Synes jeg har sett store kjøpsposter i hele dag. Man tror disse postene er en sikkerhet for at man ikke skal bryte gjennom den aktuelle kursen, men så flyttes den bare når det nærmer seg. Kan det være at shorterne også legger fiktive “kjøpsposter” slik at vi skal føle oss trygge på at kursen ikke skal dale mer, for så å fjerne den fiktive posten igjen…bare undres…
Ser litt dystert på det i skrivende stund.
Helt ærlig tror jeg det som skjedde ved ash-meldingen oppå det som skjedde etter lugano har tatt ut det siste som var av entusiasme rundt aksjen.
Når “alle” ser at storaksjonærer som DNB og FTF leier ut millioner av aksjer og legger til rette for at shortaktører uhindret kan tvinge mindre fisker til å agere på til og med konservative stoplosser fordi det ALLTID er enorme sell the news events, så blir aksjen etterhvert uinvesterbar for de som ikke har et mangeårsperspektiv eller uke-perspektiv.
Holder en knapp på at det grunnleggende til slutt vinner, men er enig i at omgivelsene har blitt giftige.
Har tenkt samme tanken Suprano. Kan det være en stor investor som selger seg nede? Jeg er på tynn is nå, men det er vel en megler man ikke ser hver dag på listen? Selger relativt store volumer også?
Spennende tid vi går inn i nå. Shortere som ikke gir seg, og ett selskap som guider at de er on track med kanskje den største forandringen til nå. Om 2 måneder skal de være i pivotal fase, og klinisk pipeline skal ha doblet seg.
Hvem vinner…?
h[quote=“Evilfreud, post:6054, topic:560”]
Shorten øker, denne gang er det GSA som øker.
[/quote]
Er vel bare GSA som har økt?
De siste ukene er det kun Numeric som har økt mens Oxford og Marshall har kutta shorten. Nå har GSA valgt å øke shorten…
Nesten så man vurderer å belåne seg hvis kursen bankes mye sørover. Men jeg kan ikke se at de klarer å få den ned på 60-tallet igjen eller? (Evil du trenger ikke svare
)
Hvis ikke enda flere har stoploss og/eller nervøs, løs mage da. Vil tro mesteparten av de nervøse uerfarne er ristet ut? Jeg er uerfaren men lite nervøs 

Men vi får se hva som skjer fram til 22 november, altså knapt 13 dager. Og ikke minst på dagen da! 
Jeg har ingen formening om hvor den ska, folk blir jo bare sure. Får heller kjøpe meg noe popcorn å sitte klar når tråden eksploderer igjen fordi ingen skjønner hva som skjer 
Noen som har oversikt over den historiske utviklingen i antallet aksjonærer for Algeta (sammenlignet med Nano)? Var vel en hel del som ble ristet av på tilsvarende ørkenvandringstid der i gården (midten av 2011 - starten av 2013) som vi er i for Nano nå. Og vil tro vi har “mistet” en betydelig andel medaksjonærer siden Lugano. Kunne vært interessant å se disse to kurvene mot hverandre.
Hehe, har aldri hatt så mange Nanoaksjer som nå. Selv om jeg er langsikitg, er det ugrelt med så lave kurser.
Tok et stunt/salg da den bikka 90 i forrige uke rett før den sank som en stein, men begynte å kjøpe igjen litt for tidlig. Får ekstra 1500 aksjer av det + lavere inngang… 
Det jeg sliter med å skjønne er hvorfor du mener kursen skal dit den skal. Jeg hører du sier det, men hva ligger bak?
Tar hjertelig imot en godt fundert forklaring.
Hmmmm… Nå føler jeg meg litt lat og blind her, alstå. Hvilken måned? Finner bare kurssammenligningen, men ikke sammenligningen i utviklingen av antallet aksjonærer. Begynner bli mange innlegg å bla seg gjennom…
@soprano Mulig jeg misforstå spørsmålet ditt, trodde du var ute etter grafer for begge selskaper.
Om noen her inne vet i hvilken grad Algeta var shortet i %, så hadde det vært greit å vite.
Du har jo rett i at folk blir litt mugne når du poster sånn semibaissende misvisendeish stuff i nanotråden, men bare ikke kom med at folk ikke skal være drita forsiktig med å poste noe negativt om aksjene du sitter i uten at leppa kommer der og. Man er bare mennesker tross alt.
Når du har sagt i mange måneder at shorten i NANO øker selv om jeg har vist deg i chartet at short i hovedsak er helt flat eller synkende de siste dagene så blir det veldig annoying.
Jeg gjorde et eksperiment og satte 200.000 aksjer short på de to aktørene som er under terskelverdien, istedet for 0, for en total short på 1 387 103 istedet for 987 103 som står i registeret nå.
Da blir chartet seende sånn ut:
Har enda ikke hørt noen argumenter for hvorfor Evil mener den er for høyt priset, og sett hans innlegg om Nano så skjønner man at han ikke kan noe særlig om selskapet eller framgangen, markedet, konkurrenter osv. Så jeg tar det bare med en klype salt. Men som Savepig sier, man bør helst ikke si noe negativt om Funcom, f.eks at den bare har rast nedover, misfornøyde spillere, lite salg o.l, da får man høre det!
for den skal fyke i været når xbox kommer. Eller var det q2? Eller nå kanskje q3? Eller når den kommer på en index, da tsr det sikkert av, rett gjennom det doble betonggulvet på 3.0 kr.
men spøk til side, den har nok vært kraftig overpriset tidligere i år, så nå hvis de presterer over tid så går nok den også opp noe.
Jeg ser ikke helt hvorfor. Er man langsiktig og har tiden på sin side, er det bare veien igjen man må gå. Jeg sitter all inn i Nano med belåning og sover utrolig godt, selv med et greit papirtap i aksjen. Jeg har akseptert risikoen og tenker det går som det går - men ikke pga. resignasjon, magefølelsen har aldri vært bedre 
Havet er stort og det er mange småfisk der, men også et par store haier. Noen ganger klarer småfiskene å svømme i en samlet stim og haiene klarer bare å ta et par, men de fleste i stimen overlever. Andre ganger jobber haiene systematisk, skaper panikk i stimen og sørger for at stimen oppløses. Da er det langt flere fisk som blir spist. Så tar det litt tid før stimen kommer sammen igjen, summer seg, og kanskje feller en tåre for de som ble borte, før de fortsetter å svømme synkront nordover.
Både Nemo og Dory fant veien hjem igjen fordi de aldri ga opp.
#Istillbelieve
Tro meg. Jeg er bull, har nesten 20.000 aksjer. Blir nok 20´ i morgen 
Men samtidig liker jeg ikke å sitte med røde tall, Har jo sittet med 5-sifrede røde tall i minus i Nano før også, men liker de blå bedre. Mulig jeg er rar, men liker meg på overflaten og ikke nede hos Nemo(selv om jeg driver med fridykking i det virkelige liv). Jeg skal ha med en stor pott med Nanoaksjer frem til oppkjøp/realisering. Det er bestemt.
Samtidig er jeg blitt mye roligere enn tidligere, jeg begynte å kjøpe Nano på 12, så totalbildet er meget godt. Men likvel, de blå dagene er hyggeligere.