Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Norbit

På tidspunktet jeg skrev dette hadde Kitron beveger seg sidelengs og nedover i en lengre periode.

Nå har jo forresten Norbit også begynt å få litt oppmerksomhet.

Siste KIT kjøpet mitt i 2014 ble gjort 29.12 og kursen var da 1.62kr. Føler det har vært grei utvikling de siste 6 årene :slight_smile:

Føler Kitron har vært sånn lenge. ( DVS ; den går bra en periode og så har men lengre perioder med sidelengs/nedover ).

Stjelt fra Shareville.

Norbit leverer så til de grader. Ebitda på over 50 millioner, Resultat på 35 millioner, spår vekst for samtlige produkter i produktporteføljen fremover og da også for det mest spennende segmentet OCEAN. I forhold til peers ser selskapet veldig billig ut.

Leverte et helt middels år i 2020 grunnet corona, dette virker det som de virkelig har kontroll på nå annet enn mulige problemer med levering av enkelte komponenter. Guider 1,5 mrd i inntekter i 2024 med Ebitda-margin på minimum 25% noe de klarer hvis de opprettholder veksten de har hatt siste årene.

Selskapet betaler utbytte hvert år og topp 50 aksjonærer sitter på hele 84 % av aksjene. Gått under radaren siden de kom på børs og det virker som folk har fått øynene opp for denne juvelen nå.

Synes alle burde se litt på selskapet, av den grunn jeg synes den fortsatt ser attraktivt priset ut. Virker bunnsolid.

2 Likes

Fortsatt like stille her, selv med 50% oppgang siden forrige kvartalsrapport. Er vel bare et spørsmål om tid før folk leser forrige kvartalsrapport… Reitan gruppen har hvertfall trua.

2 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/568421

Ser ut til å gå bra her?

Ja, de leverer så det holder. Langt over konsesus fra meglerhusene. En av børsens billigste aksjer spør du meg. Tek-selskap som vokser i alle segmenter, gode marginer, betaler utbytte og stødig ledelse som eier en stor del av selskapet.+ at topp 50 eier i over av 80% av aksjene. Bedre blir det ikke!

2 Likes
2 Likes

https://newsweb.oslobors.no/message/575462

NORBIT - Resultater for tredje kvartal 2022

Trondheim, 11. november 2022: NORBIT leverte inntekter på 269,7 millioner kroner
og et EBITDA-resultat på 47,2 millioner kroner i tredje kvartal. Inntektene økte
med 35 prosent fra tredje kvartal 2021, og NORBIT øker nå inntektsmålet for
2022.

  • Alle forretningssegmentene bidro til lønnsom inntektsvekst i kvartalet, og vi
    leverer de nest høyeste kvartalsinntektene noensinne. I årets første ni måneder
    har vi levert inntekter på 820,2 millioner kroner, noe som tilsvarer en vekst på
    52 prosent fra i fjor, og en EBITDA-margin på 21 prosent. Vi øker inntektsmålet
    for helår 2022 til å overstige 1,1 milliarder kroner, sier Per Jørgen
    Weisethaunet, administrerende direktør i NORBIT.

  • Vår ambisjon om å levere inntekter på 1,5 milliarder kroner og en EBITDA-
    margin på over 25 prosent i 2024 ligger fast, og understøttes av god
    etterspørsel og strategiske initiativ innenfor alle våre forretningsområder.

1 Like

Utrolig sterkt levert. Ser ikke ut som de blir noe påvirket av dagens makro. Spent på Web-cast klokka 10!

1 Like

Nå er jeg helt blank hva gjelder teknisk analyse, men merker meg at kursen nå kanskje kan etablere seg over 30 for første gang på litt under ett år. Ut i fra kvartalsrapporter ser det også ut til at de vokser som guidet, og litt til?

https://newsweb.oslobors.no/message/580854

1 Like

Ser bra ut det her OYV :grin:

1 Like

Hvordan er denne meldingen noe annerledes enn meldingen fra 02.01?
Det eneste jeg kan tolke som “nytt” er at de forventer mer ordre fra denne kunden 2. halvår?

Det tror jeg du har rett i, sett bort fra en bekreftelse på at kontrakten er signert. Så kan man innvende at alle selskaper vil skryte av seg selv i børsmeldinger, men det gir noen positive signaler at kunden muligens vil bestille mer, og at de setter fokus på skalerbarhet. Når vi først har deg på tråden hadde jeg blitt takknemlig for noen tanker om det tekniske bildet, om du har tid og lyst :relaxed:

1 Like

Selvfølgelig :slight_smile:

Satt og kikket på chartet faktisk, fordi jeg lurte på om dette var noe tradebart, men det er ikke noe for meg basert på volum og moment. Sånn på kort sikt er aksjen også rett ved noe motstand, og moment ser litt extended ut. Jeg liker å kjøpe aksjer hvor moment og sentiment er utbombet og i ferd med å snu.

(NB! Analysen kortsiktig blir svak fordi det ikke er mye omsetning i aksjen).

På lang sikt synes jeg chartet ser veldig bra ut, ligger i en fin stigende trend, og kan se ut som den har brutt opp av en lang nedadgående konsolidering. Klarer den å ta ut motstanden jeg har tegnet inn her, og og suse forbi ATH, så kan denne fint gå til toppen av trendkanalen.

Hadde jeg vært en value investor så tror jeg dette er den typen selskap jeg ville kjøpt for å holde i mange år :slight_smile:

Tusen takk! Nei det er ikke mye action fra dag til dag her, lite egnet for trading. Jeg er som du sier du evt ville vært investert for the long run og har ikke forventninger om høy avkastning på kort sikt. Det er imidlertid en aksje som får veldig lite oppmerksomhet men et selskap som virker solid og med vekstpotensiale. Så kan få en reprising håper jeg etter hvert :slight_smile:

1 Like

https://newsweb.oslobors.no/message/581085

Trondheim, 1 February 2023: NORBIT announces that it has completed acquisition
of the IoT start-up CPS AS (“CPS”). CPS will be included in the Connectivity
segment.

The transaction values CPS at an enterprise value of NOK 13 million, implying an
equity value of NOK 12.6 million. The acquisition will be financed by the
issuance of consideration shares at a price equal to the five-day volume
weighted share price of NORBIT ASA prior to signing of the share purchase price
agreement with a total value of NOK 9.0 million, and NOK 3.6 million will be
paid in cash.

Trondheim, 15. februar 2023: NORBIT rapporterer rekordhøye inntekter på 347,3
millioner kroner i fjerde kvartal 2022, en økning på 40 prosent sammenlignet med
tilsvarende periode året før. For hele året økte omsetningen med 48 prosent til
1.167,5 millioner kroner.

NewsWeb (oslobors.no)

Dette var sterke greier!

1 Like

Mer enn doblet utbytte også! Blir spennende å se om den kan ta ut ATH ila uken. Virker ved første øyekast som en veldig solid rapport

1 Like

Markedets forventninger til Norbits Q2-rapport fra Pinpoint Estimates!

Salgsinntekter: 377,2 - 384,1 MNOK
Driftsresultat: 72,87 - 79,28 MNOK

Intervallet baseres på 8 estimater.

Avgi ditt estimat og få tilgang til konsensus her :point_down: