Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Listen er på tråden :blush:

Jeg skjønner.

1 Like

De største endringene:

Nordnet Livsforsikring solgte 30 K.
DNB Egenhandel… solgte 489 K.
Bank of New York Mellon kjøpte 126 K.
State Street Bank Thrust… kjøpte 124 K.

Investorene som ikke er blant de 50 største økte med 285 K.

10 Likes

Takk for Info @LinPiao
:wink:

Nordnet livsforsikring er vel småaksjonærer… og “DNB Egenhandel… solgte 489 K”
Er det den som brukes for utlån til short…?
Isåfall er vel de to mest interessante hendelsene her Bank of New York Mellon og State Street Bank Trust…(?)

5 Likes

Skal vi tro finanstilsynet, så skjer det ingen shorthandel av betydning i NANO.
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0010597883

Så ser man på aksjonærlistene at fra DNB sine konti kommer det typ 600.000 aksjer ut og inn fra uke til uke.

Skitne rotter.

13 Likes

Nordnet Livsforsikring låner ut til Short, så det kan være det.

1 Like

Jeg har tidligere været i kontakt med mæglerne hos NordNet og svaret er, at man ikke udlåner aktier til shorting af etiske årsager. Det kan være denne policy er ændret, eller jeg har fået forkert information, men jeg tænker at kontakte NordNet mandag morgen for at verificere denne påstand.

1 Like

De startet i Q2 i norge. Jeg har alt fått utbetalt hele 7 Nok.

1 Like

Samme her. Mine aksjer ble utlånt uten at jeg var klar over dette, før det ble utbetalt et mindre beløp. Jeg har nå reservert meg mot utlån av mine aksjer til short. Dette gjøres ved å kontakte kundeservice. :slightly_smiling_face:

2 Likes

Har også reservert meg. De gribbene skal ikke få shorte mine aksjer… :see_no_evil:

3 Likes

Vet noen om man kan reservere seg for utlån av enkelte posisjoner, eller er det ja/nei?

Det er Ja/Nei

Ut fra dagens aksjonær oversikt så er det tydelig at aksjen shortes i en viss utstrekning. Dette har fått flere små aksjonærer til å selge seg ned. OM holding øker for første gang på lenge. Say no more…

13 Likes

Kan vi vente en flaggmelding?

Over 5% for OM, er et ekstremt sterk tegn i mine øyne. Med tanke på at han har holdt seg så vidt under for ikke utløse en flaggmelding den ene eller andre veien.

2 Likes

Damn son, hvis OM øker er det sykt bull… :wink:

3 Likes

Øker med 70K

9 Likes

Merkelig høye bolker av omsatte poster? Har det noe med dato å gjøre, eller er det reelt?

Tja om du ikke har for vane å hallusinere så må du anta at det er virkelig :stuck_out_tongue:

Skjulte salgsposter tror jeg (edit, motsatt, skjulte kjøpsposter)

Kjøper han 166177 aksjer til, så er han over 5%.

3 Likes