Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Liker dette:

1 Like

Hva skjer her da, har den meldingen så mye å si? Noen som kjøper seg inn eller?

1 Like

Et bullscenario her er at MLI starter inndekning av short på bakgrunn av at NANO skal inn på den smallcapindeksen.

Mitt gjett er som alltid at de da kommer til å behøve å kjøpe bortimot 300k-400k aksjer helst under 100 for at de skal ha god butikk

1 Like

Selg dette tapsprosjektet, kjøp funcom og bli #filthyrich!

1 Like

Sorry, men jeg liker fremtidsutsiktene bedre her. Sover meget godt med en stor investering her ,enn jeg gjorde med en mellomstor i Fun. Håper Funcom tar av, spesielt for de som er her som er dypt investert der, men altfor usikkert. Nå er ikke Nano noe sikkert kort heller da, men for meg er det sikrere på kort og mellomlang sikt. (Kort=juni-juli, mellomlang=ut året.)

Noen som vet om fondene må kjøpe mer i MSCI small cap indeksen enn MSCI Micro cap indeksen?

Hvorfor stiger den så mye pga. dette?

Usikker på om det er det, men for meg virker det logisk at de som følger fondet har større poster i selskaper som er “small” enn “micro” ?

Ser at “micro-fondet” har nesten 30% flere selskaper i seg.

Ser forøvrig at 100MA ligger på 90 blank.

1 Like

Har hatt litt ledig tid på jobben i dag og faktisk fått tradet litt. Har gått ganske så bra, med pen profitt på en ellers rød børsdag. Sitter nå med 1/3 av aksjene jeg hadde ved åpning i dag og sitter seriøst å vurderer å droppe å kjøpe meg inn igjen. I hvert fall i dag. Hva har skjedd? Har forelskelsen sluknet?

Spørsmålet er om man skal kjøpe seg inn i auksjon eller om man skal satse på å ta på åpning i morgen eller kjøpe på morgendagens faste dipp. Men så var det dette med fredager da… Har vært gode tider for meldinger før. Har nå 19 minutter med alvorlig hodepine foran meg…

Edit: Det skal tillegges at jeg ligger i køen rett under best bid nå.

1 Like

risk/reward :slight_smile:

Slik tilstanden har vært i det siste kommer det nok ingen melding denne fredagen heller.
Men med det sagt, så er det jo typisk at melding kommer når man minst forventer det :slight_smile:

Lykke til!

2 Likes

Hva du skal gjøre er det bare du som kan svare på :slight_smile:
Jeg selger ikke en eneste aksje før i juni, tør ikke sitte utenfor med noe før alt av forventede triggere er kommet. Så får tiden vise om det er lurt, og om triggerne er gode som “alle” forventer, jeg også :wink:

Var mest for å lufte hodet litt. Endte opp med å sette salgsordre på 88,25 og kjøp på 86,25. Tipper det blir greit. Regner med en fredag lik dagen i dag…

Mulig du har rett, man vet aldri. Q1 på onsdag, så etpar uker til Jeffries-konferansen i USA, og uka etter det kommer Lugano :grin::+1:

q1 blir utvilsomt spennende. Costa må utdype Arm 4.
24.5 skal også Dahle og Costa til podcasten Radium.

2 Likes

Jostein Dahle blir med Costa til podcasten Radium 24. mai.

Dere kan sende inn spørsmål på: eka@radforsk.no

(Jeg har sendt inn mine spørsmål :slight_smile: )

3 Likes

Hva har du spurt om? :smiley:

Hemmelig :slight_smile:

Neida. Spurte bare om Luigi kunne anbefale noen banker i Sveits jeg kan benytte meg av for å unngå formueskatt når jeg casher inn Nanogevinsten… :smile:

Neida. Spurte om SRC og om disse har hatt møte / evt. hvorfor de ikke har gått ut med svar hvis de har hatt møte. Regner med de ikke ønsker å svare på dette i en podcast men lov å prøve seg! :wink:

3 Likes

Ønskehypotese om SRC: Nano tar det for gitt at konklusjonen blir helt nydelig. Av hensyn til Lugano-arrangøren og kutyme i forskningsmiljøet har Nano derfor utsatt å be SRC om vurdering av resultatene slik at SRC sin konklusjon ikke skal ødelegge for nyhetsverdien på konferansen. :slight_smile:

1 Like