Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

What he said :arrow_up:
Kan ikke prise inn noe mye av markedet er usikker på, ble veldig mye usikkerhet der ute om det etterhvert, og mange som solgte seg ut når meldingen ikke kom. De og maange andre skal nok inn igjen nå, når caset ble ytterligere derisket-igjen :grin::+1::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign::heavy_dollar_sign:

1 Like

Alle visste at nyheten skulle komme snart, men tvilen begynte å spre seg litt fordi den var forventet litt tidligere av mange. Nyheten ble bedre enn forventet og kom utenfor børstid, og i et Biotech selskap er slike nyheter viktige. Så samlet forventer nå mange at kursen skal starte høyt mandag og fortsette å vokse fordi en annen trigger med tilknyttede forventninger nærmer seg ved Lugano.

Jeg har hatt den følelsen jeg sitter med nå og blitt skuffet, men som regel treffer den. Så vi får se. Jeg regner med at som @Nocturne vil kursen være over 100 framover.

2 Likes

En ting som også er spennende nå fremover er når Breakthrough therapy designation eventuelt kommer. Anbefalingen fra SRC var nok viktig i den sammenheng :slight_smile:

FDA skriver: “Ideally, a Breakthrough Therapy designation request should be received by FDA no later than the end-of-phase-2 meetings if any of the features of the designation are to be obtained. Because the primary intent of Breakthrough Therapy designation is to develop evidence needed to support approval as efficiently as possible”.

Slik jeg leser dette bør forespørselen komme til FDA forut for oppstart av Paradigme. Det kunne bety nok en kraftig trigger.

4 Likes

2 Likes

Når og hvis vi får en opptur på mandag, så utløser det et fint teknisk bilde ved at en bryter oppad fra nedadgående trende som har vart siden ATH,

Og hvis en ser på det lange bildet, så kan man jo bare begynne å bruke fantasien. Jeg har sagt lenge at denne perioden i år minnet meg mye om i fjor sommer. :wink:

Når det er sagt, så tror jeg egentlig ikke kursen skal så utrolig langt opp. Om vi ender mellom 96 og 100 eod er jeg fornøyd. Men kvartalsrapporten og intervju på Radium podcast kan bli voldsomme triggere potensielt.

Kortsiktig:

Langsiktig:

5 Likes

Tror nok det er en fornuftig innstilling. I fjor steg Nano sjelden mer enn 10-15% på en dag, men hadde for eksempel drøye 60% på to uker i november etter SRC. Ikke verst det heller :wink:

Er imidlertid spent på om SRC denne gangen har vært så stor usikkerhetspropp i systemet at økningen i morgen likevel blir mer brutal enn før.

1 Like

Enig med dere begge.

Samtidig har denne SRC-meldingen som markedet har tørstet etter i flere måneder tynget aksjen mye. Jeg tror det er flere som har avventet ytterligere kjøp i tilfelle den skulle være negativ. og da benytte seg av en dupp.

Jeg ser for meg 100-105 i morgen, og tror på emisjonskurs ila. uka. Q1 blir nok forholdvis lik gliset Costa hadde q3 16.

3 Likes

Egentlig sant at det er irrelevant hva kursen er i morgen, all den tid vi får gode data i Lugano og oppstart av Paradigme H2 2017. Jeg tror likevel vi lett pløyer gjennom 100 og faller kanskje noe tilbake etterhvert.

Blir ikke overrasket om vi skal opp og teste motstand på 110 :wink:

3 Likes

Det er jo også interessant hvor mange aksjer som er short (som ikke synes i registereret - det viser jo bare stooore poster). De proffe-investorene (ofte de som shorter) skjønner nå at det ikke kommer noe negativt før Lugano, og at det derfor haster med å dekke inn.

Numeric tror jeg ser mer generelt på det, men de har kanskje automatiske retningslinjer på at de dekker inn etterhvert som shorten går i tap, 10%tap, 20% tap osv.

