Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg vet ikke om vi snakker rundt hverandre her nå, men i LYMRIT 37-01 er dette behandlingsregimet:

Rituximab

2 ukers opphold

Lilotomab
Betalutin

1 Like

Patentet på Rituximab gikk ut i 2016 i USA og i 2013 i Europa, og det har allerede blitt lagd flere biosimilars.

Ikke like sikker på om Rituximab er fritt vilt å bruke bare patentet har gått ut. Det kan være noget med etikken her, ja.

1 Like

Første halvdel 2018, om jeg ikke husker mye feil. Konkurentene står i kø.

https://pharmaphorum.com/news/subcutaneous-rituximab-approved-us/

2 Likes

Nei, Lymrit 37-01 er singel treatment Beatlutin for FL. Det er den vi går inn i Paradigme med. Så går vi inn i Archer 1 med kombien inkl Rituximab.
I Arm 3 ble det vel testet rituximab, men Arm 2 og 3 er stengt.

Er det noen mening i å forbehandle med 1/4 - 1/8 av effektiv dosering (med Sikte på terapeutisk effekt)? Hvis dosen hadde hatt en terapeutisk effekt ville det vanskeliggjort dataavlesing tenker jeg.

Riktig, patentet er ute, og kopier lages. Men Rix er så utbredt at den selger godt ennå. Husk at kombi med Beta og RiX er første kombien. For meg så virket det på CMD at de kommer flere Archers 2, 3 osv i kombi med andre medisiner.

2 Likes

Godt poeng. Men jeg tror @sokrates har rett her, man kjører ikke Rituximab i det hele tatt i arm 1 og 4. Det var testet ut i arm 3, men denne går de jo ikke videre med. Se på dosing lenger nede på denne siden:

1 Like

Ja, men i den armen hadde de byttet lilotomab ut med rituximab for å bevise at lilotomab hadde effekt som predosering (mette cd37). Dere misforstår oss litt nå. Forbehandlingen med R skjer 2 uker før og har som formål å ta ut friske b-celler.

Det er slik jeg har forstått det også, og det var dette behandlingsløpet Kolstad la frem når han fortalte sin historie fra det virkelige liv under CMD.

Med det sagt: jeg har misforstått mye bare siden mandag. Host* @Nocturne

1 Like

Her er slik jeg forstår det: Først gis Betalutin etterfulgt av flere behandlinger med Rituximab. Tumornivået ser ut til å gå i null og alle musene ser ut til å overleve i forsøkene preklinisk.

Først bruker man Betalutin som en slags “cross-fire” effekt som fjerner kreftsvulster. Deretter brukes Rituximab til å drepe sirkulerende kreftceller. En ekstra bonus oppnås ved at Betalutin øker CD20 forekomstene på kreftcellene som Rituximab binder seg til.

Har jeg misforstått her?

1 Like

For å si det enkelt: de har samarbeidet tett med FDA og økt dosering etc etter anbefaling fra de, tror ikke plutselig FDA sier:
watt de føkk ar ju duing båys ænd gørls??!
Ar ju juksing us ænd jusing Rituximab først? Næu watt de føkk, ju ar aot, bækk tu start ju go! :joy:

3 Likes

Du snakker om Archer-1, mens jeg og @anon21766851 diskuterte Rituximab-forbehandling i Lymrit 37-01 :slight_smile:

Skulle være svar til @sokrates

Jeg kan fortsette, for poenget er vel at Rituximab mister effekt etter behandling, og CD20 lukkes. Betalutin bidrar til gjenåpning av CD20, slik at Rituximab kan anvendes gjentatte ganger.

Betalutin anvender et annet antigen enn Rituximab, CD37, som ser ut til å være en glimrende kombinasjonsbehandling som gir en bredere angrepsflate mot kreften sammen med CD20 antigenet Rituximab anvender.

Men er åpen for andre fortolkninger, og nyanser. Ikke akkurat lettlest stoff alte dette Blir uansett spennede å se løpet de legger opp for Archer 1.

1 Like

Å f…
Da snakker vi helt om hverandre :slight_smile:

1 Like

Så diskusjonen gikk i hvorvidt forbehandling med Rituximab kan ha påvirket resultatene i 37-01 i så stor grad at resultatene ikke var brukbare for å se på Betalutin som monoterapi.

Vi kom egentlig frem til at det kommer til å gå bra. :joy:

4 Likes

Fant denne på HO… er det noe hold i dette?

Kan tenke deg hvis 1,5 M aksjer skal dekkes… ARC salget på 163k sendte aksjen ned fra 78 til 71, altså 7 kroner, og her var det mange kjøpere som tok imot (privatkunder som følger selskapet, NON, NTF osv.)

Hvis vi nå tenker at 1,5M skal dekkes og bruker samme forhold så bør aksjen stige med

1,5M / 163k = 9,2
–> 9,2 * 7 = 64,4 kr

Hvis vi tar fra stengning i går får vi: 72 + 64,4 = 136,4 kr/aksje

Dette er uten å ta med en mye svakere selgerside + ASH nyheter som ligger an til å være gode.

Si at ASH er nøytral og selgersiden fører til 20 % kraftigere oppgang (for å være konservativ)

–> 136,4*1,2 = 163,7 kr/aksje

… Mulig scenario dersom hele shorten skal dekkes før GF (med nøytral ASH).

… kommer det nyheter i tillegg, typ. bull 20/100 resultater eller noe annet uventet blir dette bare enda bedre.

Overflødig innlegg. Allerede besvart. Slettet.

Det er jo et stort VISS i hele premisset. Hvis du tenker på FTF sine aksjer så er det jo slett ikke sikkert de blir tilbakekalt. Hvis du tenker på short squeeze er jeg redd @savepig har rett i at de har muskler nok til å forhindre dette hvis de vil.

On another note:

Steike for et lappeteppe 37-01 faktisk er når man går i materien. Om studien var en bygning, ville den vært ei crackrønne.

1 Like

ja snat det, men de liker vel ikke tape penger …! men den er litt far-out den analysen der.