Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg kan nok sies å være bundet til masten i Nano. Kjøpte første gang i des 2015, og etter å ha lest mye om selskapet og forskningen etter beste evne, økte jeg innskuddet betydelig på våren 2016. Skal sitte med det til suksess eller fiasko er et faktum :slight_smile: I tillegg går jeg ut og inn med en pott for å utnytte kurssvingningene. Det er mest for gøy, men erfaringsmessig er det også ganske psykologisk fornuftig for å unngå å bli utålmodig med hovedpotten.

Tvrx og Pcib har jeg vært inne i til og fra en god stund, men kan ikke noe særlig om disse så det er mer gambling og forsøk på bruk av TA.

Hm. 800-900.000 kr for 16. behandlinger av Nivolumab.Det gir en snittpris på ca. 50-56000 kr. pr behandling. Vet ikke om det er direkte sammenlignbart med Betalutin. Bare litt interessant sett opp mot at Costa ikke ville oppgi salgsprisen på Hegnar TV.

1 Like

Det er 800-900 000 som du må sammenligne med:)

Det er prisen for behandlingen.

Forholdvis sikker på at Norge har en generell pris på et menneskeår. 500 000.

Hvis Betalutin for ender opp med en DOR på for eks. 18 måneder, kan altså Norske myndigheter (generelt) strekke seg til å betale 750.000

I artikkelen fikk jeg inntrykk av at han måtte betale 800-900.000 kr. selv. At han ikke fikk noe støtte fra myndigheten til behandlingen, men at de måtte ha pengeinnsamling slik at han slapp å selge huset?

Det er noe kynisk med å utnytte mennesker som ikke har noen annen utvei enn å punge ut eller dø. Noen som vet hvilke marginer de operer med i denne bransjen? Tenker det ikke kan være peanuts.

Det er delt: Mesteparten av biotech startups som ikke lykkes blir jo lagt ned ganske fort etter å ha brent noen få titalls millioner, så har du de som feiler spektakulært langt ute i studiene etter å ha brent hundrevis av millioner.

Så de som overlever har høye marginer, noe som også må til for at det skal finnes private risikomidler til sektoren.

Well do ya, punk?

Nå har jeg klart å rotet vekk analysen fra DnB, men tror de opererte med 50-70k USD for en behandling med Betalutin i sin analyse av NANO? Den endelige prisen må vi vel vente med helt til produktet er godkjent ser jeg for meg, men rundt den prisen høres fair ut spør du meg.

1 Like

Jepp, mener jeg har sett pris opp mot 80k USD pr. behandling. Uansett så er det ikke småpenger vi snakker om :wink:

Ja, men fortsatt verdt det hvis en lever betydelig lengre samt en opprettholder livskvaliteten - slik som Betalutin har vist til nå :slight_smile: Så må de også prise det slik at aksjonærene blir fornøyd ved suksess, må jo tjene en del når en tar slike bet.

Nå begynner vi å nærme oss en fasit, herregud for en spennende tid vi har i vente… Noen snakker om å ha sommerfugler i magen, jeg har på dette tidspunktet måker i magen :stuck_out_tongue: Må bare bite tennene sammen 2-3 år til nå!

2 Likes

Satser på å “sikre investeringen” delvis med å selge kanskje 20% når kursen har steget nok. Så spørs det hva tålmodigheten og motet sier er nok :smiley: Har veldig stor tro på at de lykkes da, men for å fjerne den lille %en av tvil så er det greit for meg å sikre litt på et tidspunkt. Over 200 en gang kanskje.

Det er med andre ord liten tvil om at staten (Norge) vil betale for behandling med Betalutin.

2 Likes

Har jeg også tenkt. Hvis det fundementale fremdeles har et element av risiko i seg så kan man sikre kanskje 20% og sitte med resten. Og selge i etapper. Ser flere gjorde det med Funcom på tur opp. Da risikerer man ikke å selge alt når det er mer å gå på slik jeg gjorde :slight_smile:

1 Like

SMA 100 krysser rundt 88.50, jeg er ekstremt usikker på videre retning. Er det hold i støtten på 85? Jeg ser ikke for meg aksjen skal ned ifht. 200 dagers som krysser 60 kr pr. dags dato, men det ville jo selvfølgelig vært en DRØM å kjøpe Nano på det nivået. Hva tenker du? Synes ikke det ser bra ut teknisk nå i allefall…

1 Like

Interessant lesning mens man venter på nyheter.

2 Likes

Bare å binde seg til masta i et par mnd til, og kjøpe med begge hender det som faller ned :slight_smile:

Smart trekk å selge @Nocturne Blir garantert flotte kjøps muligheter fremover. Hadde jeg hatt tid til å følge med tettere skulle jeg jammen forsøkt det samme.

1 Like

Litt flaks også. Men… takk. Tradet litt nå (inn på 89-90, ut på 93) - greit å følge det tekniske bildet. Håper på å laste opp det jeg hadde på 85 igjen, som også var snitt etter de siste kjøpene før oppturen :slight_smile:

Mange vil kanskje si det var tilfeldig at kursen stoppet på 89.50 i dag.
Andre kan se på chartet og si den stoppet perfekt på 100 dg. glidende snitt.

Se ellers MACD som har gitt dødskryss, aka. kiss of death. Sist det skjedde falt aksjen fra 124 (ATH) til 83 (intra-day low). Sier ikke det vil skje noe tilsvarende igjen her, men jeg finner få lyspunkter i chartet om 100-dagers glidende snitt ikke holder.

Edit: @Duogdu - hvorfor trykker du like? :hushed:

1 Like

Selge NANO nå blir som å selge rett før den bouncet på 53. Kan være lurt, kan smelle litt.

Tenker at de som har sittet siden denne toppen fremdeles vil sitte, og så er det noen usikre som vil selge og håpe å kjøpe lavere. Jeg håper bare det er nok av dem for jeg er grådig. SKAL ha den ned til 85ish og så håper jeg ikke den stikker før jeg er ferdig med handel i Funcom :slight_smile:

Tror nå begynner å bli en god tid å kjøpe nano, vil ha med lettelsesrally i Funcom først bare :stuck_out_tongue: Kommer til å ha ca 50% nano 20. mars.

Helt enig med deg. Sitter her og svetter med begge to. Vil ha Funcom opp først, og så Nano :stuck_out_tongue:

2 Likes