Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

Kan det komme noe på ASH fra en av konkurrentene som gjør at de øker shorten nå? De store vet alltid mest

Faktum er vel at svært få shortere har tapt i nano, why change a winning strategy?

1 Like

Det skulle så lige være - at det er nemmere at shorte i eks kurs 88 end i kurs 22 - da faldholden nu kun er 1/4, og en evt mulig fortjeneste tilsvarende mindre

Men jo, uagtet vores FA viden om selskabet, så skal man aldrig undervurdere sådanne selskaber, der på underlig måde - næsten altid er gode til at fange de rigtige tidspunkter at shorte på, grrrrrr :slight_smile:

Er det helt riktig? Jeg mener, fra et hvilket som helst pris intervall er det 100% ned.

4 Likes

Rigtigt med 100 % - MEN det er nu en gang bedre at tjene 88 kr. pr aktie, end 22 - i fald kursen ender på 0 og faldet derved er 100%

Så det er nemmere at tjene penge fra en høj kurs, end fra en lav kurs - forudsat at kursen falder…

Er klar over at helt så enkelt kan det ikke bare stilles op - da shorterne tit kaster et givent beløb ind i shorten, så ved lav kurs købes tilsvarende flere aktier

Dog vil jeg fastholde at jo større værdi et selskab har, jo nemmere er det at shorte - da der er større fald mulighed.

1 Like

Fra Frontmasta.
Apropos short, det finnes noen firmaer som spesialiserer seg på short og distort. Et annet farmasiselskap har fått føle det hardt…

1 Like

Nja de får også vesentlig flere aksjer for samme beløp?

Uansett, de som shorter har og algoritmer for å trigge SL og kjøre kursen ned. Fint på OSE , de store får gjøre som de vil mens hvermannsen får tlf fra megler om man kjøper og selger et par aksjer hit og dit.

1 Like

Fik ik nået at sende min ændring før dit svar - men vi er umiddelbart ganske enige.

Det er ik kun sort og hvidt - men sikkert er det at shorterne ikke gør det i blinde, derfor er jeg altid opmærksom på dem…

1 Like

Det er i mine øyne veldig sannsynlig at det samme skjer i Norge.

Sannsynligvis…

Det er jo de aksjonærene som låner ut til short som er hovedansvarlig. Hadde ingen lånt ut så hadde ingen hatt samme interesse av å få kursen ned. FTF er vel en av de største synderne.

8 Likes

Folketrygdfondet tilrettelegger for kjeltringer. Dermed er FTF direkte medansvarlig. Finansdepartementet må ta action. FTF bør fratas anledning til å shorte aksjer!

Ellers sier jo flg setning sitt. Ref “NanoVekter” på HO, som ikke synes å ha rent mel i posen:

“As reported to stockholders on February 12, 2018, a known “short and distort” syndicate has engaged in an ongoing smear campaign of disseminating grossly misleading, inaccurate and distorted facts and misinformation, including false allegations of insider selling.”

Ref. flg innlegg på HO etter et fullstendig løgnaktig innlegg av nevnte NanoVekter: Stinke

I dag kl 10:41585

Igjen en flåsete dårlig innlegg av N-vektoren. Alle som har fulgt med vet at Regn vil kun brukes på en minioriet i NHL. Det samme med Car-T.
Hadde man tatt seg bryet til å sette seg inn i konkurransen så hadde i hvertfall jeg blitt flau av og komme opp med et så til de grader kunnskapsløst innlegg.
På R&D for ikke lenge siden så var det på nytt en grundig gjennomgang av mulige konkurrenter av Nano, alt dette tok professor Zinzani seg god til å forklare.
For å oppsummerer kort, desto mer man ser på mulige konkurrenter desto mer fantastisk fremstår Betalutin. Det er altså ingen tvil om at NANO vil gjøre vei i vellinga når de snart kommer på markedet.

Det er ganske mye å sette seg inn i når man skal sammenligne medisiner, og de som slavisk ser på tall uten å se på de underliggende detaljene og dataene fremstår som kunnskapsløse, men sånne uttalelser ser vi dessverre fra vektoren til stadighet, brøler ut med noe, også er alt som er skrevet rett og slett feil. Alt man gjørfor å skremme andre og en ussel hundrelapp i lommeboka.

Når det gjelder behandling av pasienter i NHL. så trengs det en rekke type medisiner for de ulike forutsetningene pasientene har. Det kan være resistene personer ,det kan være pasienter med andre sykdommer, noen er for gamle til å takle bivirkninger, noen behandlinger er rett og slett for dyre osv

Det overrasker meg til stadighet hvor kunnskapsløse baiserne er. For de som ønsker seg mer detaljer om dette, så kos dere med R&D Day som Nano hadde for litt siden - link fra Nanos hjemmeside. Det som derimot er uforståelig er at baiserne er såpass kyniske i sine løgner at de ikke ønsker et selskap som Nano å lykkes, et selskap som sannsynlig vil ble en game changer for svært syke pasienter i NHL. De kan umulig sove godt om nettene.

9 Likes

Liste pr 21/10


Kilde: Stocktalk.no

Merk at endringen på 5.511.946 er utlånte aksjer fra HealthCap i forbindelse med emisjonen.
Er 2 virkedager forsinkelse, så endringer som har skjedd torsdag og fredag forrige uke vil medkomme på neste liste.

15 Likes

To nye på topp 50! Velkommen skal dere være.

Og to gamle gav opp og forsvant fra topp 50.
Gledelig farvel til de?

les: merkelig feiring av endring på listen :wink:

1 Like

Er en del aktører på HO som er langt over i gråsonekriminalitet, Nanovekter definitivt blant dem.
Men sånt er 100% lov i norge tydeligvis.

Er Nanovektor Stinke??

Nei tror ikke det. Stinke er samme person som hadde Sokrates her

1 Like

Ja, jeg så bare det stod “STINKE” bak innlegget over.

Er vel heller stinke som debunker pisset til nanovekter

Her er oppdatert shortliste:

.
.
.
.
.

Sammenlignet med denne fra 28. september:

2 Likes