Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Gikk på stoploss på 91. La inn en handel på 89,5, så får vi se hva som skjer. Lagt inn en del kursalarmer,hvis ting skjer når jeg er på kjøkkenet etc hehe :smiley:

Lå kjøpsordre for 30.000 på 90 hele formiddagen, de ble slukt i omtrent et eneste jafs gitt.

1 Like

Is i magen nå Nocturne… is.i.magen.

1 Like

Nådde du dippen? Nå skal den nemlig raka vegen uppat! Oilimps ukvalifiserte Guess :smiley:

jeg heier på deg!:fireworks:

1 Like

Jeg fikk opp denne meldingen nå, så jeg tar et hint @pdx

Dette emnet er tydeligvis viktig for deg – du har skrevet mer enn 20% av svarene her.

Er du sikker du gir nok tid til andre å dele sine innspill også?

5 Likes

Synes det blir helt feil å klage på at folk deler sine tanker og innspill etc her inne, er nok mange som setter pris på det. Er ikke det litt av pointet med dette forumet? Og tid, er vel ikke plassmangel her? Jo flere som har skrevet og delt ting om de selskapene som interesserer meg, jo bedre tenker nå jeg da :slight_smile:

NANO overbeviser i dag med å gjenfinne støtte på 90 etter at noen råkjøpte såpass at salgssiden gikk tom et øyeblikk.

1 Like

Pøh… det er … eh, bare tull. Den skal langt ned… :disappointed_relieved:

Short i nano er økt. Med 70.000

Jeg er 100% sikker på at det er en mengde andre posisjoner under terskelverdien som er short i tillegg, kanskje så mye som 600-700 tusen aksjer.

Håper de ryker på snørra med de shortene da :slight_smile:

Hehe, I like it. Mer short, mer kurspress til jeg får kjøpt. Mer kurspress = større rekyl når jeg er inne.

Alt handler om meg og Nano gutter (ref. PDX sitt autosvar om at jeg kupper denne tråden) :smile:

4 Likes

Den har etablert seg under SMA20 og SMA50 igjen, det synes jeg er ganske negativt, nå har vi SMA100 rett under som er verdt å følge med på.

1 Like

Sikkert dumt spm, men hva betyr Sma 50 osv?

SMA 50 er et glidende gjennomsnitt for de siste 50 dagene.

Det regnes ut ved å ta sluttprisen for en aksje de siste 50 dager og dele det på 50. Det samme gjelder for 20 og 100.

Eksempel for SMA 5:

  1. januar = sluttpris 10
  2. januar = sluttpris 20
  3. januar = sluttpris 30
  4. januar = sluttpris 20
  5. januar = sluttpris 20

SMA 5 blir da (10+20+30+20+20)/5 = 20.

Enkelt forklart vil en sluttpris over SMA 5(0) være en aksje i en positiv trend, mens en sluttpris under SMA 5(0) vil være i en negativ trend. Et godt analytisk verktøy i teknisk analyse for å kalkulere hvor en aksje (kanskje) er på vei.

3 Likes

@Oilimp vi ser jo alle hvor Nano er på vei eller hur? :wink:

1 Like

Rett inn i det amerikanske markedet? :wink:

3 Likes

@Wildkin takk for info! @Nocturne den skal uppat som bare helsike! :laughing::+1: mye å lære på det tekniske her,men det kommer. Åpna boka Aksjer og aksjehandel isted, men den må nok leses mer på i helga :blush:

1 Like

Hehe, ja, den skal langt opp :slight_smile: Det er en stor fordel synes jeg å kunne litt teknisk analyse. Spiller egentlig ikke så stor rolle om man er long og har satt seg inn i det fundamentale i et selskap, men hjelper å time inn og utganger føler jeg… :wink:

1 Like

eier tvrx, nano og pcib alle parter av hverandre, ja. er det slik at trading i en grunnet q4 (nano) fører til at andre tar posisjon i en av de to? Ja.
Så er det ikke dumt å være som de fleste på HO er bundet til masten i NANO? Jo de er drosje-aksje blitt. mitt tips er å spre loddene på de 3 og evt. PHO så har du gamble nok i BIOTEK, suppler med consumer banking så er du dekket.

1 Like