Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Hvis OM Holding har økt med 70K, så har han økt fra 4,57 % til 4,70 %, så det blir ingen flaggmelding.

Uansett synes jeg det er positivt at han har økt, spesielt all den den tid det har vært spekulert noe i at han muligens måtte tvangsselge noen av sine posisjoner pga av høy belåning.

8 Likes

Send en Mail til øyelegen og be han kjøpe litt til da, så vi kan få en liten flaggmelding her :joy::joy:

Ikke bare øyelegen som har handlet den siste uka. Her er de største transaksjonene:

Folketrygdfondet solgte 65K
OM kjøpte 70K
Verdipapirfondet Storebrand kjøpte 50K
Verdipapirfondet DNB Norge Indeks solgte 55K
Kimen AS kjøpte 108K.

De 50 største aksjonærene (som endrer seg fra gang til gang) økte samlet med 264K.

3 Likes

Det er jo Hans Petter Bøhn, styrelederen i Pcib. Er jo tillitvekkende at folk fra bransjen i Norge har tro på flere selskaper i samme sektor.

3 Likes

Som sagt. Synes det er feil å si at Kimen har kjøpt 108k. Det er heller slik at noen har solgt seg ut av topp 50, noe som gjør at Kimen kommer inn.

1 Like

Eller at Kimen har kjøpt såpass at de har kommet inn på lista.

Men jeg burde ikke ha skrevet “kjøpt 108K”, men at de er ny denne uka på lista med 108K.

1 Like

Det forundrer meg til tider at ikke folk ser dette poenget litt tydeligere.

I denne tråden har man jo all verdens sjanse til å ettergå dette i svær detalj, og da burde man slippe denne unødvendige oppmerksomheten hele tiden om børsposter som kommer til syne på bunnen av topp 50.

1 Like

Jeg gjentar; skulle ha skrevet dette på en annen måte. Ser forøvrig at Kimen har hatt nøyaktig 107 752 aksjer i hvert fall de fire siste ukene, og sikkert lengre enn det.

Mener ikke å henge ut ditt spesifikke innlegg denne uken. :wink:

Er bare at dette har vært en gjennomgående greie hele tiden, og hele tanken med denne tråden er jo at det skal være litt enklere å gå godt bakover i tid for å verifisere sånt.

Folktrygdefondet utlån igjen?

Den ryddigste og enkleste måten å unngå slike misforståelser på eg vel å legge ut listen på onsdager. Så slipper man å forholde seg til kommentarer ang bevegelser.

1 Like

Og ditto unødvendige oppmerksomhet på Folketrygdfondet som låner ut aksjer til short - som er helt lovlig og utbredt i de fleste markeder. Noe som skaper positiv volatilitet :grin:

  • sorry @Savepig , den la du til så fint at den måtte bare komme :wink:
1 Like

:rage::face_with_symbols_over_mouth:

1 Like

Er nok ikke mer forskjell enn at den akkurat bikket grensen. Hvis man ser på handelen siden R&D så er det nesten bare handel i lånte trading aksjer. Det er noen der ute som tjener mye penger på å leke med kursen til Nano…

Uvanlig uke, bevegelse både i folkefiendefondet, OM Holding OG synlig short.

3 Likes

Noen som gidder å legge ut topp 50? Selve lista. Så man har noe å se på mens shorterne leker seg med kursen?

Pr 30/9


Kilde: Stocktalk.no

18 Likes

Glitters,! Takk, @Inkognito666 :innocent:

Ikke rare volumet (verdi) på topp 20-50.

Illustrerer hvor vanskelig det er i dagens marked å øke seg opp til en verdi som monner for investorer med penger. Store fond er type investorer som virkelig vil slite med å få posisjon. Eneste måte er så og si kun ved emisjoner.