Meldingen i dag er jo ikke noe annet enn en link til abstractene som vi har diskutert i en måned. Den eneste sekundærkilden til tolkning av disse utenom forumene er siste utgave av Radium-podcastet der Jan Alfheim og Jonas Einarsson snakker en del om dem.
Topp 50 øker i Nordic Nanovector. OM Holding økte i forrige uke med 45000 til totalt 1 201 366.
Topp 50 har nå 51,32% av aksjene. Så nå har det gått sakte men sikkert rette veien en stund. 
Mens Nordnet nå har nettosolgt nesten hver eneste dag siden 1. september.
Thats how we like it. Da kan de ikke selge på nyheter.
Men - jeg kommer til å se etter nyttårstoppen. Er bombesikker på en kraftig bølgedal rundt da .
Leste litt om Zevalin idag. Ser for meg at vi kan få en liknende konklusjon for Betalutin:
“Myelotoxicity was found to be the dose-limiting toxicity and the maximum tolerated dose (MTD) was identified as 14.8 MBq/kg or 0.4 mCi/kg (to a maximum of 1184 MBq or 32 mCi) for patients with a baseline platelet count of ≥150,000 μL−1 and 11.1 MBq/kg or 0.3 mCi/kg for patients with baseline platelet count of <150,000 μL−1 but ≥100,000 μL−1.24 Another study confirmed that patients with mild thrombocytopenia (baseline platelet count of 100,000–150,000 μL−1) can be safely treated with 90Y-ibritumomab tiuxetan at a dose of 11.1 MBq/kg or 0.3 mCi/kg.26”
Bare at jeg tror 20mBq/kg vil være for platelet count of ≥150,000, mens 15mBq/kg vil være for platelet count of <150,000 μL−1 but ≥100,000 μL−1.24. Altså, 2 doser i PARADIGME.
NANO ønsker å unngå black box-advarsler, den strengeste advarselen FDA gir. Zevalin har denne advarselen på grunn av grad 3 platelet drop og grad 3 nøytrofiltelling. [1] Hvis predoseringen fungerer som den skal så kan NANO kjøre på uten grad 3-bivirkninger og gå for 20/100 på alle pasienter uten å få black box warning. [2]
Jeg tror ikke NANO er interessert i å splitte opp doseringen hvis de ikke absolutt må. (Fjernet en feilaktig linje, det kan diskuteres om Rituximab fungerer som NANOs predosering ved at den gis 4 timer før behandling)

Veldig interessant info, Montebello!
Dette verkar som ein god idé for å ikkje ekskludere pasientar på grunn av platelet count.
Målet er jo sjølvsagt å kunne tilby denne medisinen til so mange som mogleg.
Enig med deg. Jeg ser mange spekulerer i om de vil kjøre to armer i Paradigme men jeg håper og tror dette unngås. Det er nok pasienter på 15mbq/kg til å “konkludere” og forhåpentligvis viser 20mbq/kg en signifikant merkbar forbedring slik at dette blir den eneste dosen man kjører.
Det slår meg at aksjen virkelig har underprestert i år. Mtp. vekstraten i fjor og milepælene som er oppnådd mellom da og nå forstår jeg ikke helt utviklingen mtp. det som ligger foran oss.
Desverre har jeg ikke mer å kjøpe for nå, men legger hodet på blokken og kommer med en kjøpsanbefaling til desember. Har man ikke tjent penger på Nano mellom nå og da, da har jeg ikke noe på børs å gjøre 
Her er inntakskriteriene for Lymrit 37-01
Laboratory values within 15 days pre-registration:
Absolute Neutrophil Counts (ANC) ≤ 1.5 x 109 /l
Platelet count ≤ 150 x 109 /l
Total bilirubin ≥ 30 mmol/l
ALP and ALAT ≥ 4x normal level)
Creatinine ≥ 115 µmol/l (men), 97 µmol/l (women))
Dersom SRC finner denne dosen sikker etter vurdering av sikkerhetsdata på 3-6 pasienter, vil fase 2-delen av studien utvides med 10-15 pasienter for å innsamle ytterligere informasjon om dette doseregimet. Denne delen av studien omtales som ‘fase 2 arm 4’. Det søkes også om at SRC kan anbefale at opptil ytterligere 9 pasienter med lavere blodplateantall ved screening (100 – 150 x 10E9/L) inkluderes i ‘fase 2 arm 4’. Radioaktivitetsdosen for disse pasientene vil bli anbefalt av SRC etter gitte kriterier spesifisert i forsøksprotokollen.
Jeg er forsåvidt spent på om de har tatt inn disse pasientene med lavere blodplateantall, og hvilken dose SRC har anbefalt.
Montebello kan ha rett.
Nano holder seg greit mellom 82 og 85, og hver dag som går er en dag nærmere Q3/CMD og andre spennende nyheter som forventes.
Var vel snakk om en mulighet for børsmelding om evt deltakelse på ASH den 15/11? ASH er vel 9/12.
Evt. Late breaking abstract blir offentliggjort 21/11
Ok takk for det. Hadde 15/11 i hodet som noe Nanorelatert, husker kanskje feil da.
14.11 NANO får beskjed om evt abstract er godkjent
Står i mine notater
Uten at jeg har kildehenvisning på sånt
Flott artikkel i kveld:
Nano får beskjed 14.11. Publiseres 21.11.
Noen som har fulgt med på utviklingen i shortposisjonene i det siste?
Skulle legge denne ut jeg og
ser jo bra ut da, et uavhengig tidsskrift bekrefter det som har vært diskutert noen uker nå, angående 20/100 effekt vs15/40, og at predosering beskytter ryggmargen men ikke blokkerer for kreftcellene? Eller tar jeg feil?
PS: @pdx jeg fikk ikke skrevet innlegg eller på chatten for en halvtimes tid siden, logget ut og inn, refreshet men virket ikke. Bra nå da, men var det oppdatering eller noe?
Jeg blir mer og mer sikker på at NANO kommer til å slippe fantastiske nyheter omtrent samtidig med en solid global børskorreksjon.