Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Hva tenker dere om dette?

Flagg over så lang tid er kanskje ikke helt etter boka og OHS´en har et stykke igjen, men morsom tanke synes jeg :wink:

1 Like

04/09-2017 16:05:39: (NANO) Nordic Nanovector to Present at Pareto Securities’ 8th Annual HealthCare Conference

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=434118

1 Like

NordKorea oppfører seg som en real dritunge om dagen, og markedene reagerer som forventet med å gå ned litt. USA er stengt i dag pga labor day så hvordan de reagerer finner vi ut i morgen. Men futures ser grei ut?

Nå har det seg sånn at Sør-Korea sier at NK gjør seg klare til enda en missiloppskytning.

Den 9. September er det festdag for NK, det er høytidsdagen for “the foundation of the republic”.

Hvis det skjer noe mer da, f.eks en launch, så vil vi våkne opp til den meldingen på lørdags morgen hvis jeg kan min tidsforskyvning rett. Da har Trump hele helga til å skremme markedet.

Jeg sier ikke at det kan være lurt å gå ut av NANO før helgen for å muligens få en billigere inngang, men jeg mener det er en mulighet å overveie.

Synspunkt?

Tror du har rett i at det kan være en god mulighet, men om sjansen er verdt å ta vil variere mye etter hvilken situasjon den enkelte her er i med hensyn til inngang, horisont, cashbeholdning og hvilken risikovillighet man har opp/ned.

I mitt tilfelle er jeg hovedsaklig langsiktig i Nano så valget for den delen av posten ble tatt våren 2016. Når det gjelder tradepotten min så kunne jeg gamblet og gått ut med den, men ønsker i utgangspunktet at den var litt større nå, så for meg blir det nok heller å benytte en dipp til å øke.

1 Like

Har heller ikke hast med å selge, langt ifra. Selger kanskje etpar tusen før jul hvis jeg er fornøyd med kursen da, ellers ikke. Alt går på skinner i følge Nano, og det er under 3 mnd til desember. Det er en god del nyheter som ventes oppdatert innen den tid :smiley::+1:

4 Likes

Haha, er jo bare å selge da. [quote=“studenten86, post:5086, topic:560, full:true”]
04/09-2017 16:05:39: (NANO) Nordic Nanovector to Present at Pareto Securities’ 8th Annual HealthCare Conference

http://www.newsweb.no/newsweb/search.do?messageId=434118
[/quote]

Tror ikke du skal la Trump styre en helge trade for din del. Kanskje vurdere en høyere andel cash i porteføljen generelt som sikring. Mistenker Trump er glad i å bløffe i pokerspill, og det vi ser er i stor grad et spill for galleriet. Men kan være en ide og være våken i forhold til USA og Iran sitt forhold, noe kan vist være i gjerdet der. Det kan slå ut i oljepris og dollarkurs som skaper ringvirkninger fort. Og oppstarte atomprogrammer i annen skala hos Iran for den del.
Tenker på Trump som årsak til å begrense belåning/gearing. Mine to øre på temaet :ok_hand::thinking:

Hverken USA eller NK kan vel gjøre så mye pga av hva Kina har uttalt. Om USA angriper er de alliert med NK. Om NK angriper så stiller Kina seg nøytral. Det vil vel si at USA vil ikke i en krig med NK OG Kina men NK vil ikke i en krig alene.

Alt jeg påpeker er at risikoen for en ny ICBM blir testet natt til lørdag, med påfølgende retorikk og nervøsitet, er stor :slight_smile:

Men den risikoen er så godt som lik for de fleste aksjer, så det er mer en makrodiskusjon enn nanodiskusjon. Skal man sitte med cash, gull eller aksjer?

5 Likes

Misforstå meg rett. Påpeker bare en trademulighet i NANO for akkurat denne helgen basert på sannsynligheten for at de fyrer løs en rakett på fredagsnatta. At det er en trademulighet i alle andre aksjer også påvirker ikke NANO-forumet :slight_smile:

Sant nok, hadde kanskje ikke vært så dumt å prøve en trade. Men vær du sikker, hvis jeg prøver en trade blir alt normalisert mtp USA-Nord-Korea og Nano kommer med tiårets positive børsmelding :sweat_smile:

4 Likes

Føler også det er omtrent 198% sannsynelighet for dette når jeg trader av fast posisjonen min til NANO =P Så den står hellig =)

3 Likes

Kanskje vi må trade en liten porsjon av beholdningen, for verdensfreden og samtidig ta en for laget i Nanogjengen? :sweat_smile:

4 Likes

Hva tror dere Nano står i 31/12-17?

• 200+
  • 180-200
  • 140-180
  • 100-140
  • 80-100
  • under 80

0 stemmegivere

unnamed

1 Like

Akkurat nå er det 12% som tror på mer enn 200, krysser fingrene for at de får rett! Gjettet 180-200, håper på det dobbelte :sweat_smile::+1:

2 Likes

Lurer på at det er forventet at H1 2018 ikke bringer så mye? Ser ikke bort fra opp til 20-30% fall fra høyste notering i år, til 31.12-2017 om Costa antyder en dødperiode igjen. Har ikke satt meg nok inn i det til å vurdere om jeg har interesse av å trade på det selv men en andel. Men i forhold til kursforslagene er det vel kanskje flere som deler det synspunktet?:nerd:

Ja ikke godt å si hva som skjer. Jeg er rimelig sikker på at det kommer en del gode nyheter de neste 3 månedene, og hvis det driver kursen “nok” opp til at jeg er fornøyd så selger jeg kanskje 20-25% av beholdningen og betaler lån etc, og sitter på resten etpar år til hvertfall. Går ikke kursen noe særlig opp, så blir hele beholdningen langsiktig :+1:

http://jnm.snmjournals.org/content/early/2017/08/25/jnumed.117.195347.abstract

@Savepig Ny info??

1 Like