Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Begynner å bli en trend:

1. Selg på åpning
  2. Kjøp 3-4% lavere intradag
  3. Repeat
2 Likes

Hehe, det har vært trenden siden jul? :slight_smile:

Fått med dere dette?

“Kite Pharmaceuticals revealed today that one of the patients in their late-stage program for the CAR-T drug KTE-C19 died from cerebral edema, the same brain swelling condition that went on to scuttle Juno Therapeutics’ lead drug.”

Kite - som vi alle vet, er en av hovedkonkurrentene til Nano.

1 Like

Så lenge det samme ikke skjer for nano så… :stuck_out_tongue:

Tror nok Betalutin scorer ganske bra på safety :wink:

Det kan selvsagt skje, men CARs er en behandlingsform som det, i det kjente forskningsbildet, har en større risiko enn behandling med Betalutin. Merk, det som er kjent. :slight_smile:

Lurer på når vi kan forvente melding fra SRC.
Er vel uansett noen bra triggere vente framover da, SRC, muligens noe på q1 (?) 24 mai, Jeffries 9 juni, og selvsagt Lugano. Har jeg utelatt noe, så kan kanskje @Nocturne eller @Savepig eller noen fylle inn? :slight_smile:

Personlig tror jeg ikke vi skal forvente for mye ut av Q1 presentasjonen, men det skulle ikke forundre meg om markedet forventer breaking news - igjen. Dette vil gi kursstigning inn mot presentasjonen, og en dropp like etter. Dette har vi sett gjentatte ganger før.

Jeg har skylappene på. Lugano er første delmål.

1 Like

Jeg er helt rolig og har inne støttekjøp nå, men synes det er noe merkelig at den SRC meldingen skal dra slik ut i tid. Mulig de venter til nærmere Q1 / Lugano med å slippe den, men hvorfor? De har sagt de skal meddele infoen med oss så fort den foreligger, og to uavhengige kilder uttalte ved Q4 at SRC skulle samles “within a few weeks”…

1 Like

Ja vi får bare vente og se. Hvis denne snodige trenden på kursen fortsetter, når jeg kanskje å kjøpe 2-3000 til :slight_smile: :+1:

Er det noen av dere som trader det her, eller kan den “gå når som helst”?

Jeg forsøker meg på litt kjøp og salg innimellom med noe av posten min for å prøve å utnytte svingninger i kursen. Det kan slå begge veier og ja, kursen kan gå når som helst (begge veier :slight_smile:)

Tradet en del tidligere men har bare akkumulert siden Mars. Kommer til å trade en del igjen etter Lugano men kommer nok ikke til å gå helt ut pga. overhengende news-fare :slight_smile:

1 Like

Ingenting i veien for å trade med en mindre andel, risikofylt å trade med hele posten.

1 Like

Må si meg enig med Nocturne og Savepig, Nocturne har gjort det bra på tradinga tidligere, hadde jeg fulgt hans salg og kjøp, ville Nanobunken min vært en del større :smiley:
Men nå har vi jo to ganger fått nyheter midt i børstiden, så jeg sitter heller rolig.
Du kan også gjøre som Savepig sa, og trade med en liten del.
Jeg venter til Lugano med å selge noe,blir bare kjøp før det.
Edit: 2 uker til generalforsamling, 4 uker til Jeffries i USA, 5 uker til Lugano-tida går fort! :smiley:

3 Likes

@Nocturne

Non Member NetFonds ASA 420 90,25 08:20:45
Non Member NetFonds ASA 651 85,25 08:20:39
Non Member NetFonds ASA 440 76,25 08:20:30
Non Member NetFonds ASA 1 600 83,00 08:20:28
Non Member NetFonds ASA 191 89,00 08:20:14

Jeg vet ikke om det er forwardhandel.

“En forwardkontrakt (terminkontrakt på norsk) er en avtale mellom to parter om å kjøpe eller selge et underliggende aktivum på et forhåndsbestemt tidspunkt i fremtiden. Derfor skiller man mellom handelsdato og leveringsdato. Kontrakten brukes for å kontrollere og hedge risiko, som for eksempel i forbindelse med valutarisiko.”

Finnes det noen kommende triggers her? Har sjekket studiene og resultaten ligger langt frem i tid. Liker ikke tekniske bildet. Ikke forvånet om vi ser 70-75 kr snart.

2 Likes

Dette er veldig spekulativt, men det kan se ut som det bygger opp mot en omvendt-hode-skulder med potensial opp mot 112. Da må i så fall halslinjen rundt 94.5 bryte oppover. Volumet tilsier og at salgsinteressen er lavere enn på lenge. I verste fall tror jeg det kan bli et nytt besøk til 75-80 nivået, men ikke lavere enn det.

Triggere: SRC-meldingen kan komme når som helst. Den bør komme i god tid før Lugano, basert på det som tidligere er kommunisert.

Lugano i juni: Tror kursen etter hvert vil gå på forventninger, så om jeg må sitte et par uker til uten store enderinger er det helt i orden for meg.

3 Likes

Har en del kapital i AXA som jag vill omplacera. Har redan en del NANO, men det finns ju alltid utrymme för mer. Tror dock jag väntar lite och låter pengarna ligga kvar i AXA en liten stund till. Sen flyttar jag in i NANO…

1 Like

Inntil SRC-meldingen er på plass tror jeg den bremser forventningsdrevet kurs mot Lugano. Det er knyttet usikkerhet til de kursmessige følgene av SRC fordi kun 100/20 er godt nok. Lugano er annerledes. Der er det mer et spørsmål om hvor positiv fremleggelsen blir.

1 Like