Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Pessimist :sweat_smile: Jeg satser på den snur på 50-dagers :wink:

Jeg er litt pessimist på hele aksjemarkedet sine vegne, vi er langt på overtid for en korreksjon igjen slik jeg ser det, og nå sitter Trump og nordkorea og snakker krig. Blarg.

3 Likes

When Robert’s Rebellion was raging, people thought the end was near, the end of the Targaryen dynasty. ‘How will we survive?!’ When Aegon Targaryen turned his eye westward and flew his dragons to Blackwater . . . ‘The end is near! How will we survive?’ Thousands of years before that, during the long night, we can forgive them for thinking it truly was the end. But it wasn’t. None of it was. The Wall has stood through it all. And every Winter that ever came has ended. :wink:

2 Likes

Survival-, availability-, og confirmation bias, all in one? :rofl:

2 Likes

HAHA! :smiley:

8 tegn

Close under 83 er drit.

1 Like

Close under 83 er meget drit ja. Men samtidig tror jeg den kan snu når som helst egentlig. Litt vanskelig å si nedover nå som vi er i august og det ikke er lenge til Q2. Kan drøye litt før vi er over 100 kr igjen, men om mulig tror og håper jeg vi ikke skal så langt ned som 65 :slight_smile:

1 Like

Ute av Nano-traden på 82.

Burde gått ut når 85 brøt som var planen, fulgte ikke planen.

Frykter mandag morgen på markedet generelt. Tror det kan bli blodrødt om markedet lukter mer usikkerhet gjennom helgen.

Ser etter ny Nano-inngang lavere, muligens 75.

2 Likes

Tror det kan bli himmelblått om “krisen” over there normaliserer seg ila. helgen :slight_smile:

2 Likes

Ja, kan slå begge veier. Men ser ikke helt for meg hverken Trump eller Kim invitere den andre på kaffe og kos med det første.

Men det kan virke som om Nano er veldig macro-påvirket om dagen.

Trump er vel ikke akkurat typen til å normalisere noe som helst :slight_smile:

Rimelig lei så store bevegelser. Trenger ikke tradere for å få Betalutin på markedet, hehe.

83RT, så får vi se.

Vi fikk en velykket test av 20-dagers snitt nå intradag. Om vi får close over 83 kan vi kanskje si faren er midlertidig over. Men starter Mr. Donald Duck 3. verdenskrig vil du få Betalutin gratis om en måned eller to. Da er det bare å skalke lukene eller belåne opp til pipa og kjøpe det man kan :slight_smile:

2 Likes

Hva betyr close under 83 i følge dere TA-kyndige?

Lite lyst å trade i NANO selv, gå ut uten å komme inn igjen billigere(og derav ikke gå inn igjen og miste en stor oppgang…) er noe jeg har forsøkt. Kan gjøre 10 vellykkede trades, men kurtasje og dårlig valg når jeg først har 1 eller 2 bommer gående viser at det fort koster mer enn det smaker. Prøver heller å kalkulere hvor stor andel av porteføljen som er mest ideel for egen ro. En plan å følge, og en andel i tradingpot til å sysselsette meg på urolige dager er inkludert i planen =P

Håpet var at 50 dagers snittet skulle kunne være et støttepunkt.

Behøver egentlig ikke å bety så veldig masse fra eller til, det er temmelig langt ned til bunnen av den synkende mellomlange trenden fremdeles. Men der er det nå 60 og deretter 53 som er de viktigste støttelinjene. Ganske så nitrist.

2 Likes

Det er ganske trist ja, og kan vel bli en realitet hvis ingen news på Q2 og usikkerheten øker på verdensbasis

Kursdeivende nyheter på q2 har jeg ingen tro på. Kan ikke skjønne hvem som har det heller , men forventninger får visst alltid sneket seg inn ; )

Hva er moves’ene hvis aksjen fortsetter med etter pres. på onsdag?

2 Likes

Hehe… ja, vi kommer nok dit etter hvert :smiley:

Uten å skulle sammenlikne det tekniske bildet, så opplevde vi noen liknende kurshopp ved Q1-presentasjonen. Kursen bygget seg oppover, før den falt ned igjen den 1. mai, ca tre uker før Q1 ble lagt frem. Jeg sitter med en følelse av at folk vil inn igjen når Q2 nærmer seg. Det kan hende vi får noen hint i neste uke om fremdriften, men jeg vil ikke forvente det. Man må tross alt huske på at også forskere skal ha noen uker ferie i løpet av sommeren.

Jeg forholder meg rolig så lenge de største aksjonærene gjør det samme. Som studenten86 sier er det fristende å trade litt. Men jeg sitter “kun” på 650 aksjer selv, og da spiser kurtasjen opp mye av gevinsten ved å risikere litt trading. Dessuten så vi 26. juli hvor fort aksjen kan eksplodere: en Nordnet-kunde kjøpte 2x7000 aksjer på ca 10 minutter, og plutselig ville alle inn i NANO.

1 Like