" Investeringskonto Zero er en kapitalforsikring med investeringsvalg som tilbys av Nordnet Livsforsikring AS. Nordnet eier formelt sett de aksjene du har på en Investeringskonto Zero. " Individuell pensjonsavtale (IPA) er vel også under den kontoen som @Holmes sier.
Mmmm, IPA!
OK hva er da Nordnet bank ab? Er det svensk KF ? @koe hadde fått som svar at bank ab besto i hovedsak av zero, men ut i fra det du skriver burde det komme under livsforsikring
Svar fra Nordnet:
Nordnet Bank AB har ca. 1.5 mill. aksjer i Funcom. Kan dere si noe om hvem/hva som ligger bak den kontoen?
“Dette kommer i hovedsak fra kunder hos Nordnet som bruker Investeringskonto Zero. De eier aksjer gjennom Nordnet og derfor står Nordnet som eier. Aksjonærene eier aksjene gjennom sine forsikringer i Nordnet, men noe informasjon videre enn det kan jeg ikke oppgi.”
Er usikker, bare siterte hjemmesiden og vet bare at når jeg overfører penger til zerokontoen, får jeg opp “Nordnet Pensjon” i banken.
Det som er dumt er at alle Zerokontoene ville hatt stor gjennomslagskraft ved evt. oppkjøp o.l. Men Nordnet stemmer ikke ved general forsamlinger (zerokontoene har ikke stemmerett…)
Du er gal mann…
Om det kommer et par røde dager fremover, så gjør det meg ingenting, skal laaaaangt ned før hvilepulsen stiger.
Ser frem til presentasjonen nå i helga, men mest av alt til Q1. 1H 2017 blir meget spennende!
Volumet roet seg før helga nå. Krysser fingrene for at ikke mandag blir den store sell the news dagen.
Hadde tenkt å kjøpe på 113 men flyttet meg opp litt for å vær sikker da det et øyeblikk så ut som 117 skulle ryke. Jaja, var bare 400 aksjer til, snittet ble litt høyere men fremdeles godt under 100 kr
Utrolig hvor godt aksjen holder seg etter stigningen, selv om det kan se ut som enkelte usikre vil ut før neste ukes fremleggelse. Sitter helt i ro med 70% i Nano nå. Tror det fort kan komme nye utenlandske investorer etter ASH konferansen.
Sitter også selv i ro og hadde også forventet større nedgang. Håper egentlig den skal enda mer ned for jeg har lyst å kjøpe mer neste uke (blir siste rest i år kanskje da…)
Topp 3 nettokjøpere:
CSB 61 166 6 915 591
UBS 18 423 2 081 345
MLI 16 313 1 844 343
Det var visst en eller annen sveitser som fikk noe sterkt i Wiener Melangen på slutten der!
Jeg solgte unna litt yankee biotech for å ha noe cash ledig på mandag, klarer ikke å fri meg fra følelsen av at i kan komme borti noe av samme scenarioet som etter AACR.
Ser flere på andre investor forum har tatt endel gevinst denne uken.
Synd for dem!
Edit: Postet i feil tråd…trodde jeg var på Funcom…
Tror jeg ikke, ene høsta inn over millionen og andre skulle betale ned hele huslånet.
Hvilke forum?
Hva? Har du kjøpt deg inn nå?