Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Ok. Skjønner. Har vurdert nano en stund nå og siden det blir sluppet en stor studie på rituximab mot ME i september (som mange med ME har håp om) hadde jeg kanskje tenkt en inngang nå. Vanskelig selskap å følge synes jeg. Litt mye å sette seg inn i.

1 Like

Patentet på rituximab gikk ut i fjor, noe som er en kjempefordel for Nano da det fungerer meget bra i kombinasjon med Betalutin. Og eierne av rituximab kan jo fort bli en potensiell oppkjøpskandidat av Nano, da de sikkert er interessert i å beholde inntektene fra behandling av Non-hodgins.
Men @Nocturne og @Savepig og andre, hva skal man tyde av en drøy 3% oppgang i dag på meget lavt volum? (Ca 10 mill)

@Deuteros hvis du er interessert i Nano, så finner du en del nyttig informasjon tilbake i denne tråden, og på selskapets nettsider. Noe bra på HO også, men da bør du vaksinere deg mot mange pussige skruer og mye udokumentert bajssing og haussing :sweat_smile:

Fint lite.:stuck_out_tongue:

3 Likes

Dette har jeg ikke hørt om.

Kan du si litt mer, evt. link(er)?

1 Like

Nano Shorten øker for andre dag.

3 Likes

http://www.me-foreningen.info/2017/01/11/medidekning-av-forskning-fra-haukeland/

Bare ett par. Finnes mer der ute. Om hvordan fluge og melle “falt” over en mulig effekt for me-pasienter. Jeg er ekstra investert pga min kone har alvorlig grad av ME og det finnes ingen dokumentert behandling for henne. Så det er en vanvittig interesse for denne studien som ferdigstilles disse dager.

Hun (min kone) har lenge sagt at hvis rituximab fungerer som man håper er det bare å hamstre aksjer hos dem som eier dette. For det er ihvertfall ca 10000-20000 nordmenn med ME som er helt ville etter å få behandling. Og dette er noe de må gå på resten av livet (eller til man finner en kur).

Det er mulig å få behandling i dag på ett privat sykehus, men det koster ca 150 000 kr.

1 Like

Ikke noe hyggelig å lese om din kone, får virkelig håpe at Rituximab virker da :smiley::+1:
Patentet der er som sagt utgått, så det er ikke godt å si hvilket selskap som vil tjene på en god effekt der? Er jo å håpe både for pasienter og selskap at kanskje Rituximab i kombinasjon med Betalutin kan ha en bedre virkning der, som ved NHL. Men jeg må ærlig innrømme at det er bortenfor min kunnskap.
Aksjer og fortjeneste til side så håper jeg virkelig at det fungerer bra på din kone og alle med ME !

Anbefaler deg å lese litt om Low Level Light Therapy, moren min har ME og har god effekt av dette (fra å måtte være hjemmeværende til jobb igjen).

Kort fortalt brukes laser på kroppen, cellene tar til seg lyset slik at metabolismen blir mer effektiv - laseren setter egentlig igang en hel kaskade av ulike prosesser - men dette er superduperkortversjonen :slight_smile:
Er verdt å titte nærmere på, i det minste læres kanskje noe nytt :slight_smile:

Link om prosessene:
http://photobiology.info/Hamblin.html

Dette er en gammel, men høyst aktuell link :+1:
Håper dere finner en løsning på det, ME er en tung sykdom å være rammet av :confused:

4 Likes

Var det bare shenanigans på slutten av dagen i går egentlig?

Trist å høre om din kone @Deuteros. Lett å forstå ditt ønske om å forstå og evt investere i en behandlingsform.

Du har nok kanskje sett det allerede, men Wikipedia gir en ganske grei oversikt over info om antistoffet Rituximab: https://en.wikipedia.org/wiki/Rituximab

Et stykke ned på siden, under “Reasearch” ser du en kort oppsummering vedrørende forskningen på bruk av Rituximab mot ME og med tilhørende referanser. Det er Roche som har markedsført Rituximab under ulike produktnavn.

Nano er neppe et relevant selskap å se på for deg ut i fra din interesse for ME. Nano forsker primært på utvikling av sitt eget virkestoff Betalutin, eventuelt i kombinasjon med Rituximab, men mot kreft og ikke ME.

Ville heller sjekket ut hvilke kommersielle aktører som evt følger ME-prosjektet i Helse Bergen. Ser jo lovende ut med publisering av resultater i 2018 :slight_smile:

Takk for tanken. Etter forholdene har vi det veldig fint.
Så det var bare det at jeg har fulgt med på rituximab og hvis nano hadde tjent på ME studiet ville jeg gått inn før september.
Har snust på nano siden fallet fra 100+(uavhengig av rituximab og me) men minner meg selv på å først sette meg inn i casen. Er litt lett å bli fristet når man ser mange sitte med god gevinst.

1 Like

Denne posten på Hegnar er ikke så værst for å sette seg inn i produkt og selskap:
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2352407
Selskapets hjemmeside er oversiktlig med mye god informasjon å hente. Kvartalsrapporter, webcaster osv.

1 Like

Vanskelig å ta den hegnarposten du lenker til seriøst. Jeg oppfatter den som direkte misvisende og veldig farget av posterens egne interesser.

2 Likes

Det er helt sant, mye overdrevet positivt. Men det som ikke er objektiv informasjon er relativt lett og skille i posten.
Det er ukorrekt at det er ‘ingen belastning for pasienten’. Korrekt at det er en toxologi profil som er fordelaktig i forhold til konkurrenter.
Kan ikke utføres hvor som helst som står i posten også. Men tilgjengelighet er en fordel, og behandlingsregime enkelt.
‘ingen dyr utstyrspark trengs’, igjen subjektivt begrep som kan skape overdrevet misforståelse. Og igjen, fordelaktig i forhold til konkurrenter.

Alle positive konklusjoner i posten er overdrevet, noe som ser ut til å være en regel på HO.
Men generell beskrivelse av produkt og hva som er i pipen(trekk fra subjektive fortolkninger posteren har skrevet), så er det på god vei. =)

Den behandlingen som gis vi bergen i den studien kan også fåes privat ved kollibri i sandnes. Koster en god del penger dog

https://www.linkedin.com/feed/update/urn:li:activity:6293352299968499713

1 Like

Nano opp over 3%, fortjener det ikke en liten “juhuu, yess, keep it coming etc”? Alle Nanoitter på ferie? :sweat_smile: @Nocturne @Savepig @laplagam @VargVemund osv​:grin::+1:

4 Likes

Det er helt konge :slight_smile: jeg har fortiden lånt ut noen aksjer til meg selv for å kjøpe funcom… gjenstår å se hvor smart det var

1 Like

@Oilimp Joda. Ser helt klart ut som den har bunnet ut og er på vei smått oppover igjen. Men når man har valgt seg ut et langsiktig case blir liksom dager med 2-3% litt kjedelige :smile:

APCL gikk jo 20% i dag og 10% de siste 3 dagene (daglig), så er litt mer begeistret for den akkurat nå. Men Nano kommer… blir nok noen slike dager i Nano også ila. dette året :wink:

2 Likes