Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg er faktisk ute av Nano, ble litt mye nedgang der en stund. Litt vanskelig å forstå meg på aksjen, er også så nyhetsdrevet. Har vurdert å kjøpe igjen på disse nivåene - men det virker som en del tror det blir ørkenvandring en stund, at det er greit å vente litt. APCL og Funcom har mer på trappene i tiden som kommer :wink:

1 Like

Veldig bra dag, blir spennende å se om 75,- brytes ila uken eller om vi skal ned igjen :slightly_smiling_face:

1 Like

Skjønner det @Nocturne det er ikke så mye å følge med på nå så lenge ingen nyheter er sluppet. Det kommer når det kommer, er trygg på at det er godt nytt da. Så enn så lenge bryr jeg meg ikke så mye om de små bevegelser, har nyhetsalarm og kursalarm på, og nyter Finnmarkssommern :smiley: :sun_with_face::sun_with_face:

1 Like

Er kursen om to år som er spennende. :stuck_out_tongue:

Må ned på 300 (!) dagers snitt nå. :confused:

Men liker MACD og RSI da.

1 Like

Absolutt @Oilimp! Juhuuu! Godt med litt blått :smile:

1 Like

Sant det @Savepig kursen i 2018-19 som er det viktigste for meg hvertfall, men greit om den nærmer seg der den “bør være” utover høsten da :+1:

1 Like

Jeg tør ikke kjøpe Nano. Grunnen er at jeg gjenkjente holdningen min som var den samme som fikk meg til å sitte gjennom mesteparten av nedgangen i Funcom siden CE toppen. Venter et par måneder med å se på Nano igjen. På lang sikt tror jeg den skal opp en god del.

3 Likes

@Martins

Uavhengig av hva man tror om Nano på kort/lang sikt så er det bra du lærer av tidligere erfaringer og er bevisst på egen psykologi!

Av nysgjerrighet; hvilken holdning var det du kjente igjen hos deg selv?

2 Likes

Tror det å være bevisst egen tankegang og mentale utfordringer som du peker på her er utrolig viktig. For de fleste småsparere tror jeg det er den faktoren som man i størst grad har mulighet til å bli god på og dermed få et fortrinn.

2 Likes

Ser at en oppfatning som dukker opp rett som det er nå, er at det vil bli ørkenvandring i NANO fremover. Dersom det er hold i det så er jo det noe jeg synes ville være aktuelt å ta hensyn til for eksempel ved å vekte litt ned. Spørsmålet er imidlertid om det er mer enn bare en påstand tatt litt ut av luften? Hvilke premisser legges til grunn for slik påstand og hvilket tidsperspektiv har evt slik ørkenvandring?

For min del så forholder jeg meg inntil videre til at Nano har oppgitt følgende for H2 17:

  • Oppstart Paradigme
  • Oppstart klinisk studie Humatulin
  • Oppstart klinisk studie kombinasjon Betalutin/Rituximab

I tillegg kommer muligheten for regulatoriske godkjenninger fra FDA, særlig Breakthrough Therapy Designation, som i prinsippet kan komme når som helst. Det er også lite overraskende, basert på historikken her, om det kommer meldinger om at Nano vil holde presentasjoner under forskningskonferanser. …Også har vi jo Q2 23.august er det vel…

Synes ikke disse tingene tilsier ørkenvandring, men kom gjerne med motargumenter :slight_smile:

1 Like

@Aksjesnila

Det er vel spesielt én som sier det blir ørkenvandring i Nano og fastholder at de har uttalt det ikke kommer noe nytt før desember 2018. Det er godt mulig de ikke starter Paradigme før i desember, men du har de andre studiene som nok får oppstart før, og spesielt kombo-studien med Rituximab tror jeg virkelig kan bli en gamechanger.

2 Likes

Ja, muligheten for at ingenting skjer før desember er jo til stede, men jeg liker å forholde meg til hva premisser/argumenter faktisk tilsier. Det er det som kan være en utfordring på slike forum. Lett at det oppstår falske sannheter som har sin vekt i at de er gjentatt flere ganger heller enn den faktiske substansen i det opprinnelige utsagnet.

Vurderer forøvrig også et bittelite salg for å benytte på andre muligheter, men foreløpig ikke blitt noe av :slight_smile:

1 Like

Utfordringen er vel at de som tror på ny
ørkenvandring ikke legger frem premisser eller argumenter i det hele tatt…

Jeg kan ikke se noe som tilsier at vi har en lang periode uten info foran oss.

Stemningen vil snu hardt og brutalt på et tidspunkt (f.eks ved BTD). Da vil også diskusjonene bli bedre og mer konstruktive uansett om man er bear eller bull…

Det er vel like skummelt med de som ikke innser at det kan bli en ørkenvandring? tror du ikke. Selskapet har jo ikke sagt noe som tilsier noe annet enn ørkenvandring.

Å være blind for at noe kan skje er farlig, både den ene og den andre veien!

Slik jeg ser det er det usannsynlig at det ikke kommer noe info fra selskapet før om 2-3 måneder, gitt alt de har guidet for H2.

Er du uenig? Eller er argumentet ditt av typen «alt kan skje, vi VET ikke…»?

I denne diskusjonen ilegger jeg begrepet ørkenvandring = 3 mndr infotørke.

1 Like

…men du fortsetter jo bare å si det uten å argumentere. I det minste kommentere hvorfor du mener den listen over mulige triggere som jeg satte opp er uten verdi??

Jeg anser 1 måned uten info som ørkenvandring i en aksje som Nano. Kursraset har jo vist at min definisjon egentlig passer ganske bra.

For å gjøre det klarere, jeg mener Nano er midt i ørkenvandringen, derfor har vi toucha under 70kr. Om det kommer noe god info utover høsten så er det fint. men pr nå er aksjen i en ørken som har sendt den fra hundrelappen til under 70kr. Hvorvidt man mener ørkenvandring er 1-2-3-4-5-6måneder uten info har lite å si. Så lenge kursen reagerer såpass brått etter noen uker uten info.

Jeg mener at å anse 1 mnd uten informasjon som ørkenvandring i et biotek selskap som driver med kliniske forsøk der det tar lang tid å se resultatene blir helt feil mener jeg.

Kursnedgangen har nok en mer kompleks årsakssammenheng enn at det ikke har kommet børsmeldinger i sommerferien…

Uansett; med din definisjon/syn på dette kan det fodt være vi er «midt i ørkenen» :slight_smile:. Er sikkert gode muligheter for de som trader kortsiktig.

2 Likes

Tingen er, folk har hatt muligheter til å kjøpe aksjer på 60 tallet som nylig koster over 90kr. trenger ikke være kortsiktig for å skjønne at det er en god deal.

Og det var ikke mange dagene før vi nådde 60 tallet at det ble skreket at 60! det skjer aldri