Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Tok 25% gevinst i NVIDIA og putta de i Nano i går, for å teste ei ukes tid. At jeg irriterte meg over videre oppgang i NVIDIA er glemt nå. Tipper vi nærmer oss emisjonskurs ila neste uke

4 Likes

Kursmål er for meg i tråd med DNB sitt kursmål på 145, men venter samtidig at det kommer nye kursmål i tiden frem mot, eller etter Lugano.

1 Like

Nei, håper de brenner i helvete :smiling_imp:

1 Like

Jeg skal nok prøve å få solgt alt jeg har av Targovax og kjøpe i rallyet som kommer på mandag.

2 Likes

Det er du nok ikke alene om. Kan bli mulighet for fin inngang i både TRVX og PCIB ila. uken.

Er ikke Trvx i liknende situasjon? Godmelding nettopp og skal presentere abstract om et par uker. Tror ikke jeg selger den, men kanskje noe annet i porteføljen som må vike for mer Nano :grinning:

Bli overrasket hvis ikke sluttkurs er høyere enn åpning.

Flotte nyheter, tror dette gir grunnlag for at analytikerne kan heve LOA noen hakk og dermed høyne kursmålet og få NANO opp på et høyere nivå.

3 Likes

Jeg vet ærlig talt ikke… men som nevnt før er det en short som skal dekkes inn og flere som har sittet på gjerdet fordi de trodde 20/100 ville gi bivirkninger. Kombinert med sluttkurs under 90 i dag tror jeg ikke jeg tar hardt i om jeg sier over 100 kr med test av motstand på 110 ila. mandagen :wink:

Fryktelig vanskelig å si. , kommer jo ogaå an på børsen forøveig. Men at en bunn nå settes i rangen 96-100 er ikke en crazy forutsigelse.

4 Likes

Du vet journalisten har innsett sin egen begrensning i å tolke hva det innebærer når de bare legger ut pressemeldingen verbatum. :stuck_out_tongue:

9 Likes

Blir å prøve å kjøpe meg inn med makspris på 95. Går ikke det blir det å plukke aksjer på billigsalg når alle skal selge seg ut av Targovax og pcib.

1 Like

@Oilimp

Haha, hadde en syk drøm. Drømte at Nano åpnet opp til “bare” 93.50 på mandag. Jeg ble skuffet og ringte banken og panta huset og bilen og dobla det jeg har inne på 95. Morsomt at jeg så ser at @prophetse7en skal kjøpe på 95 blank. Håper jeg ikke er sanndrømt… :sob:

P.S - Det er bare 11-12% opp til 100 kr. Mitt tips er at Nano åpner minst 20% opp.

6 Likes

Liker ikke at folk snakker om å selge TRVX for å kjøpe NANO på mandag. Det er skjelden god business da dette garantert vil være priset godt inn på åpning og det vil være et sjansespill å satse på at kursen skal fortsette å øke. Husk at TRVX sin presentasjon på ASCO er 2. Juni mens NANO sin presentasjon på Lugano er 14. Juni. Så naturlig nok vil det bli rally i TRVX før det blir rally i NANO (sett bort fra SRC melding). Dette er ingen baissing av NANO, bare et tips til de som syns at det høres smart ut. Siden jeg ikke har NANO aksjer prdd. (uheldig vis) blir vert fall min strategi å beholde TRVX til ASCO, selge, og så kjøpe NANO og bli til Lugano. Lagde et lite chart i paint som forklarer sånn ca hvordan jeg mener at kursene kommer til å bevege seg fremover. :slight_smile: Om det er riktig eller ei vil vise seg, men det er vert fall sånn jeg tenker at psykologien i markedet vil være rundt disse to de kommende ukene. Noen som er enig? :wink:

1 Like

:heart_eyes: :grin:

1 Like

Tja… hva skal man si? Jeg vet det er flere som hopper mellom PCIB, NANO og TRVX. TRVX kom med noen nyheter 17.mai - gjorde de ikke? Men den gikk ikke SÅ mye på de nyhetene, gjorde den? Mao. er kanskje det alt innbakt i kursen. At de skal på ASCO og presentere data vil da også være innbakt i kursen?

Eller sagt på en annen måte: det blir sell-off i PCIB og TRVX på mandag til onsdag (Nano har Q1 presentasjon på onsdag) og en liten sell-off i Nano på onsdag til torsdag, og så går Nano opp igjen på fredag.

Mao. tror jeg det blir minst 2-dagers rally i Nano (target 114-120+) før den korrigerer. TRVX får da en liten opptur på onsdag / torsdag og litt ned igjen på fredag (motsatt av Nano).

Uken før ASCO vil TRVX gå opp igjen, mens Nano vil forts. opp / sidelengs, før det igjen blir opp mot Lugano.

Ble ekstremt spekulativt dette, men jeg har pengene i selskapet jeg føler har best sjangse for å lykkes av disse tre. Håper likevel alle tre kan klare brasene, selv om jeg har mine tvil :wink:

Rent teknisk er det ikke motstand i chartet før 110 kr. Vi får også krysning av 20 over 50 dagers på mandag. Er også en OHS som får bekreftelse med target 108 kr. Dette er også mitt tips som sluttkurs på mandag. Blir heftig. Bare å feste setebeltene folkens!

4 Likes

Jeg tror personlig at PCIB har falt litt ut av denne trekløveren etter at den skuffet mange her for noen uker tilbake, og at kursen i TRVX og NANO derimot kommer til å gå litt motsatt av hverandre som du sier. :slight_smile: Dette er jo mest relevant for de som hopper mellom selskapene for å få med seg mest mulig avkastning tho’. Blir spennende å se fremover. :smile:

Jeg har stor tro på begge. Selskapene består av de beste av de beste og har vist sinnsykt lovende resultater. Men det skal sies at NANO er litt lengre i utviktlingen og stiller litt sterkere økonomisk prdd. :grinning:

3 Likes

Derfor tror jeg at den vil falle mer enn Trvx i kjølevannet av Nano-meldingen

Det er mye. Nano var vel bare så vidt opp mer enn 20% en gang i løpet av høsten i fjor. Håper ikke det skjer så raskt i morgen heller for jeg vil rekke å få inn litt til :slight_smile: