Jeg har enda ikke sett noe reglement som tilsier at de kan kalle tilbake 2.5% av totalt antall aksjer når de vil. Høres ikke dette litt søkt ut? Hvem i alle dager hadde shortet et biotekselskap med de reglene??
Stor finansielle aktører vet å passe på. Om jeg hadde hatt store interesser i ett selskap så hadde jeg jo selvsagt hatt det som en klausul i min utleie kontrakt at utlånte aksjer skal kunne retuneres ifbm EGF og GF slik at jeg kan forsvare mine interesser.
Om du ikke ville låne aksjene mine så må jeg jo ta det til etteretning og eventuelt endre mine krav ifbm utleie.
Hadde det vært en ide å fyrt ivei en mail og be dem redegjøre for policyen sin?
Policyen ligger på nettsidenen deres og den er grei. FF vil utøve sin påvirkning aktivt i de selskaper de investerer i. Skal man kunne gjøre det må man selvsagt kunne stemme for alle aksjene man eier. Derfor er det en mulighet for tilbakekalling før EGF.
Som jeg påpker tidligere så vil jeg anta at styreti NANO har sjekket med FF hva som skal til for at de stemmer for opsjonsprogrammet. Om dette er gjort så kan det tenkes at tilbakekalling ikke blir gjort. Vi vil nok se det i ordreboken snart. Skal det dekkes inn så snakker vi ca 100K aksjer pr dag frm mot EGF.
Dette er spesifiser i kontrakten mellom de to partene. Om FTF sier at de kan komme til å tilbakekalle aksjene ved for eksempel EGF, så må låntaker ha dette i bakhodet. Uansett er de ikke snakk om å levere de tilbake «på dagen», men i løpet av en viss tidsperiode.
Spørsmål: når man bruker Betalutin, vil man 2 uker før behandling bli gitt Rituximab. Kan denne forbehandlingen ha gitt resultatene en liten dytt?
Hva er det de kommer til å gjøre annerledes i ARCHER-1? For på papiret kan det allerede se ut som en kombinasjonsbehandling i 37-01.
Takk for svar.
Tilfellet NANO kan vel neppe være et helt enestående tilfelle. Har denne problemstillingen vært reell før?
Rekkefølgen blir motsatt i Archer-1. Betalutin øker ekspresjon av CD20, så blir Rituximab gitt. Kilden sier 5 dager mellom B og R.
Edit skrivefeil
Takker,
Men det sies jo at vi nå bruker Betalutin som single treatment. Medfører det riktighet når vi predoserer med Rituximab? For man vil jo få effekt på kreften fra to medikamenter? Eller er tankerekka helt på viddene.
Har tenkt tanken selv. Men Rituximab gis normalt med 375mg/m2 en gang i uken i 4-8 uker ved relapsed NHL. 1 dosering vil nok ikke ha noe særlig annen effekt enn det de bruker den til (drepe B-celler for å hjelpe Betalutin å kun nå cancerceller).
Dette er noe jeg antar sterkt selskapet ikke brenner seg på. Det er mulig at de ikke gjør dette i PARADIGME hvis det er sjanse for at det påvirker resultatet.
Det ville rett og slett vært for dumt om man brenner seg på dette ja.Tanken var at denne Rituximabbehandlinga kunne være det som har gitt Betalutin en fordel i effekt i forhold til for eksempel Copanlisib. Differansen i effekt er jo på knapt 10% ORR.
Eventuelt kunne man se at effekten i ARCHER-1 blir lavere, siden potensialet allerede er tatt ut. Men det har vi ikke noe informasjon om.
Man kan se for seg at rituximab virker stegvis. Første uken blir sirkulerende, lett tilgjengelig b-celler tatt ut. Andre uken begynner rituximab å jobbe på tumoren, etc (grovt forenklet).
En annen ting er at serum half life for Rituximab ved første dosering er 76 timer. Når de så har gitt det to uker i forveien vil det ikke være noe særlig igjen i blodet ved Betalutinbehandling, og den eneste effekten vil ha vært tapping av sirkulerende friske b-celler.
Det gir absolutt mest mening. Ville vært et realt slag i trynet om myndighetene satt en stopper for forbehandling med Rituximab inn i PARADIGME. Da hadde jo alt av resultater fra 37-01 vært i limbo.
For å være helt ærlig, det føler jeg de er på grunn av de 30% 2L-pasientene.
Man predoserer med lilotomab
Ja, men også Rituximab to uker i forveien.
Edit: ikke sikker på om predosering blir rett ord. Forbehandling kanskje?
De kan godt slippe katta ut av sekken og gi oss effektdata på de 70% som faktisk kommer fra linja man ønsker å behandle.
Rettelse: I de prekliniske forsøkene i mus ble R gitt 5 dager etter Betalutin
Ja, Rituxmab skal vel gis etter Betalutin.
Mener å ha sett at patentet på Rituximab snart går ut, og at det dermed er fritt frem for å bruke det i enhver behandling ifht. nye medisiner. Vet ikke om det stemmer. Jeg vet heller ikke om det er påkrevd (av etiske hensyn) å forbehandle med Rituximab (som man vet med sikkerhet har en effekt) før man bruker Betalutin (som er eksperimentell).