Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg blamer deg ikke for å være pessimist. Men som @oilimp sier så er det veldig gode penger å tjene her om man har litt lengre horisont enn frem til jul. Roy Larsen sa i fjor at tilsvarende selskap i statene var verdsatt til 20 mrd. kroner. På lille Oslo børs må vi nøye oss med sell-on-news gang på gang. Men så lenge selskapet er on track og alt går på skinner må / bør man bare akkumulere på dippene. @holmes kjører denne strategien i Funcom – jeg gjør det samme i Nano. De store pengene har folk tjent ved å være inne når det først smeller. Jeg har sittet i Nano i et års tid nå, og har tid å sitte en god stund til. Time is on our side!

I slike stunder er det viktig å tenke på hvorfor man kjøpte aksjen in the first place. Baissere og hatere vil det alltid være i alle aksjer. Klarer man å ignorere støyen og se på det fundamentale i slike situasjoner, så vil kursen og pengene komme etterhvert.

Rent teknisk er vi nær en ny bunn nå. Jeg poster en ny TA i analyse-tråden. Lykke til i dag :blush:

3 Likes

Ja det er vel svært sjelden man blir rik “over natta” på investeringene sine, hvis ikke det skjer et oppkjøp dagen etter ditt aksjekjøp-men det er vel som lottoen, slår aldri til :sweat_smile:
Så jeg ser svært enkelt på det: Nano er derisket flere ganger i år, siden ATH i fjor på 129. Vi ser selskaper med betraktelig dårligere medisin med større bivirkninger får betinget markedstilgang, noen blir oppkjøpt, så at Nano er en god investering er jeg ikke i tvil om.
Cluet er som @Nocturne sier å være tålmodig.

2 Likes

Det er det som er så fortvilt. Alt gjøres riktig og alt av meldinger som kommer er utelukkende positive. Som dere kommer jeg til å sitte helt i ro. Har bunkret opp hver måned, og sakte men sikkert snittet nedover.

Som du sier er tida på vår side, realitetene kommer alltid for en dag. :ok_hand:

2 Likes

@Hugoil ser du har skrevet på et “annet forum” at det " Har gått 14K til snitt 78,9 kl0816" i dag, hvor ser du det? Så det ikke på oversikten på Nordnet.

Det ser unektelig ut som pessimismen er rådende. Ingen vil selge, men ingen vil kjøpe heller. Kortsiktig har vi ikke råd til at det kommer noen utsettelser på guidingen fremover. Hvis det ikke kommer utsettelser så begynner tidsrommet for:

• First patient dosed PARADIGME
  • First patient dosed 2L Betalutin + Rituximab
  • First patient dosed Humalutin
  • BTD burde også være på trappene hvis gudingen om markedsføringstillatelse i 2019 skal holde.

å bli veldig lite.

Spørsmålet er: Kan markedet forbli negativt mens alle disse punktene blir krysset av? Hvis, hypotetisk sett, 20/100 gir dårligere efficacy enn 15/40 på ASH, kan det skremme investorene på Oslo Børs nok til at ingenting kan gjøre at aksjen blir repriset?

Ja akkurat nå er jo det man ser et bekreftet brudd ned fra kilen vi satte vårt håp i, man skal jammen lete lenge for å finne de tekniske lyspunktene. Men kan ta det i den tekniske tråden. :slight_smile:

Jeg syns hele debatten rundt 15/40 vs 20/100 er litt rar. Man har sett veldig gode tall med 15/40 så det burde være bra nok i seg selv. 20/100 gir ikke like gode tall, ja stråledosen er høyere, men det er også pre-dosing som maskerer/blokkerer CD37. Det er vanskelig å vite hva som er den perfekte balansegangen mellom pre-dosing og strålingsmengde, og man kan tillate seg å tenke at høyere strålingsdøse burde gi bedre effekt, men med høyere pre-dosing er ingenting gitt. Uansett så er 15/40 i seg selv strålende. Det som er litt kjipt med at det ble to armer (som ikke har blitt nevnt) er at de trenger dobbelt så mange pasienter som de ville trengt med bare èn arm. Å øke pasientmengden koster tid, penger, med mindre de ikke øker mengden og man da mister “power”. Sier ikke at det er negativt med to armer, men er ikke bare positivt heller.

Planene er 130 pasienter. Ikke 85 som tidligere guidet.

Ikke dobbelt så mange, det hadde blitt 170 pasienter.

Grunnen til at de klarer seg med 130 til sammen (ca 65 med hver dose) er nok at de har såpass mye data i henholdsvis arm 1 fase 2 og Arm 2 fase 2.

2 Likes

Jeg unngikk å ta med den økte populasjonen fordi det er en større, avsluttende studie med flere åpne sentre, noe jeg håper kompenserer for økt antall pasienter.

Enig i at det legges for mye vekt på 20/100, men det er ganske tydelig at det er viktig for markedet.

Det er her jeg finner dosimetristudien så merkelig sett i sammenheng med at predoseringen blokkerer. Alt tyder på at mer Betalutin finner veien til tumor. Kan ikke skjønne annet enn at efficacy skal kraftig opp over tid.

1 Like

Sammenlignet med kursutviklingen til Algeta, så ser det ut til at vi nå står på trappene til en fin oppgang.
Noe som stemmer bra med oppstart av paradigme, BTA m.m.

