Ja, det virker som det er noenlunde klare indikatorer samtidig som en god magefølelse har en del å si. Selvsagt så lenge meldinger er fraværende. Jeg går med en liten idè om å ha lært meg såpass at jeg kan tørre å stå utenfor i større deler av 2018, når kursen garantert vil bevege seg kraftig i mellom oppstart av PARADIGME og diverse readouts. Akkurat nå ser jo 2018 fullstendig dødt ut i H118. Der kan det nok tjenes en del aksjer for den som har tenkt rett.
Det sagt, så har vi jo både porteføljetråden og alle har muligheten til å lage sin helt egen porteføljetråd også, blir jo fort litt offtopic om alle mulige trades skal detaljeres her. Men det er jo en viss interesse for en del å vite hvordan folk agerer.
Synes selv det er helt greit at trades og strategier om Nano diskuteres i Nanotråden jeg da
Trenger vel ikke en ny tråd for alt? Se på Fun, er vel 455 tråder om de her 

Vennligst utdyp?
Hey all!
Hadde lyst til å bruke min jomfrupost på forumet til å stille et spm angående folks synspunkt på risk i forhold til kommersialisering av Betalutin. Får litt fnatt av å lese på HO hvor det er alt for mye drittslenging og greier. Jeg har ikke veldig svært dyptgående peiling på NANO, men tror jeg har forstått gisten av greia med Betalutin og veien frem mot kommersialisering av produktet. Begynte med aksjer for ca 1,5 mnd siden, så har ikke så veldig snøring på aksjer generelt heller. Er derimot 9,3 % opp på selvplukkdelen av min aksjeportefølje på den tiden, så all lesingen jeg har drevet med har resultert i et og annet
$ € NEL, NANO, TRVX, SSO og TOM. Miljø(og kreft)-hippie!
Spørsmålet er: Hvor stor risiko per dags dato, mener du/dere det er for at NANO kræsjer og brenner med Betalutin? Leser LOA på 30% og 40% fra medier(om jeg ikke husker feil), men det kan jo være gammelt nytt.
Jeg tror sjansen for at de får regulatorisk approval er veldig høy.
Men det er overhodet ingen garanti for at de får til en vellykket kommersiell lansering, NHL er et meget kompetitivt felt.
LOA er nok ~60% (finger i luften).
Noe av det som taler mest for at de lykkes, i tillegg til å ha et suverent produkt, er de ansatte. Mange av disse personene har vært i krigen før, og de vet hva de gjør! Når det er sagt, kan de selvfølgelig feile. For min del står usikkerheten på hvor stor markedsandel de får. Og om de kommer seg inn på 2L og evt. 1L.
Det som blant annet taler for at de lykkes med kommersialiseringen er;
- Kjemiker Larsen og professor Bruland har skapt noe som ser mer enn lovende ut og i realiteten klar for markedet (15/40), og deres samspill er helt unikt (basal forskning møter klinisk erfaring).
- NANO bygger på samme lest/fundament som Algeta, og hvordan sluttet den historien …
- Disse to unike menneskene har lagt ned utrolig mye tid i forkant av alt det vi ser i dag, og prøvd å tenke en raskest mulig og smidig prosess til markedet, før vi har kommet hit til det vi nå kjenner som NANO
- LEDELSEN og de ansatte i NANO er ingen hvem som helst, les CVene …
- HealthCap VI L.P. er største eier
- Har penger på bok og tilgang på framtidig kapital som Algeta ikke hadde (det var en svakhet med Algeta caset som svekket oppsiden og gjorde at de kun jobbet fram ett produkt)
- Behandlingsregimet og teknologien er så enkel at det alene slår ut dagens konkurransebilde slik vi p.t. kjenner det (les deg opp på CAR-T så ser du kompleksitet med å trekke ut celler, modifisere, plante tilbake etc.), ei heller behov for forbehandling med cellegift. Fantastisk økning i livskvalitet for pasienten.
- DOR 21
og mye annet, men nå er det snart natte
Ellers fantastisk intradagvolatilitet som gir muligheter for trading med sidepotten.
Jeg operer med LOA på 90% og kursmål 500-700 for Betalutin alene (alt annet i pipen er ren bonus og spennende, men langt fram i tid).
Risikoen for at Nano kræsjer totalt med Betalutin er veldig liten fordi produktet har tilfredstillende dokumentert effekt. Den største risikoen - slik jeg ser det - er knyttet til om konkurrentene klarer å fremstille et bedre produkt i samme tidsrom òg / eller om de klarer en velykket kommersialisering som @Savepig sier.
Det er også en viss risiko knyttet til resultatene fra 20/100 dosen. Viser ikke denne signifikant bedre effekt enn 15/40 vil det også resultere i kursras. Men de fleste som har troen mener dosen vil vise bedre effekt og vi har fått noen indikasjoner på dette fra ledelsen også 
10/08-2017 09:30:24: (NANO) Nordic Nanovector to Present at Wedbush PacGrow Healthcare Conference
Oslo, Norway, 10 August 2017
Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that the company will be presenting
at the Wedbush PacGrow Healthcare Conference on 15-16 August in New York.
The slides presented will be available on Nordic Nanovector’s website
(www.nordicnanovector.com) in the Investor Relations section.
Jeg håper virkelig ikke at det er sånn at meldingen om en konferanse som har ligget i kalenderen i to måneder som gjør at vi stiger igjen.
Men vi trader da over SMA200 i øyeblikket.

Bevegelsene nå er av spekulativ art. Alle former for “news” misbrukes til å skape profitable opp/ned bevegelser.
Tynt volum i dag, men vi skal nok opp på 90 tallet igjen før eller siden, og da lempes det av igjen. Folk plukket jo opp på 84/85 i går. Fint spenn det.
Lemper selv ut litt av trader potten på det nivået.
Blir fort en del ekstra kronasjer av det ja! Jeg fikk f.eks en del ekstra aksjer pga. den dippen 
@Nocturne og andre som har fulgt Nano lenge: Tror dere på oppgang frem mot konferansen? Og tror dere det kan komme noe ny informasjon på konferansen?
Basert på historisk utvikling har ikke disse konferansene løftet kursen noe særlig nei.
Og det kommer nok ikke noe nytt frem her heller, Nano sier fra når de skal legge frem nye data 
Short redusert med 40 000.
Liker hvordan kursen henter seg inn igjen hver gang den dipper ned mot 86