Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Kanskje, men hvis du ser teknisk på det er 20% av sluttkurs fredag 17.95 kr. Det gir target 107.70.
Jeg ser motstand i chartet på 110 som skal testes, og tror derfor vi slutter på 108. Vi får se :slight_smile:

1 Like

Hvis det er mulig å komme seg inn under 100 får de som ikke gikk inn før SRC (forsikring i tilfelle negativ SRC) en altfor billig inngang. Den forsikringen mener jeg er verdt MINIMUM 15%.

1 Like

Ang. TRVX på 18 mai, så våkna vi til en børs som var rene slagmarken. Er ikke i tvil om at dette la en demper. Det er fremdeles potensielt bråk i vente med rabbagasten i USA, og dette medfører en del gruff for oss desverre :expressionless:

Just sayin.

Jeg vil tro lettelsesrallyet mtp SRC-bekreftelsen, som alle har venta LENGE på nå, og mange har begynt å tvile på, vil sende Nano opp 25-30%.
Det er mange som har solgt seg ut i frustrasjon som nok vil hoppe på toget igjen, og den åpenbare deriskingen gjør jo Nano til kjøpskandidat for langt flere :+1:
Tipper vi ser 115 på mandag.

2 Likes

Jeg skal i allefall være klar om det blir mulighet under 100 kr. Flere på Shareville skriver det samme. Tror man skal se litt langt etter det på åpning men kanskje mulighet ila. dagen?

Er det mulighet for inngang under 100, vil jo det være et lykketreff da. Må kanskje vri noen kr ut av kontoene, og heller patte på brødfjøla etpar uker :sweat_smile::+1:

MLI er 55k netto i mai. De vil kanskje pumpe ut disse på mandag. Med “godt gammelt” volum vil ikke dette merkes, men kan kanskje bremse mandagen litt.

Det ble vel omsatt 120K aksjer ca på fredag, dårlig volum. Ved en omsetning på 60 mill som for en tid tilbake, er vel det ca 700K aksjer? Blir spennende å se omsetning også til mandag :smiley::+1:

Med all praten på forumene er vel forventningene til mandagen satt relativt høyt, men hva tenker vi i ukene fram mot Lugano og spesielt etter Lugano? Forventes videre oppgang og rally etter Lugano?

Vanskelig å spå hva som vil skje etter en høy åpning mandag, en lav åpning 95 eller lavere kan gi en mer forutsigbar vekst, men en åpning på 110+ tør jeg ikke kjøpe for å trade. Hva tenker dere rundt åpningskurser og videre vekst før og etter Lugano og ut 2017?

Tendensen i Biotech er vel raskt opp mange prosent ved positive nyheter før fall over lang tid til litt før neste nyhet?

Er vel ikke direkte sammenliknbart akkurat, men etter SRC 04.11.16 gikk Nano fra 60kr til ca 120kr frem mot presentasjon på ASH en drøy måned etterpå. :stuck_out_tongue_winking_eye:

Sier ikke at vi ser en dobling igjen kommende måned, men jeg tror den vil øke gjennom perioden og ikke bare med en gang. Verdt å merke seg er også at abstractet offentliggjøres 07.juni så vidt jeg husker, altså noen dager før presentasjonen holdes.

2 Likes

Biotech er risikofylt, men det er noen perioder i selskapene som er tilnærmet risikofrie. NANO går på mandag inn i en slik periode.

Fjerde november (forrige SRC-melding) frem til ASH var også en slik periode.

Det bør føre til kursutvikling nå også.

3 Likes

Kan også legge til, som @oilimp er inne på, at volumet har vært veldig lavt i det siste. Det er egentlig et sjakktrekk å sende denne børsmeldingen etter close på fredag. Shorterne får ikke sukk for seg og andre får plenty av tid til å overføre midler for å handle på mandagen. Kombinert med at mange har vært avventende til om 20/100 ville være fri for bivirkninger, tror jeg derfor på rally @martins.

Veien videre vil det gå oppover, med korreksjoner underveis. Den neste store triggeren etter Lugano er oppstart av Paradigme. Jeg regner med det blir et nedsalg etter Lugano, og en dødperiode i sommer frem mot Paradigme, men så vil det igjen sige oppover på forventningene til Paradigme :slight_smile:

Uansett, mandag kan ikke komme fort nok…!

2 Likes

@Nocturne

Dose decision er en viktig trigger, (kommer kanskje samtidig/rundt Lugano)

I sommer tror jeg vi får de første resultatene fra DLBCL. DET er trigger.

Hvis NANO lykkes i DLBCL blir det helt vanvittig.

2 Likes

Ja noen korreksjoner blir det underveis som vanlig, men retningen er oppover.
Innen Lugano er ferdig vet vi nok mer om ca oppstart Paradigme også eller?
Anyhow, monday here we come! :+1:

Har sett regnestykker på at Betalutin i 3L vil være verd ca 500,- pr aksje .
Så har vi jo evt 2L og 1L som er verd utrolig mye mer, har ikke tallene men kanskje @Nocturne vet de?
Og som du sier DLBCL, markedspris pr år for den var vel 20 milliarder dollar?
Lykkes de med halvparten av det de jobber mot, blir dette enormt stort!

2 Likes

Mnja, jeg er 99% sikker på at dosen blir 20/100 så usikker på hvor stor trigger dette er. Selvfølgelig alltid noen som sover i timen og kommer slentrende etter men er rimelig sikker på en sell-on-news ifbm. Lugano (ikke at jeg har tenkt å selge enda men bare sånn jeg ser for meg en korreksjon rundt Lugano).

Likevel er DLBCL en skjult juvel som du sier. Her er det gjort fantastiske prekliniske forsøk og kan man replikere disse i mennesker, ja, da er 500 kr bare en liten pit stop på vei mot ++1000 kr @Oilimp :wink:

Så kan det jo være data i Lugano blåser alle spådommer av banen og således vil aksjen reprises som et selskap som er i ferd med å lykkes. Kan fort se en dobling da, selv om jeg ikke tror det. Mitt target er 200 kr for året.

Spennende tider for oss Nanoaksjonærer er det uansett. Blir sykt herlig å lene seg tilbake og se folk overby hverandre for å bli med på toget!

1 Like

Altså summer som er 4-sifret tar jeg med noen klyper salt da :grin:
Men det er noen skribenter som ellers virker troverdige og har vært i gamet lenge, Algeta osv, som har en del regnestykker som er godt over 1000 på HO som du vet @Nocturne , jeg kan lite om det selv om jeg lærer.
Men, får man et bud på 1000 pr aksje så synger jeg hele veien til utbetalt hus og utbetalt feriehus i Spania :grin::+1:

Kan noen forklare meg hvorfor dette ikke er priset inn allerede (±10%)?

Kan du si hvorfor du tror det er priset inn? :slight_smile:

2 Likes

Hvis du med “dette” mener meldingen angående SRC så ja: Den er ikke priset inn fra før fordi ingen kunne vite at anbefalingen skulle bli 100/20. Vi kunne alle håpe og regne med det alt etter egen tro og overbevisning, men faktum var likevel at anbefalingen kunne blitt 15 eller 17,5 og da hadde kursen gått ned… Nå ble det det alle håpet på og dermed er muligheten for enda bedre effektresultater åpen og ytterligere forventning til det kan starte.

Det er min forklaring da… :slight_smile:

3 Likes