Det er selvfølgelig ikke gitt at NANO vil utvikle seg likt som det Alegta gjorde, men det er ikke så usannsynlig heller.

De to markerte områdene tilsvarer begge ca. 1 år. (Les : ørkenvandring)

Så får vi se om historien gjentar seg!

42

2 Likes

Har du oversikt over hva som skjedde i utviklingsløpet i den perioden?

Nei, jeg har ikke sett på hva som har skjedd bak kursutviklingen. Men jeg antar at det er mange likheter mellom disse selskapene.

Positive meldinger driver kursen kraftig opp, mens stille periode tar kursen gradvis nedover, helt til neste trigger.

Så kan vi jo si at NANO har meldt mye bra, hvorfor har ikke kursen tatt av? Det henger vel sammen med at disse meldingene ikke har vært av den riktige typen. De er vel mer av indikerende art.

Jeg er sterk i troa, og er overbevist om at dette går seg til. NANO har jo satt seg selv i et luksusproblem med 15/40 vs. 20/100. Noe som gjør at de kortsiktige kaster kortene, mens vi langsiktige får enda en mulighet til å fylle på aksjer til en særdels hyggelig pris.

TTT :wink:

2 Likes

Siden det ikke kommer opp i løggen før 09 hos andre meglerselskap, men i INFRONT, så kan det være fordi Infront henter fra utenlandske børser, LSE? Det gikk jo an å sjekke om det var omsetningen i går på LSE…

Hvorfor skulle det være så merkelig? Det påvirkes av tid i forkant Ritux gis før Lilo predosering og igjen Lilo før Betalradiaoktiv. Så tid er en parameter og der er det altså to del-parametre. Sted/hvorhen på kroppen er en annen parameter.

@Hugoil, jeg la merke til noe for noen dager siden.

På netfonds og nordnet står det et tall for omsetning, som er lik på de to.

Men, laster man ned regnearket fra OSE sin hjemmeside med alle dagens handler og summerer opp volumet der, så er det vesentlig høyere.

Er det dette dark pool greiene du snakker om?

1 Like

Trenger ikke nødvendigvis miste statistisk power om krysslesing av 1540 og 20100 gir viser vedvarende/gjennomgående konsistens. Du er liksom litt sikrere på terrenget i Jotunheimen om du har vært like mange gANGER PÅ Glitterting som på Galdhøpiggen - istedenfor bare på Glittertind.

• Skulle de gå for pasienttilpasset dose med å tilby begge doser, vil både signifikans og power kunne bli opprettholdt og endog styrket med statistisk pooling (slår sammen to utvalg).

Ang det sterke fokuset på usikkerhet på 20/100 og at det skal kunne ødelgee for NANO og 15/40 - så tror jeg det er mye pga av at en haug med investorer ikke forstår så mye - og da leter man etter farer, man LETER etter noe som kan gå galt og fokuserer på det som en slags risk management. Men man kan forse seg… - ikke sant, du vet hvordan det er når du går bortover tinderekka og må ned i bratte, rusende steinrøyse for å komme viderer…

2 Likes

Nei, dark pool går (også) i børsens åpningstid.

:face_with_raised_eyebrow::unamused::sweat_smile::kissing_heart:

1 Like

Akkurat de to blå ballongene har jeg sittet og sett og tenkt på i går og i forgårs. Jeg tror det er endel interesaant å hente ut fra den highlightningen:

1. Congestion! NANO utvikler flere medisiner i ulike behndlingslinjer (og potensielt ulike krefttyper senere) over samme sterkt synergistiske teknologi, “rød tråd”.
  2. Congestion igjen! NANO klarer punkt 1 - som ikke bare er mer og større totalmarked enn Algeta, MEN også FORTERE.
  3. I NANO skjer det raskere, mer og sikrere enn i Algeta. Det finner vi igjen på tidsaksne for de to grafene over NANO og ALgeta - ved at samme grove kursutvikling skjer for NANO som Algeta - men bare MYE RASKERE og KOMPRIMERT i tid => dvs CONGESTION.
  4. NANO fikk krysning ned for 100dagsnittet under 200dagsnittet mye tidligere enn Algeta - og vi har VÅR traurige fase nå, mens Algeta hadde den først om 1-2 år, sammenlignet. Den traurige fasen kan ta slutt…
3 Likes

Når du en gang kommer, neste sommer, så er NANO der Algeta var da oppturen startet for alvor.

Så er jo alltid spørsmålet om den evig semibaissende Dr Evil får rett i at børsoppturen til NANO har vært veldig prematur, eller om det rett og slett er sånn at Algeta sin svake finansielle posisjon og Norges ikke-status som kommersiell biotechnasjon gjorde at verdisettingen for Algeta var kunstig lav.

Algeta kunne f.eks bare drømme om å ha en så robust finansiering som NANO har hatt helt siden børsnoteringen.

Noen viktige datoer for Algeta:
03.09.2009 - Partneravtale
06.06.2011 - Fase 3 for Alpharadin avsluttes på etisk grunnlag:
26.11.2013 - Bayer innleder oppkjøpet
19.12.2013 - Bayer hever budet

5 Likes