Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Ikke rart med en minister fra Venstre, kan en ikke forvente annet.
Venstre er i utgangspunkt svært negativ til gruvedrift, men er avhengig av støtte fra Høyre.

1 Like

Nordic Mining ASA (EN Expand:NOM) - Interim report per 30 June 2021

Fant tilfeldigvis følgende artikkel om finansiering av Keliber. Kanskje av interesse for noen. Var nytt for meg, men det trenger ikke å bety så veldig mye. :slight_smile:

Keliber to launch EUR 30m fundraise in September, plans EUR 350m fundraise in 2022 – CEO | Mergermarket (acuris.com)

1 Like

Det er kjedelig akkurat nå (litt stygt sagt, avklaringen som burde komme i starten av året, venter nå på at næringsministeren blir byttet ut så departementet kan slippe løs tillatelsen)

Og da får en finne de små gledene en kan i ventingen. Jeg har sett sånne kurver før, men det var først i dag at jeg oppdaget at den har et navn, en “Lassonde kurve”

Kilde: Visualizing the Life Cycle of a Mineral Discovery - Visual Capitalist

4 Likes

Næringsministeren kan vel ikke ene og alene bestemme når svaret på saken fra NFD skal offentliggjøres?

Nei. Men sikkert praktisk å gi noen hint om at avgjørelsen ikke passer midt i valgkampen

Ja, gode muligheter for at den nye kommer fra SV…

Sjansene for det er nok heller små.
Ser MDG tror på julenissen, med håp om å bli tatt inn i varmen på bekostning av SP.
Desperasjonen er tydeligvis stor, deri gården :laughing:

Nordic Mining ASA: Mandatory notification of trade - primary insider

1 Like

image

100 millioner a dere, dæven. Hadde ingen anelse om at jeg også hadde en formue i 100millioners klassen.

4 Likes

Flott han har troen :star_struck:
Tyder på at dette går veien.
Til og med SV hausser elbil og batterifabrikker.
Da må de også skjønne at gruvedrift er nødvendig i denne settingen.

Gleder meg til aksjene mine er verdt 2792 pr stk :money_mouth_face:

Reserves of Keliber’s largest lithium deposit increased by 55 percent

4 Likes

Nordic Mining ASA: Mandatory notification of trade - primary insider

1 Like

Tentativ og forsiktig optimistisk triggerliste for NOM i Q3:

• Dom fra tingretten neste uke (innen 24. september i følge dommeren)
  • NFD-avgjørelse kort tid etter dersom dommen enten avviser AMRs krav eller dømmer i NOMs favør
  • Miljødept. avviser klagen på revidert utslippstillatelse
  • De to intensjonsavtalene blir endelig signert når rettighetsspørsmålet er avklart
  • Finansering løser seg

Kursmål: 5-7 kroner hvis overstående kommer i orden. Da er caset fullstendig de-risket og prosjektet kan realiseres med byggestart i Q4 i år eller Q1 neste år.

4 Likes

Correction: Mandatory notification of trade - primary insider

Gode signal på innside handler

1 Like

Sibanye-Stillwater closes EUR 10 million second tranche of equity investment in Keliber

Ruling in case against Artic Mineral Resources expected mid-October

Virker som dommerfulmektig ikke har peiling på hva det snakkes om i rettssaken😂