Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

jeg er enig i punkt 4. der det står:
Vedtak om å utstede frittståendetegningsretter – Nytt aksjebasert incentivprogram med 10 000 til 500 000 tegnigsretter. DVS prestasjonsbaserteaksjeenheter (“PSUer”) som nærmere ibeskrevet i Redegjørelsen…
MEN hvor er redegjørelsen da …den ser ikke jg iallefall

Men punkt 5 Vedtak om å utstede frittstående tegningsretter –Opsjonsprogrammet
Per 29 November 2017 er det 3 491 429 utestående opsjoner. Ingen nye opsjoner vil bli tidelt.
hva menes med det, er det 3,5 mill opsjoner som ikke pr nå er blitt benyttet ?
også er det lagt opp til nye tegningsrett priser på disse som vi ser i listen på side 5 som Kreighoff påpekte?

totalt 4 mill opsjoner på aksjer, det var da ikke for lite heller… hvor mange jobber det i nano :joy:

Verdien er ikke 0,2 NOK.

Se side 5

Edit: Man kan lese seg litt opp her, https://no.wikipedia.org/wiki/Aksje

1 Like

Vanskelig å ta stilling til incentivprogrammet når de ikke oppgir de konkrete målene som skal oppfylles for at “operational factor” skal oppfylles 100% og hvordan tegningsrettene er tenkt delt. Jeg syns incentivprogrammet i mye større grad kan forsvares hvis det i hovedsak er myntet på ansatte og nye medlemer i ledelsen kontra eksisterende ledelse med store mengder opsjoner. Lisa R har eksempelvis 375 000, mens Costa har 1,3 millioner opsjoner.

4 Likes

Vi er helt på bølgelengde. Eneste mulighet vi har er å stole på at styret ivaretar selskapets beste interesser.

Jeg vil anta at EOG er lagt til etter ASH og ikke før av en god grunn. Hadde jeg vert med på EMI på 114,- og styret kommer ett år etterpå å ber om flere opsjoner uten at dette kunne gjennspeiles i verdiøkning hos meg så hadde jeg nok blitt lettere irritert.

3 Likes

Jack, etter det jeg kan se, står redegjørelsen i Appendix 3. Side 15 og 16. Etter alle skjemaene.

Det var vel ca 3,5 mill aksjer på kurser mellom 14 kr og 90 kr ca?
Det der 20 øre greia har vi vel trodd før, og sett at det ikke var prisen. Ellers skal jeg bli vaskedame hos Nano, selge huset og kjøpe 20 øres aksjer for alt :joy:

Edit: @JAXI hva gjør det om de blir rike så lenge vi får flerdoblet aksjene våre? Ikke være misunnelig, la de få det.
Jeg driter en lang dag i om Costa har 100 mill eller hva, hvis jeg har 5, 10 mill eller hva vi ender på :money_mouth_face: :+1:

Ganske varierende strike.

Mellom 30,- og 90,- såvidt jeg husker.

1 Like

Hvordan gjøres opsjoner sånn i praksis? Det blir printing av nye aksjer som opsjonshavere får kjøpt til fastsatt sum, eller misforstår jeg nå?

Per 29 November 2017 er det 3 491 429 utestående opsjoner. Ingen nye opsjoner vil bli tildelt.
Det utstedes minimum 1 og maksimum 3 491 429 frittstående tegningsretter.

Dette innebærer at det skal utstedes 293 137 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 30,50 per aksje, 902 106 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 25,00 per aksje, 80 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 34,00 per aksje, og 561 686 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 28,00 per aksje, 10 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 38,00 per aksje, 20 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 35,50 per aksje, 10 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 33,00 per aksje,15 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 27,40 per aksje, 510 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 14,24 per aksje, 15 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 19,35 per aksje, 15 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 25,56 per aksje, 340 000 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 66,74 per aksje og 719 500 frittstående tegningsretter som gir rett til å tegne aksjer til en tegningskurs på NOK 90,37 per aksje.

1 Like

Forstår det sånn at de tildeler de opsjonene som allerede er der, de billigste til 14,24 kr og de dyreste til 90,37 kr.
Dette er jo prestasjonsbasert.
Sjekk linken over her, der er hele meldingen. Så kan folk lese og se selv hva de mener :slight_smile:

Ta det litt med ro med billionene nå da. På norsk betyr “én billion” 1.000.000.000.000, altså “one trillion” på engelsk. “One billion” på engelsk betyr “én milliard” på norsk.

Uansett, vi skal alle bli rike! :money_mouth_face::money_mouth_face::money_mouth_face:

Ser ikke at noen har skrevet noe om bllion, milliarder etc og misforstått?
Satser på at du har rett i den siste setningen da! :money_mouth_face:

Hvis disse opsjonene kan brukes til å tiltrekke key talent (les: ledelse som har lang fartstid i big pharma og gode kontakter hos FDA/EMA/KOL) i langsiktige posisjoner er jeg all for it. Vi trenger en internasjonal ledelse med lang erfaring for å minimere behovet for flaks.

Nordic Nanovector trenger ett rendyrket PHARMA-team for å maksimere sjansen for å lykkes, og i denne verden så koster det.

6 Likes

Her. Helt forståelig da. Blir jo helt ør i hue av alle disse høye talla.

punkt 5. disse 3,5 mill opsjonene er IKKE prestasjonsbasert de er der allerede til en eller annen pris som ikke jeg kjennner til. F.eks som Boykie skriver :costa har pr.i dag 1,3 mill uløste opsjoner og Lisa R. har 375 000 uløste opsjoner.

Men i punkt 4. finner vi 500 000 nye opsjoner som er prestasjonsbasert, til nye og eksisterende ansatte

så det vi egentlig stemmer om hær er prisen på allerede gitte opsjoner 3,5 mill og nye 500 000 opsjoner som er prestasjonsbasert, gjerne med tanke på nye medarbeidere/ansatte

Mulig jeg har misforstått da, kanskje det er en videreføring av de 3,5 mill opsjonene som allerede er der, og 500K nye prestasjonsbaserte til nye ansatte? Da er det jo greit, de 3,5 har vært der, så er det 1% utvanning for å gi til nye ansatte i nøkkelposisjoner på prestasjonsbasert nivå :slight_smile:

Prisen på de eksisterende er satt tidligere mener jeg, det er gamle opsjoner til gammel pris.

1 Like

En opsjon gir deg rett til å kjøpe et papir til en gitt pris ja, engang i fremtiden. Hvis kursen f.eks er høyere enn din strike price på opsjonen, vil du tjene penger. Er kursen lavere lar du bare opsjonen forfalle og kjøper heller aksjen over børs.

Bumper tråden for å se hvordan det går med folk før ASH-RALLYET. SE KURSEN. Realiser gevinst nå før bobla sprekker.

1 Like

Du fikk meg til å sjekke…