Tanker om dette?

1 Like

Jeg tror ikke man skal bagatellisere meldingen, selv om jeg er enig i dette med edruelighet. For å svare på spørsmålet ditt @anon67470730 - nei, dette er ikke bakt inn i kursen i det hele tatt.

Kursen har gått sidelengs / ned i påvente av denne meldingen.

Meldingen derisker Nano såpass mye at LOA har økt mye på denne meldingen alene mener jeg.

Meldingen sier ikke bare at 20/100 er safe, mellom linjene tolker jeg meldingen som at 20/100 blir valgt som dosen til Paradigme. Selvfølgelig min spekulasjon.

At man fortsetter med forsøkene tyder ikke bare på at dosen er safe, men at pasientene har god effekt av medisinen. Noe annet ville vært etisk uforsvarlig.

Kombinerer du disse tingene med:

a). Folk som solgte fordi melding drøyet
b). Folk som solgte i frykt for at meldingen skulle være negativ
c). Short på nesten 400k aksjer som skal dekkes inn (som vi vet om)
d). En megautløsning etter en 6 måneder lang ørkenvandring.
e). Har ikke lest en eneste person som snakker om å selge i morgen, bare kjøpe.
f). Q1 presentasjon onsdag og innspilling av ny radium episode samme dag.
g). Under en måned igjen til Lugano og nye data.

Ja, da synes jeg man kan forvente en pen stigning… :smile:

6 Likes

Sjansen for at kursen er over intradags høy i morgen før Lugano anser jeg som 98% sannsynlig. Hvorfor skal man da selge?

Enig med deg. Men noen vet ikke hva Lugano er, eller hva SRC er, eller hvorfor Nano skal opp i morgen. Tror jeg. Disse er de kortsiktige som tar en hit’n’run. Går inn i morgen når kursen har stabilisert seg og selger med 4-5% fortjeneste.

Poenget med det punktet var at jeg ikke har sett noen kommentarer fra disse på noen forum. Vanligvis er det alltid et par som snakker om å selge på et eller annet teknisk nivå, men har ikke lest en eneste kommentar om at det skal selges noe som helst i morgen. Faktisk sier flere aksjonærer at de skal øke da caset er et skritt nærmere FDA approval.

Skulle gjort det samme selv om jeg hadde hatt midler men tror kursen åpner såpass mye opp i morgen at jeg får være fornøyd med det jeg er inne med. Penger blir det uansett :slight_smile:

1 Like

Du har et poeng der.

Jeg vil nok øke i morgen, har midler som jeg sparte opp i tilfelle 15/40 skulle bli valgt. Da hadde det nok blitt en meget god kjøpsmulighet.

Tror det gjelder flere, og det er jo helt rasjonelt.

3 Likes

Ja, nettopp. Det tror jeg også. Jeg hadde f.eks APCL potten som jeg skulle holde av i tilfelle 15/40, men som gikk inn i APCL (pga. utålmodighet da SRC melding drøyde). Tror ikke vi er alene om å ha friske midler som kan gå inn. Kombiner det med folk som har fått tid til å overføre kapital til konto ila. helgen og ja… i motsetning til @Savepig blir jeg skuffet om vi ikke slutter over 100 kr.

Har fundert en del på prisingen selv. For øyeblikket koster en aksje 89,75kr noe som gjør selskapet verdsatt til 4,4 mrd NOK. Per dags dato har de følgende behandlinger i kliniske utvikling eller planlegger å starte opp kliniske studier i løpet av 2017. I tillegg kommer progresjon innenfor prekliniske kandidater som jokere.

3FL: Betalutin
2FL: Betalutin + rituximab
1FL: Humalutin (chimerisk betalutin)
R/R DLBCL med kontraindikasjon for stamcellebehandling: Betalutin + Rituximab

Verdidrivere fremover er progresjon innenfor de kliniske programene og da spesielt gode kliniske data. I tillegg kommer eventuelle tilbakemeldinger fra FDA, eksempelvis fast track designation eller brreakthrough therapy.

