Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Det shortes videre. Det virker på meg som om det er økt shortaktivitet i det norske markedet generelt og at det kanskje forventes en korreksjon på OSE over hele fjøla?

Jeg skal være meget overrasket om ikke dette shorterpakket får svi og blø skikkelig i Nano hvertfall :imp:

1 Like

Man kan jo begynne å lure når Marshall Pace er et hedgefond som etter sigende bruker fundamental analyse.

Kopiert fra Shareville:

• Husk abstraktet er sendt inn 13. Februar: “A total of 56 patients have been enrolled; 43 are evaluable for safety and 38 for efficacy.” Det var altså 5 pasienter med nye safety data og 3 nye effekt data i abstraktet. Til tross for ett lite antall med nye safety- og effektdata er dette som forventa siden abstraktet var sendt inn såpass tidlig. 56 pasienter rekruttert i studiet var derimot meget imponerende!

*Det var kun 3 nye resultater som omhandlet effektdata i abstraktet, dette var fra 15 mBeq/kg. Resultatet var 1 CR, 1 PR og 1 SD. Det var i henhold til hva man kan forvente på ett så lite antall.

• Allerede 13. Februar hadde 10 pasienter fått 100 mg/ml predosering i Arm 4. Siden vi vet at det er 3 pasienter med 15 mBeq/kg og 100 ml/m2 betyr dette at det var 7 pasienter som hadde fått 20mBeq/kg og 100 ml/m2. Dette var ihvertfall langt flere enn jeg hadde forventet.

*Fra børsmeldingen som kom i kveld kunne man lese følgende: "An updated dataset on 59 patients (safety) and 47 patients (efficacy) will be presented in a poster at the meeting on 15 June by Dr. Arne Kolstad"
Det betyr at Nordic Nanovector ligger langt foran hva det fleste av aksjonærene (til og med super-optimistene) hadde trodd. Det er tydelig at interessen for Betalutin er meget stor siden rekrutteringen skjer såpass raskt!

*I desember ble 38 pasienter evaluert for safety og 35 pasienter for effekt, det betyr altså at vi vil få oppdatering med ytterligere 21 pasienter for safety og 12 pasienter for effekt i Lugano, neste onsdag kl 13:00.

*Utifra antallet som er presentert kan man regne seg frem til at (mest sannsynlig) 13 pasienter med 20 mBeq/kg og 100 ml/m2 vil være presentert i posteren, men vi vil få vite kun safety for de fleste pasientene.

*Det er også tydelig at å øke predoseringen til 100ml/m2 var en genistrek:

3 Likes

Alt, absolutt ALT vi har fått av info virker utrolig bra. Det siste i går sier at de mest sannsynlig er kommet lengre enn de fleste trodde, og det var levert inn 13 februar.
På Lugano får vi oppdaterte data fram til juni sies det.
Alle i Nano sier alt går veldig bra, jeg kan ikke skjønne annet enn at vi får noen banebrytende info neste uke, skulle være meget snodig om ikke kursen følger etter da? :slight_smile:

1 Like

Er enig i det du sier @Oilimp men ikke alltid alt kan forklares logisk og rasjonelt på børsen desverre. TRVX er jo et eksempel: slapp gode data men falt. PCIB likeså (men de hadde også en melding ingen skjønte).

Jeg liker IKKE at shorten øker så mye så tett på Lugano. Jeg tror ikke disse husa vet noe vi ikke vet, men kanskje forventer de en “sell on news” når posteren blir frigjort?

Óg: klarer de å presse kursen såpass langt ned at Numeric og co får dekket seg inn? Jeg er helt rolig med Nano, men blir jo såklart skuffet om vi ikke snuser på ATH innen / etter Lugano.

Ja, har merket meg at det er mye irrasjonelt med reaksjonene på børsen ved nyheter etc. Men får oss aksjonærer er det jo veldig beroligende uansett, da vi vet at til slutt følger jo kursen etter når deriskingen fortsetter.
Jeg angrer bare litt på at jeg betalte 58K i lån i går, skulle kanskje bunkret mer Nano :sweat_smile:
Liker heller ikke at det kom flere store shorter nå nei…

1 Like

Onsdag 12 CET

1 Like

Spekulerer vi at kursen vil øke mer i forkant av Lugano, eller er dette allerede priset inn tro?

Selv om shorten økter kraftig, så er ikke tilsvarende aksjer solgt på børs? Det virker som de kun har lånt aksjer og de ligger disponibelt. Ser det også har blitt diskutert på HO og det nevnes at det kan være en strategi for å få aksjer til lav pris bare for å skremme aksjonærer.

1 Like

Blir nok stygt i dag desverre, kjøpersiden finnes ikke.

Biotech sell the news hei hvor det går.

https://ssr.finanstilsynet.no/Home/About

Det er netto shortposisjon som gjelder. Har man kun lånt aksjene er man ikke short, så disse aksjene skal være solgt i markedet.

Hadde folk så store forventninger til abstractet da? Det var som forventet for de fleste, med litt flere pasienter enn man trodde… Det blir nok ingen stor sell-off før Lugano.

@Kmsteen Ok, takk for info :slight_smile:

Prøver meg på en liten trade på denne dippen med 1000 aksjer som ikke er mine :slight_smile:

1 Like

Nei bare for meg å logge av Nordnet nå. Bare godt nytt, Lugano neste uke og kursen har celebral parese… Kursalarm + nyhetsalarm = ut i 20 grader og sol med kaffen :smiley:

4 Likes

blir godt med sommerferie nå tenker jeg :slight_smile:

Da kan vi vel konkludere med at postene som har dukket opp i shortregistret er gamle poster som har økt nok til å havne over 0,5%. Skal vi tro at det finnes flere som ligger rett under?

Edit: Kan det være Nordnetkunder som låner ut aksjer for shorting i dag?

Ble lagt ut en større salgspost nå. Ser ut som traden min går i boks. Var ekstremt nervøs der et øyeblikk men valgte ha is i magen. Nå kan jeg vel angre på at jeg ikke tradet min egen beholdning :slight_smile:

Edit: Jeg satt å studerte Algeta grafen litt. Det var jo noen store korreksjoner i aksjen, men den gikk 60x fra 2009 til 2013 (fra bunn på 5-6 kr til 362 kr når de ble kjøpt opp). Så spørsmålet alle stiller seg: skal man trade eller skal man sitte rolig til Nano blir kjøpt opp?

Fordelen med å trade er jo at man – hvis man treffer – får en god del bonuskroner / aksjer. Ulempen er om man bommer at man blir stående på perrongen om toget plutselig går.

Slik som i dag, hadde jeg tradet hele beholdningen min kunne jeg fått 100k ekstra, kanskje mer.

Kjenner jeg er usikker på strategien etter Lugano. Selge og sikre litt? Alt? Sitte rolig? Har mest lyst å bare sitte rolig med alt men fristelsen for å trade er stor når markedet ikke skjønner Nano… :wink:

1 Like

Ok, trekker tilbake det jeg sa, så ikke dette komme :stuck_out_tongue:

Spørsmålet er bare hvor den vil snu?