Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Prøver å understreke at det ikke er knytte forventninge(kursmessig) til ASH. :slight_smile:

1 Like

For min del oppfører aksjen seg eksemplarisk, teknisk. La meg forsøke en forklaring:

• Aksjen tester bunn: folk kjøper fordi de ser den snudde her sist. Resultat: dobbel-bunn.
  • Aksjen begynner å klatre: flere kjøper enn selger. Man ser det er news om kort tid, kanskje blir det rally i forkant?
  • De som har troen er allerede fullastet. De som spekulerer i rally er ikke mange nok til å dra i gang et rally. Biotek er high-risk må vite. Tenk om resultatene er dårlige?
  • Etter å ha ventet på rally som ikke kom begynner spekulantene å selge seg ut. De har jo tross alt en liten gevinst. La oss sikre den (aksjen faller - dette er i dag).
  • I morgen: aksjen stiger. De som følte at de ikke fikk kommet seg inn på bunn ser nå en ny mulighet (hey, aksjen er lavere enn den var på tirsdag. Og det er snart news. Jeg gambler litt). Aksjen stiger.

Neste mandag…

• Uventet strålende news fra ASH. De som er fullastet selger ikke for nå begynner jo oppturen!
  • De som forventet dårlig nytt opplever FOMO og hiver seg inn!
  • …men pga. at de som er fullastet ikke selger må de som opplever FOMO overby hverandre for å komme seg inn.
  • Kvantene ser at aksjen skyter fart og begynner å dekke inn. Rallyet forsterkes.

Resultat: Beyond ATH :smile:

2 Likes

Noe sier med at vi står overfor kursdrivende nyheter. Vi har styremøte og opsjoner på plakakten før jul. Samtidig skal Archer1 og Paradigme i gang, Tviler på at det skjer i romjula, men i løpet av de få dagene vi har igjen til jul. Men ASH førsrt og indirekte har vi fått indikasjoner om forbedrede resultater der. Mye tyder på at det er good news i vente. Det er mitt wild guess. :roll_eyes:

3 Likes

Hehehe.

La meg tegne et bilde vi er bedre kjent med:

• Uventet strålende nytt fra ASH. De som er fullastet er veldig forvirret fordi de ikke forstår posteren.
  • De som forventet dårlig nytt er like forvirret og avventer inngang for å se an kursgangen.
  • Fordi de som allerede er fullastet ikke selger, og de som er forvirret ikke kjøper blir en belånt småaksjonær nervøs og dumper 5000 aksjer på ask.
  • Kvantene ser at aksjen går ned og pøser ut. De som var fullastet slenger seg på fordi NANO nå skal til bunns.
  • En halvtime etterpå har de fleste summet seg og kursen er tilbake +/- 1% av dagens start, med de erfarne som vinnere.

Resultat: SNAFU

edit: jeg mente selvfølgelig bid, ikke ask.

3 Likes

Enig der, snodig hvis ikke kursen går før helga, men med det du nevner som vi har i vente før jul så er det meget rart om ikke kursen går opp!
Skulle tro selskapet også vil ha fornøyde aksjonærer før EOG 20 desember, da det skal stemmes for opsjonsprogrammet. :slight_smile: :heavy_dollar_sign:
Hva mener du Sokrates om det forresten?

1 Like

@Oilimp synes opsjoner er bedre enn ekstremhøy lønn. Da blir det på en måte en bonus om de får til alt vi håper på. Men det finnes sikkert en grense også. Slik jeg har forstått det, så er primært disse nye opsjonene for nye ansatte som måtte komme, og da er dette helt greit. Min generelle holdning er at jeg er altså positiv til opsjoner.

@Fornybar Det virker som Nano har lært av tidligere blunder med tvetydige publikasjoner. Det fikk vi erfafe på siste CMD. Håper altså på en helt ny reprising av seskapet.

1 Like

Ting vi venter på nå er vel egentlig utenfor selskapets kontroll. De kan ikke bestemme hvordan dataene ser ut, og søknader om Archer og Paradigme er i hendene på FDA.

1 Like

Hva vet vi om saksbehandlingstid for PARADIGME-søknaden? Or ARCHER-1 for den saks skyld. Noen som kan si noe vettugt om dette?

