Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Virker som den har funnet spennet og roen på øvre del av 80 tallet. Her tipper jeg vi får et rykk opp mot 90 til 100 lappen i forkant av Q.

1 Like

Skal ikke så veldig mye mer kjøp enn det til hver dag for å gi en ok base i noen uker.

Helt enig

Takk til deg og andre som har svart!

Jeg har også vurdert det slik at produktet vil kommersialiseres og at risiko ligger i andre produkter eller et lunkent marked av en eller annen årsak. Jeg sliter veldig med å finne grunner til å ikke ha skikkelig tro på at kommersialiseringen blir vellykket, da det virker som at (1) Produktet fungerer veldig godt selv om 15/40 blir dosering, (2) Bivirkninger er veldig moderate, (3) behandlingen er relativt enkel og kan fort bli ganske billig, og (4) folket som skal ta produktet til markedet og få suksess med det ser ut til å være erfarne og svært kompetente. Det irriterer meg nesten litt at jeg ikke blir mer skeptisk fordi jeg er redd jeg overser noe.

1 Like

Er selv dypt investert i Nano, og jo mer jeg leser jo mer sikker blir jeg på investeringen min. Så det beste er nok kunnskap, å lese seg opp. Jeg har enda mest tro på at Nano blir kjøpt opp av big pharma, men forhåpentligvis til en mer fordelaktig pris enn Algeta, da Nano har fordelen av penger på bok, og tid og en plan for å ta de på markedet selv.

Jeg gikk med samme følelse også i fjor høst når jeg oppdaget Nano og euforien var på det verste. Tradet en del da fordi jeg ikke helt stolte på det alle sa. Men så brukte jeg et par helger på å lese meg opp på caset, lese alt av presentasjoner og rapporter på hjemmesiden og har vært en nanobelieber siden :slight_smile:

Costa sa det best på Radium podcasten: Nano er en kjedelig aksje fordi alt er on track. Her er tålmodighet kanskje den verste fienden for oss investorer :wink:

1 Like

“We are on track” “We are probably the best” “It looks very good” “We have a really good product”… alt dette kommer fra toppledelsen i NANO.

Enough said.

Nå er det kun tiden som står mellom oss og (forhåpentligvis) suksess. :slight_smile:

2 Likes

Tålmodighet skal jeg klare å være venn med, da pengene jeg har i markedet ikke er nødvendig før jeg skal svi av det hele som rik 60 år gammel livstrett dust med alt for høyt forbruk av semidyr rødvin. Som Olimp sier, må bare fortsette å studere case :eyeglasses:

Interessant det som sies om forskjellen mellom Algeta og NANO. Hvis det NANO driver med er så “stort” som man kan få inntrykk av, så må det jo etter hvert bli lagt spenn på bordet som de ikke kan takke nei til.

2 Likes

Ser faremomenter i markedet som Betalutin skal selges på. Kurs på ~500 nok per aksje for kun 3FL tilsier en andel på 45% av markedet. Så stor andel skjer vel ikke over natta…? Dette forutsetter at R/L og Humatulin ikke blir relevant. Nå er det en stund siden jeg leste meg opp på chimeric som Humalutin representerer, men jeg er ikke i tvil om at det er 0 % av årsaken til at jeg eier aksjer i NANO i dag. Egen mangel på kunnskap kan sies. Dreier seg mer om at tidsperioden før dette treffer markedet er en del lenger frem enn jeg er villig til å se min kapital som låst til børs(huskjøp).

NANO har gått aggressivt ut på at de er åpen på og gå selv til markedet. Dette skrur på verdien på selskapet i forhold til oppkjøp, og reduksjon i utgifter er viktig for inntjening av penger for big pharma. NANO har redusert sin R/R faktor for de ved og øke verdien på seg selv, og gjør seg selv mindre attraktiv slik. Anser det som sannsynelig de ikke blir kjøpt opp, men inngår en partneravtale i stedet. Hvor lang tid tar det før omsetning prises inn om de må til markedet selv? Hvor lang tid tar det å dekke markedsandelene som det ser ut til å taes for gitt at de skal oppnå? Med endringene som skjer innen biotek, med lavere krav til forskning før den kan bringes til markedet, føre til reduksjon i prising av selskaper med produkter på markedet? Redusert P/E?

Har god tro, og er godt investert i NANO, men kan fremme noen synspunkter som kan skape uro, dette uten å nevne finansiell uro potensialer og peke på Trump tilogmed. :wink:

2 Likes

Hvilken inntjening bruker du for det tallet? (45%). Pr. i dag er det vel ingen standard behandling for 3FL, og slik Costa selv hevdet er det opp til hver enkelt lege å anbefale behandlingsregime utifra pasientvilkår. Et produkt med få bivirkninger og god effekt vil stille sterkt i et slikt marked.

