Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg blir mest skremt egentlig, av den euforien som råder rundt Nano om dagen…

2 Likes

Det er slett ikke uoverkommelig å forstå caset godt. Det man ikke kommer bort i fra er at en i større eller mindre grad spekulerer i at produktet kommer til å virke så bra at det blir salgbart. Men sånn er det jo med alle børscase som baserer seg på produktutvikling, uansett om det er en medisin, bil eller et dataspill.

1 Like

oppsiden er så enorm i tidlig biotech fase hvis man får en fulltreffer at man lett kan miste klarsynet. en fornuftig pris for aksjen vil være å vekte oppsiden med den statistiske sannsynligheten for å lykkes. siden risikoen for å mislykkes er så stor venter mange med å gå inn først når man er klare for fase 3.

dette er en generell kommentar om biotech og ikke bare nano. hvis det er 10 prosent sjangse for loa så mislykkes 9 av 10 som prøver.

3 Likes

Ifht. Nano må man da vente lenge siden de ikke skal ha en fase III for Betalutin :slight_smile:

1 Like

DNB operer med 30% LOA nå. Basert på data som foreligger nå mener jeg det bør vær nærmere 50%.

Jeg også, er desverre ekstremt mange som ikke skjønner risikoen eller gangen i legemiddelforskning. Jeg håper nesten på litt dårlige nyheter. sånn at kursen kan roe seg ned og folk kjenne litt på at risikoen er ganske massiv.

1 Like

Mye overdrivelser på HO, men syns nivået er godt her. Er vel ikke rart folk blir i ekstase av 600% økning.

Nå har DNB target 80 og 30% LOA
ABG har target 90 og 50% LOA

Kursen ligger på 89, så ingenting galt med dagens kurs. Ipo fra 35, så reelt sett er det en tre dobling fra start.

2 Likes

Hvilke ting som blir skrevet i denne tråden er det du spesifikt mener er uklart da? Bare å komme med innspill, så går det stort sett an å finne et ok svar.

Er ferdig å diskutere nano, de som vil ha noe kritisk innblikk kan se på hva jeg har skrevet og de som tror veien er lagt frem til FDA får investere alt de ikke har råd til å tape :wink:

5 Likes

Ja, ny ATH i dag. Det er fremdeles ikke for sent å komme seg inn folkens :slight_smile:

Folk satser “mer enn de kan tape” på et gamble som dette…

Grøss!

Om det er forsent å komme seg inn eller ikke, tja… risk/reward må da i hvert fall være mye dårligere nå enn for bare noen dager og uker siden!

Nå har vel du sagt dette ti ganger uten å egentlig tilføye noe særlig fakta til diskusjonen?

1 Like

Hvem har sagt hva 10 ganger?

Gjett.

NANO verdsettes i skrivende stund til 0,5 milliard USD. Sett opp i mot tilsvarende selskaper på Nasdaq er det helt gjennomsnittlig.

Jeg biter meg merke i at all “kritikk” av Nano går på kursstigningen. Hm, hva med det Nano faktisk produserer? Noen som har noen kommentarer på Betalutin eller resultatene fra studiene? Det er lett å sitte på sidelinjen og se en aksje gå 600+ % og si “dette ender i do”. Men har man ikke satt seg inn i caset forstår jeg jo logikken. Nano på 12.50 var like galt priset som Nano på 38 kr (IPO). Nå er Nano derisket såpass mye at jeg vil påstå at LAO er 50%. En 50% gamble på å tjene flere millioner på noen skarve 100-tusenvis av kroner? Ja, jeg tar det bettet :slight_smile:

2 Likes

Det er vel ingen som sier at dette ender i dass…?

Men det påpekes at risikoen underkommuniseres så til de grader! Slik som det å påstå at sjansen er 50% for megasuksess er jo helt spinnvill!

Hvorfor det? Er det bedre odds i Funcom f.eks? 50% for LOA for et produkt i Fase I/II er jo megabra odds!

Ikke nødvendigvis bedre odds i Funcom. Men jeg vil påstå at Funcom er et mye mer differensiert case, det er ikke enten eller lenger med Funcom. Vi kan få mange grader av suksess som gir ulik fundamental verdi.

50% sjanse for godkjenning er dog ikke nødvendigvis det samme som 50% sjanse for å lykkes i markedet, bare så det er sagt. :slight_smile:

Men her må man se litt nærmere på hva slags lag NANO har bygget opp for å lykkes med det dette.

Jeg tror kanskje 50% er et litt høyt anslag akkurat nå, men avventer ASH med stor spenning. Og hvis alt fremdeles ser bra ut litt ut i Q1, så vil mye være avklaret.

Og, NANO har dippet dypt før, og kan sikkert godt finne på å gjøre det igjen. Alle tekniske indikatorer er veldig høye nå, og stemningen er euforisk, det kan alle være enig i.

Men det underliggende caset er faktisk sterkt, objektivt sett.

3 Likes

Det er vel stort sett bivirkninger som kan ødelegge nå som jeg kan bedømme? Pasientene skal dessverre dø relativt snart uansett, så noen bivirkninger godtaes nok, men de må være innenfor en viss range.

edit:
Litt for sterkt sagt at det er bare bivirkninger som kan ødelegge, men det er en av tingene som kan ødelegge.

2 Likes