De virkelig store verdiene for selskapet ligger ikke i 3FL, men i Humalutin og Betalutin+Rituximab. 3FL er bare småpenger sammenlignet med potensialet i disse markedene. Samtidig ser det ikke ut som det kommer noen store milepæler innenfor disse kliniske programmene før i 2018.Oppstart av kliniske studier innenfor er unntakene 1FL og 2FL. Men med tanke på den marginale effekten oppstart av fase 1 i DLBCL hadde på kursen er jeg usikker på hvor kursdrivende disse vil være. Dermed ser det ut som kursdrivende nyheter hovedsaklig vil stamme fra 3FL frem mot 2H 2018.

De store spørsmålet er hvor stor verdiøkning 3FL kan føre til, og hvor mye verdi man kan tillegne de resterende kliniske programmene. Potensialet for DLBCL, 1FL, 2FL er enormt, samtidig som den ene halvdelen 2FL og DLBCL bygger på Betalutin, som vi vet viser tegn god effekt. Mens hemalutin er relativt lik betalutin (eneste forskjell er antistoffet). Men vi har likevel null klinisk data innenfor noen av disse programmene.

Nano sier selv at markedet innen 3FL er verdt ca. 0,6 mrd USD, og tilsvarer 5 mrd NOK.
Nano mener at markedet for 2FL er verdt 1,5 mrd USD altså omkring 12,5 mrd NOK.
1FL verdsetter de til 1,4 mrd USD altså omkring 11,7 mrd NOK.
DLBCL verdsetter de til hele 4,5 mrd USD altså 37,7 mrd NOK

Rapporten Nano benytter seg av priser markedet for NHL til omrking 20 mrd USD innen 2024, hvis jeg husker rett. Jeg har sett en del andre analysebyrå operere med tall liggende rundt 10 mrd USD, uten at jeg har sett hva de priser de individuelle segmentene til. Det er verdt og ha i bakhodet at Nano har benyttet seg av en av de mer positive rapportene og dermed kan det vise seg at markedene er mindre verdt enn det Nano spår.

Betalutin salg
Gjennomsnittlig P/S (Price/sales) for biotekbransjen globalt var 6,32 ved starten av året. Det er umulig og spå hvor stor andel av markedet betalutin vil klare å ta hvis det blir godkjent.
Ved 100% av markedet tilsvarer det 5 mrd NOK og Mcap på 31.2 mrd NOK basert på P/S, og 644 kr per aksje.
Ved 50% av markedet tilsvarer dette 2,5 mrd NOK og Mcap på 16,6 mrd NOK basert på P/S, og 322 kr per aksje.
Ved 25% av markedet tilsvarer dette 1,25 mrd NOK og Mcap på 8,4 mrd NOK basert på P/S og 161 per aksje.
Ved 10% av markedet tilsvarer dette 0,6125 mrd NOK og Mcap på 4,2 mrd NOK basert på P/S og 80,5 per aksje.

P/S gir vel neppe et veldig nøyaktig tilslag av Mcap men det er likevel et interessant moment. Samme kilde har også P/E tilgjengelig, som forøvrig er 275. Men jeg syns det er vanskelig å benytte meg av den multipelen når det er såpass vanskelig og anslå inntjening for selskapet.

Utifra disse estimatene kan det virke som en god del av Betalutin 3FL allerede er priset inn i aksjen, for dagens kurs er det bare 3,5 ganger opp til en P/S som tilsvarer godkjent Betalutin og 50% markedsandel innenfor 3FL. Det gjør meg litt usikker på hvor mye økning det er igjen i 3FL. Samtidig har de resterende kliniske programmene et enormt potensial, men er veldig vanskelig og sette en pris på. Samtidg vil det være vanskeligere for Nano å ta markedsandeler innenfor 2FL, 1FL og DLBCL siden det er flere behandlingsalternativer her enn i 3FL.