Når det er sagt så kan det godt være Nano vil være overpriset på en kurs på 500 kr aksjen for 3FL alene, men samtidig har vi sett gang på gang hvordan markedet er villig til å prise inn suksess basert på fremtidig vekst uten hensyn til nåværende inntjening (hele selskapet pr. i dag er jo priset på dette prinsippet), så om vi ser kurser mot 500 kr ved FDA godkjenning så vil det ikke overraske meg :wink:

2 Likes

Med suksess med Betalutin i 3FL(som skal være “klart for markedet” med 15/40 allerede) og kombo Betalutin/Rituximab på markedet, og etterhvert Humatulin, så er det jo interessant å tenke på hva selskapet kan være verd da? Og så forsker de på leukemi i tillegg, + andre ting. Potensialet er hvertfall der til å få til noe stort da :smiley::+1:

Ser påstanden “klart for markedet” går mye igjen både her og på andre nettforum. Hva er det egentlig folk legger i påstanden?

" Nordic Nanovector Generell tråd (NANO) "
Bruker @Boykie’s overslag.

Skrev det med gåseøyne da, det har blitt sagt av fagfolk, bla Radforsk at produktet er bra nok. Er jo et kvalitetsstempel, men tar det med en klype salt enda-det skal prøves ut på større antall pasienter og godkjennes først da.

Betalutin for 3L er kanskje ikke ment for å tjene de store pengene, men for å åpne markedet for RIT mot CD37 samt som leverage inn i emisjoner tenkt til en mer verdifull pipeline samtidig som de unngår å bli kjøpt opp billig.

På, la oss si, kurs 350 vil jo en emisjon på 2mill aksjer skaffe en del cash med forholdsvis lite utvanning.

Costa spiller et høyt spill, og dette er en mulig strategi. Kanskje vil de egentlig bare redde liv?

2 Likes

Tror svaret ditt er her:
" https://soundcloud.com/user-972208711 "
03:25 starter de med å snakke om NANO, og derfra til 08:40 har du fått hvorfor uttalelsen ‘15/40 er bra nok til og ta på markedet’ har blitt en greie.

Tror du er noe i hva du sier @Fornybar.
Go to market og 3FL kan være en strategisk beslutning, lettere vei til og få regulatorisk godkjennelse. Betalutin er en åpning for R/L og Humalutin fra NANO’s side.
Således er Betalutin en viktig milepæl ikke kynisk strategisk spill(svar på den redde liv kommentaren din).
Delsiterer en teori fra @Savepig fra Shareville nå fra slutten av 2016.

" https://www.shareville.no/aksjer/nordic-nanovector/kommentarer/har-betalutintm-blitt-brukt-til-noe-som-helst-fr-innen-me-6552901 " Langt nedigjennom disse postene.

1 Like

Takk for gode innlegg som skaper god diskurs. Har en mindre post i Nano men vet ikke helt hva jeg gjør fremover ift å gå inn med mer penger. Uansett greit å få belyst flere aspekter!

1 Like

Ja, nettopp. Det er jo en ganske innlysende teori, egentlig fortalt av selskapet selv i deres uttalelser om hvor viktig Betalutin for 3L er, og hvor viktig det er å starte PARADIGME ihht tidsplan.

Personlig lurer jeg litt på hvordan BP ser på NANO. Det er helt klart at de må vær interesserte i noe som kan se ut som neste generasjons måte å behandle NHL på. MEN - Kan det tenkes at de venter på å se kliniske indikasjoner på effekten av Humalutin, som jo er en kimerisk Anti-CD37 - og egnet til flergangsbruk uten å skape allergiske reaksjoner? Det kan tenkes at det er først ved seriøs mulighet for flergangsbruk at de trør til for å sikre seg porteføljen.

Jeg håper for min del på det, da det vil være såpass langt frem i tid at 3L + 2L, DLBCL og muligens mer har begynt å gjøre seg gjeldende i kursen. Jeg er for min del langsiktig i min investering, og ser for meg å sitte til oppkjøp eller - god forbid - verdensherredømme. (Eller Photocure-tilstander)

3 Likes

Markedet virker ikke å ta imot dippene for øyeblikket. Det er en endring i sentimentet fra BTFD holdningen i lang tid nå. Fortsetter USA og Europa å falle så kan det være en midlertidig ekstern showstopper i NANO.

Enorme kursutslag på lavt volum.

Men det er ikke til å komme bort i fra at om vi ikke får en boost snart, så tegner nano et lower lows og lower highs bilde som i neste omgang vil ta oss til 60 og deretter 53…