Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Mining (NOM)

Nordic Mining ASA: Issuance of 5 shares to facilitate proposed reverse split

Nordic Mining ASA: New share capital registered - 5 shares

Ser man på datoene for avgjørelser så er det overveiende odds at dommen kommer Tir-Tor, mest sannsynlig på en Onsdag.

2 Likes

Dagens aksje hos investtech.

Norge nekter å ta Førdefjordsaken inn for EFTA domstolen.
Naturvernforbundet tolker dette til, staten frykter avgjørelse fra EFTA?
Kjør debatt!

Er ikke NOM også er en bioteksksje? Alle er helt ville etter sånne her på forumet?

Tendensiøs framstilling. Naturvernforbundet ønsker saken inn for EFTA og den norske domstolen har sagt nei (i første instans). “Norge” har ikke gjort noe enda, hvem nå det er, regjeringen har vel hverken sagt noe positivt eller negativt.

Hva annet forventer du å høre enn at retten har avgjort korrekt og naturvernforbundet tar feil på et forum for NOM-aksjonærer?

Nordic Mining ASA: First release of USD 30 million from the Bond Escrow Account completed

1 Like

Ledelsen i NOM er ganske beskjeden (og kunnskapsrik) etter min mening: “The release is an important milestone for the Engebø Project as an independent
engineer has confirmed that a cost-to-complete test had been satisfied, being a
third-party assessment of the Company’s projections that the Engebø Project has
sufficient funding and will be completed on time.” Ikke så ofte Hr Fossum & Co bruker slike ord (selv om han er best i norsk). Har tatt feil før, og kommer å gjøre det i fremtiden også (det være seg den ene eller andre aksjen jeg har har vært og/eller fremdeles er involvert i som aksjonær), men dette kan da umulig være annet enn gode nyheter! First we take Manhattan, THEN we take Høyesterett!

Har uansett troen, og det er vel ofte det som det handler om i aksjemarkedet (som i alle andre). Med 2.4 mill aksjer er det min nest største beholdning, kun mer i DVD for tiden.

God helg! :beers: :beer:

6 Likes

Takk for svar. Ønsket bare respons, syns forumet er overmåte fokusert på Biotek. Meste av annet er som «fra en annen planet»etter min mening. Så jeg spør skikkelig teit med overlegg. Tror det er sunt å prate om litt utenom helsemiddel aksjer. Har iallfall erfart at økonomisk sett er et spredt fokus bedre enn snevert.

3 Likes

Nordic Mining ASA: Reverse split resolved by the Extraordinary General Meeting

Nordic Mining ASA: Key information relating to the reverse split and change of ISIN

På tide med spleis

Tradingview oppdaterer charts automatisk når de spleiser aksjer, men blir det nye chartet riktig?

For ordens skyld og selv om de fleste (alle?) har fått det med seg, i dag er siste dag aksjen trades som en “penny-aksje”. Nær sagt; takk og pris!

Reverse split ratio: 20 old shares give 1 new share

Last day including right: 12 March 2024

Nordic Mining ASA: Ex reverse split today

Spleiset 1:20 omregnes ny kurs 15,78 skriver noen på nordnet. Litt mer seriøst tall :stuck_out_tongue:

2 Likes

Ikke enda hos meg ihvertfall :stuck_out_tongue:

DN har NOM på taperlisten med 95% fall, tydelig at noen softwareløsninger ikke takler spleisen. :see_no_evil:

3 Likes

Da har dom blitt avsagt. Overskriften er:

Selskapet Engebø Rutile and Garnet AS (ERG) har rett til å utvinne granat i Engebøforekomsten i Sunnfjord.

Selskapet Engebø Rutile and Garnet AS (ERG) har rett til å utvinne granat i Engebøforekomsten i Sunnfjord (domstol.no)

God helg!!

:beer: :beer: :beer: :beer: :grinning:

14 Likes