Ikke sant, vil tro de gir det lille ekstra for å tjene bra i tillegg til at resultatet blir desto bedre.
Ja for så vidt @Fornybar men de kan velge hvordan de uttaler seg. Skulle dog tro de allerede nå har visst en stund hvilken vei høna sparker, og at de da er sikre på at markedet bør reagere positivt på ASH og de nyhetene de ellers kommer med innen 20/12 :slight_smile:

1 Like

Vi må regne med at Nano har fortløpende dialog med regulatoriske myndigheter, og at de derfor vet når dette blir klart, det var bekreftet så sent som på CMD at oppstarten av disse skal skje i år. Med tanke på FDAs ønske om hurtige medisiner til markedet, så er den nye filosofien at de hjelper til i stedet for å oppføre seg som typisk (norsk) byråkrat der alt skal treneres.

1 Like

Det jeg tenker kan komme er en mulig overraskelse. Partner med big farma på Archer-1? :heart_eyes:

2 Likes

Jeg mener at de ikke har brydd seg nevneverdig til nå i år. De skal holde på i mange år enda, og kursen ved årsskiftet 2017/2018 er vel det de trenger å bry seg minst med siden de har cash. Hvis det skjer en reprising tror jeg det er i markedet det skjer, uten noe ekstra innsats fra ledelsen.

En partneravtale er ikke utenkelig :smiley:

2 Likes

Tør ikke tenke på hva en slik nyhet ville gjort med kursen… :scream:

1 Like

Altså, hvis det ikke er en partner inne i bildet må vel NANO spandere en rituximabkur på hver pasient? Tight Belt-Tone kommer aldri til å la det skje :smiley:

1 Like

Jeg fyrte avgårde en mail til Tone Kvåle, spurte om hun kunne si noe om behandlingstid på søknader ( Paradigme, Archer-1, altså de fasene)
og litt om det som er diskutert om opsjonsprogrammet som det skal stemmes om nå 20. Legger svar her hvis det kommer noe :slight_smile:

4 Likes

Registrerer det er litt blåsing rundt opsjonene ledelsen uttrykte at de ønsket til seg selv, og for å være i mer gunstig posisjon til ansettelser tror jeg de nevnte på Q3/CMD.
Hvorfor er det negativt klima til dette?
Trodde da det var bred enighet om at det er snakk om ledelse som har gjort en fremragende jobb.

1 Like

Min personlege ståstad, utan å ha sett for mykje på forslaget frå styret angåande opsjonar endå, er at det er eit viktig middel for å kunne tiltrekke seg fagpersonar i verdensklasse. Sjå berre på det Renoldi framførte under CMD og kva betydninga av dette vil vere for lansering av Betalutin. No har NANO leita ei stund etter CMC Regulatory Affairs Manager; kanskje med ein ekstra gullerot i framtidig gevinst vil gjere NANO istand til å hente inn nye leiarar i topp klasse. Kva tenkjer dykk?:slight_smile:

6 Likes

Skriver under på det du sier her. Angående opsjoner til ledelsen så er dette en videreføring av de opsjonene de allerede har hatt lenge nå, bare at de må fornyes da de har utløpsdato. Eller tar jeg feil?
De gjør jo en kjempejobb, eneste utryggheten er jo på diverse forum :sweat_smile: se bare hvor bra det fundamentale har gått det siste året? Og hvor på hugget de er mtp å planlegge framtida, kommersialisering etc? :+1: :heavy_dollar_sign::dollar::moneybag:

2 Likes

Jeg mener at vi skal trøkke til og gi dem det de vilha. Greit å lønne de som allerede er her, men viktigere er det at vi sikrer gode hoder når vi går inn i neste fase.

3 Likes

En artikkel som nesten beskriver Costa og Nordic Nanovector perfekt sånn som jeg oppfatter det. Og som også poengterer viktigheten av gode insentivprogrammer for å skaffe og beholde talent.

https://www.trinet.com/hr-insights/blog/2015/overcoming-the-top-4-human-resource-challenges-in-biotechnology-startups

6 Likes