Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector - Aksjonærlister og shortaktører (NANOV)

var det ikke høyere volum idag enn det har vært på en stund?
gikk 50`k på 30 min rundt 14 tiden, ikke at det er så abnormt mye!!

Med tanke på økende omsetting sist uke er jeg svært spent på dagens utslipp fra @Inkognito666.

Småsparere selger og storinvestorer kjøper. Jaja.

OM Holding for president!

4 Likes

Overhode ikke Inkognito. Men du skal vite at vi sitter som barn på juleaften:) takker og bukker atter en gang.

2 Likes

Vakkert!

Et par uker til med kjøp og vår kjære lege er medlem av T5PC.

1 Like

Takk for liste, Inkognito! :innocent:
Skjønner ikke helt hva Dnb holder på med, bortsett fra pump and dump, kanskje ?
Øyelegen har stø kurs mot fem prosent.

Jeg er 96% sikker på at den DNB-kontoen bare er aksjer de har på hånden for å raskt ivareta ønsker fra kunder.

Har f.eks sett den flukturere mye i perioder shortandel har svinget.

Edit:

Takk til @Hugoil, marketmakerformål var det jeg mente.

Tror du har rett i det. Det er nok aksjer fra FF og kanskje andre som ligger her, klart for utlån til short.
Har du sett om den konsekvent går motsatt av shortandelen?

Vet ikke helt hvordan du tolket posten min?

1 Like

Og hvis du sjekker posten min, så ser du at det jeg skriver er at dette ikke er en aksjepost DNB Markets har for å spekulere i aksjen på egen hånd, det er bare noen relativt få aksjer de har på hånden for at kundene deres skal kunne gjøre sine trades veldig raskt.

Den har variert mellom en peak på ca 800.000 og helt ned til 0 ila det siste året.

Igjen, hva er det egentlig du sier? :slight_smile:

DNB søker å balansere sin depotposisjon gjennom gjennom innlån, utlån, opsjoner og terminer. Er de riktig flinke kan de tjene penger selv om de sitter på en omtrentlig null-rsik posisjon. Litt aksjer trenger de da også som market-maker.

Når det gjelder denne ukens oppgang i depotkontoen mot forrige ukes nedgang; se mitt forrige innlegg om dette - hvor shorter da trolig dekket seg inn ved å kjøpe aksjene fra DNMs depot for to uker siden, og i forrige uke kjøpte de inn sakte i markedet og så solgt (evt. med opsjoner) de til DNM - som denne uka får oppgang i depotet.

Ang. sommerens oppgang; hvis jeg sier HK, så skjønner Savepig at det ikke er hestekrefter;)

Handel og kontor?

Hode kne?

Hovedkvarter?

1 Like

OM mangler da altså rundt 70k aksjer for å flagge. jeg tror han ønsker å holde seg rett i underkant. er vel slik at man må melde alle kjøp og salg når man bikker 5%?

1 Like

Hadde vært sykt rått med 2 børsmeldinger om dagen angående OM Holdings kjøp :grin:

1 Like

Han har helt sikkert noen venner som handler i NANO basert på hans råd. Antar derfor at han «kontrollerer» mer enn 5% allerede

1 Like

Trenger bare å melde salg som tar beholdningen over/under flaggegrensene på “5 prosent, 10 prosent, 15 prosent, 20 prosent, 25 prosent, 1/3, 50 prosent, 2/3 og 90 prosent av aksjekapitalen eller en tilsvarende andel av stemmene”

7 Likes

Nå har jeg fundert på hva du mente her lenge nok :grin: gidder du forklare?