Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordea Investor - erfaringer?

Noen som har erfaringer med aksjehandel hos Nordea?

Grunnet den lave kurtasjen så registrerte jeg meg som ny kunde og opprettet en aksjesparekonto (ASK) for småtrading i norske aksjer. Fikk beskjed om at det tok et par dager før jeg fikk tilgang. Som ny kunde abonnerte jeg samtidig på gratis analyser og markedsinfo på epost :slightly_smiling_face:

Mer informasjon om Nordea Investor:

Smarte Penger sin prisoversikt for aksjemeglere på nett:

Prisendring f.o.m. 17. januar 2022

Prisendring f.o.m. 17. januar 2022

  • Minimumskurtasje 39 kroner
  • Maksimumskurtasjen 149 kroner
  • Prosentkurtasjen 0,04 prosent (uendret)
  • Gratis sanntidskurser (uendret)
1 Like

Ja, du må bli bankkunde først. Gå inn på siden

og klikk “Kjøp aksjer, bestill Aksjehandel på nett” og deretter “Bli kunde i Nordea” i popup-vinduet.

Brukte BankID og signerte på avtaledokumentene og fikk tilgang til nettbank. Etter å ha rotet litt i navigasjonen fant jeg ut hvordan man opprettet en Aksjesparekonto (ASK) og fullførte den prosessen. Fikk til slutt beskjed om at jeg ville få tilgang om ett par dager…

1 Like

Er Nordeakunde, og Nordea investor er verdt pengene. Med også den nye billige kurtasjeavgiften så er de etter min mening blant de beste. Problemet mitt er at jeg ikke vil realisere gevinst ennå på min zerokonto på Nordnet for å betale skatt. Men skal flytte over så fort det lar seg gjøre. :+1:t2:

1 Like

Er det gratis realtime strømmende ordredybde med fem nivåer?

Hehe, skal sjekke ut i morgen @sparkonge. Lenge siden jeg har vært inne der.
Går det i glemmeboka i julestria så minn meg på det igjen.

Mulig du finner det ut selv på Nordea investor siden også:
https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/aksjer/nordea-investor.html

Edit, se @Duncan 's svar under.

Bruker selv Nordea. Funker bra det. Billig kurtasje og man har ordredybde på 5 nivåer.

Men e24.no har jo også gratis livekurser og ordredybde på mer enn 5 nivåer for de som liker å følge med.

2 Likes

Ja sjekket nå, gratis sanntidskurser på norske og nordiske aksjer. https://www.nordea.no/privat/vare-produkter/sparing-og-investering/aksjer/aksjehandel-pa-nett.html

1 Like

Jeg bruker Nordea investor. Det stemmer det du spør om @sparkonge. De har også en behjelpelig aksjedesk som er raske til å svare på telefon :ok_hand:

Er det samme priser på ASK? Dvs 1kr minstekurtasje osv?

jeg åpnet en konto hos nordea å bruker nordea sin investor. ikke noe avanserte greier. men det er gratis og kurtasjen er bare en krone.
mulig å kjøre opp en mini konto hos de relativt raskt om man er en flink trader. det er ikke jeg, men det tilgivende med den lave kurtasjen. lett å komme seg opp igjen når man har gjort en liten feil :slight_smile:

0,04% min. 1kr, maks 99kr :wink:

men nordea er fine på å rote bort aksjene mine da. logget inn nå. borte vekk er de. alt som står igjen er 114 kroner på kontoen.

de har sikkert tatt de ut å lagt de i safen for natten :yum:

1 Like

Samma skjer hos meg. De hadde noe krøll med serverene i dag, så jeg tipper det er det de fikser nå :man_mechanic: :woman_mechanic:

1 Like

Det er dessverre problemet der. Brukte kun nordea et par år for inntil et års tid siden, og det var alt for ofte tekniske problemer av ulik art.
Har sikkert blitt litt bedre siden den gang, men hører folk på jobben fortsatt sliter med mye av det samme. Jeg har fortsatt noen langsiktige aksjer der, men tør ikke trade der lenger (har brent meg på å ikke få solgt i tide grunnet tekniske problemer der før), noe som er litt synn ettersom kurtasjen gjør akkurat trading lukrativt.

1 Like

Har hatt problem siden fredag. Beholdningen dobler seg og kjøp kommer ikke inn.

Jeg har fått tilbake aksjene. Solgte de. Har da selvsagt penger på konto etter selg, hadde det før og. Men nå står det minus 80kr. For et opplegg.

1 Like

Takk for alle svar. Logget inn i nettbanken nå og ser at det har blitt opprettet en “ASK Transaksjonskonto”.

Prøvde derfor å logge inn på Nordea Investor men får feilmelding om teknisk feil. Vet ikke om det faktisk skyldes en teknisk feil, eller om jeg fortsatt må vente et par dager før Investor-kontoen min blir aktiv.

Uansett. Prøver igjen seinere i uken. Tenker jeg overfører 10.000 NOK i første omgang for å teste ut løsningen til Nordea.

tar vel opp til 3-5 dager før det er aktivt.

1 Like

Det ble brått ikke så interessant med Nordea allikevel. Har hatt Netfonds i noe sånt som tre år uten en eneste teknisk feil.

1 Like

hehe det er en grunn til at jeg ikke har flyttet alt over til nordea ja