pen backlog. På kurs 60 ser vi en yield godt opp på 20-tallet!
Det presiseres at det er tilbakebetaling av innbetalt kapital, så ingen skatt av dette.
Jeg ser regnearket mitt trenger en del justering. Har ikke lagt inn rett antall aksjer. Her oppgir de også ca USD 4,7 mill for mars, og det slår ben under mitt anslag på ca 65 % FCF av netto resultat.
Med dagkost på estimert USD 17k har de en netto på USD 4,95 mill i mars. Med 4,7 i utbytte tyder det på at omtrent hele netto er FCF. Hvis de da ikke justerer ned kravet til kontantreserve. Det er mulig siden de har en kredittfasilitet som sikkerhet om noe skulle skje.
Med de justeringene ser det ut til at regnearket underbygger lovnaden om at ALT av overskudd skal ut til aksjonærene.
Setter veldig pris på innleggene dine HO5, har selv ikke i nærheten så mye å bidra med her.
Bruker idag ubyttene fra MPCC til å reinvistere i NORAM, med håp om en ny inngang på rundt 58kr.
Fikk påfyll på 60 i dag.
Permian tror jeg har en lys framtid Permian Oil Production Hasn’t Peaked Yet | OilPrice.com
Noram et et av de beste utbyttecase på ose.
NORAM DRILLING: Carnegie initierer dekning med kjøpsanbefaling og kursmål NOK 100
Noen som kan dele hele analysen?
Da er vi over i mai. Ny måned, nytt utbytte😃
Skjønner at olja drar ned, men jeg tenker ikke virkningen på Noram er så voldsom. Kontraktene er som regel 3-6 mnd, så i nye kontrakter blir ratene selvfølgelig presset noe. Men samtidig er ikke rigg-kost den drivende kosten på utvinning (mener de har nevnt det i en presentasjon). I tillegg har vi krona som har stupt.
Jeg regner med vi også denne mnd utbytte oppgitt i dollar, og i samme størrelse som sist - 0,11USD. Det ville i dag gitt ca 1,17 NOK pr aksje.
Vi snakker altså yield på 25 %.
Det kommer nok update over helga. Spent på rater, nye kontrakter og backlog.