Jeg hadde håpet at dette innlegget skulle ha en sikrere konklusjon i forhold til prisingen av Nano enn det jeg endte opp med, men det viste seg og bli vanskelig. På en side kan Nano se ut til å være Nano dyrt priset i forhold til salgspotensialet for den første godkjennelse av Bealutin. Samtidig ligger det et enormt potensial i selskapets andre kliniske programmer, men det er fortsatt i en veldig tidlig fase. Jeg syns det er veldig vanskelig og sette en pris på disse programmene. Markedene er meget store, samtidig vil mest sannsynlig være vanskeligere å ta markedsandeler og mer krevende og få legemidler godkjent innefor disse markedene. I tillegg vil man kunne argumentere for at selskapet har noen ting ved seg som forsvarer premium pris, eksempelvis management, kapital osv.

Personlig tror jeg at jeg ihvertfall kommer til å sitte gjennom 2017 pga. mengden triggerederiblant Lugano, dose for paradigme, oppstart paradigme, potensiell breakthrough therapy. Selv om disse like gjerne kan vise seg og være negative triggere med dårlige resultater, forsinkelser, avslag osv. Samtidig må jeg være bevist på at ettersom Nano blir dyrere og dyrere vil risk/reward bli dårligere og dårligere. Vanskeligheten med å prise de resterende kliniske programmene gjør det vanskelig og si noe konkret om kursen. Hvis man tenker seg at Betalutin står for det meste av verdien i selskapet, så kan det være begrenset oppside før 2H 2018. Mens hvis man tilegner de resterende kliniske programmene høyere verdi vil det fortsatt være mye oppside igjen før 2H 2018.

15 Likes

Putt meg i denne kategorien :slight_smile: Jeg er mindre risikovillig enn mange her inne tror jeg. Jeg har vært i Nano ganske lenge nå og økt gradvis, samt tatt mindre gevinster hele veien. Jeg har ment at SRC var en trigger som kursmessig kunne gå begge veier. Når den nå gikk rett vei så er jeg komfortabel med å gå inn med mer om jeg rekker.

Forøvrig… @Boykie, disse postene dine er helt nydelige. Bringer informasjon og perspektiver som er på et helt annet nivå :smiley::thumbsup:

5 Likes

Dette var bra!

Du har mye rett, men jeg tror du undervurder det faktum at vi vil få løpene oppdatering fra Lyrmit 37-05 (DLBCL) akkurat som vi har fått løpende oppdateringer fra Lyrmit 37-01.

Jeg tror Betalutin vil ha god effekt på DLBCL, og tror at dette vil gå opp for markedet 2H17 når vi får de første dataene fra 37-05.

Eller om Betalutin i 3FL:

Jefferies antok vel 50% markedspenetrasjon. (For 3FL og DLBCL)

Og ettersom jeg mener LOA er 70% for 3FL får jeg 225,- som “fair” kurs i dag “bare” med det. La oss være konsertative og si 200,- i kurs da. Også har du selvsagt neddiskonteringsrente etc. Uansett, det er potensiale for 3FL alene også, mener jeg.

Men jeg ser på NANO som en helhetsinvestering, og synes betalutin+rituximab, DLBCL, Affilutin, Humalutin i 1FL ser meget meget spennende ut.
Helt enig i at 3FL egentlig er småpenger.

5 Likes

Tips: Du kan trekke fra cash av mcap for å få EV


Bra innlegg, virker som du har god innsikt i og rundt nano. Dette gjelder flere her inne også :grinning::+1:t3:

2 Likes

Hvor avhengig av suksess for Betalutin 3FL tror du Nano vil være, forskningsmessig og markedsmessig, i det videre for de neste løpene? Er det en absolutt forutsetning?

1 Like

Enig, settes stor pris på :slight_smile:

3 Likes