Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg er happy som bare det, har ikke vært annet enn godt nytt dette året, bortsett fra en mindre utsettelse på Humalutin.
Bare bra de fokuserer på Betalutin og Archer-1 nå uansett, det er nok de 2 som først vil komme på markedet, og drive kursen både nå framover og når de får tilgang til markedet :+1:min mening hvertfall!

Så får kursen leve sitt liv til nye (og kanskje gamle) større investorer skal inn med store penger.
Når bruker det å skje? Å ja, det som kalles fase 3, det Nano kaller Paradigme.
Den skal starte innen 3 uker! :grin::heavy_dollar_sign::+1:
Samme med Archer-1. Bare å ta det rolig nå, regner med et tråkig 2017 kursmessig vil avsluttes med salutt :smiley:

2 Likes

Nå ble vel emisjonen vurdert av markedspris foregående dager. Og prisen på opsjonene blir satt på samme måte, av prisen markedet setter på aksjen. Så å handle etter normal handelsregel i forhold til dette er vel ingen fornærmelse, men å endre det til emisjonspris ville kunne ansees som det?
Er ikke en god måte å se etter nye personer i toppsjiktet for ansettelser, med å starte med å straffe de for at kursen var høyere ett år tidligere, men markedet har styrt kursen ned tiltross for gode nyheter.

2 Likes

Sant, og nå er det enda 9 kursdager og mye som skal skje til de skal ha EGF.
Tviler på at kursen er på disse latterlige nivåene da, hvis de ikke har lurt alle trill rundt og ASH bare er dårlige nyheter, og de utsetter Paradigme og Archer-1 :sweat_smile:
Oppstart av de studiene kan komme når som helst, så har vi søndag med ASH, som hvertfall jeg skal følge nøye med på! Så er det jo lov å håpe på en skikkelig julegave i form av AA, BTD eller lignende :grin:

2 Likes

Er ikke veldig dreven på dette, men har lagt nedenfor et utdrag av detaljer rundt amendmenten til eksisterende insentiv programmet fra Nordic Nanovector som er foreslått. Det ser ut at halvparten av opsjonsaksjene skal baseres på en “operational factor”, mens den andre basert på en “shareprice factor”.

Merk, har skrevet av papir og lagt inn manuelt, så her kan staveleif og ting være litt off. Kjører full disclaimer her på innholdet så ikke saksøk meg :smile:

The operational factor shall be determined by the fulfillment of a selection of pre-defined operational objectives which are considered important for the creation of long term shareholder value. If all objectives are fulfilled the operational factor will be set at 100% , which will result in full vesting of half of the granted PSUs.

The shareprice factor shall be determined by the development of the company’s share price over a three year period using the volume weigheted average shareprice for the 30 trading days immediately following the of grant and the 30 trading days immediately preceding the third anniversary of the date of grant. Based on this measure, an increase in the share price by more than 60 percent will result in a shareprice factor of 100%, which translates into full vesting of half of the PSUs. A share price increase of 20 percent will result in a share price factor of 33%, which translates into vesting of 33 percent of the half of the PSU’s. Share price increase of between 20 and 60 percent will result in a share price factor between 33 and 100% calculated linearly. Share price increases below 20% will result in a share price factor of 0%, which will result in half of the PSU’s not vesting.

Upon vesting of the PSU’s the holder of the PSU’s will have a right to subscribe to new share in the company for each vested PSU, at a subscription price per share corresponding to the par value of the company’s shares currently being 0.20 NOK.

Hadde gjerne fått høre litt kommentarer fra de litt mer drevne som har vært gjennom dette før og få en vurdering hvordan dette forholder seg i forhold til hvordan andre selskaper har tidligere gjort dette.

1 Like

La de få alt de ber om, ønsker ikke at de skal føle at aksjonærene er imot dem.
En nyhet som om at Costa slutter og går over til Bayer hadde vært virkelig kurs drivende…

Personlig skal jeg sende alle i ledelsen en pose Twist hver den dagen vi passerer 350,-
(…og det i tillegg til evt. opsjoner og andre bonuser)

5 Likes

Som jeg har skrevet ved flere anledninger så er jeg positiv til opsjoner og lavere fastlønn. På den måte tapper man ikke selskapet for kapital.

Men ut av respekt for de som hostet opp 500 millioner på 35 minutter så mener jeg at strike på fremtidige opsjoner settes høyere enn emi pris. Alle gir litt og alle får litt.

Skal man få kvalifisert personell er opsjoner ett nødvendig onde. Sjekk gjerne andre norske selskaper med alt for mye amatører i styret og stell. Flere gode eksempler på ose…

Jeg kommer ikke til å bestemme meg før 18.12 :grinning:

1 Like

De må vel følge regler og standarder? Vanlig praksis er at strike på nye opsjoner er snittpris fra dagene rundt. Hvorfor skal de “straffes” med en pris på 120 hvis kursen er 100 da?

Fordi de er fremtidig gevinst vi snakker om. Jeg vil uansett anta at prisen pr aksje vil øke etter ash. Det er nok nano veldig klar over at de må få til for å komme i mål. :innocent:

disse 500 000 nye opsjonene som er prestasjonsbasert er vel tiltenkt de nye medarbeiderne de søker rundt om i verden med tanke på komersialisering av Betalutin. Det vil svare seg for alle i lengden også oss aksjonærer å få inn de BESTE folka til jobben. det er nå min mening. og med tanke på at det ligger 3,5 mill opsjoner i potten allerede så er 500 000 nye PRESTAJONSBASERTE opsjoner ikke noe BIG DEAL…
Man må se litt lenger frem i tid enn det som ligger rett foran nesa… :wink:

1 Like

Helt enig med deg. Typisk norsk at vi må ikke ta sjansen på å fornærme noen, så vi kjører strike price opp 20-30 kr på de nyes opsjoner. Ikke enig der. Og pengemessig er jo 20 kr mer enn dagskurs på de opsjonene 10 millioner totalt. Et spøtt i havet altså :smiley:

1 Like

Søndag blir nok en fin dag.

“These data will continue to mature up until presentation in December.”

3 Likes

Sant, nå vil de levere oppdaterte data fram til presentasjonen :+1:
Spørs hvor mange da, 10-12 kanskje? Uansett spennende!

1 Like

Fikk mail fra Nano nå, fra Ludvik Sandnes.

" Takk for hyggelig melding og interessante spørsmål. Det er riktig oppfattet at vi foreslår å få fullmakt til å utstede tegningsretter tilsvarende det antall opsjoner som hittil er tildelt og som vi er forpliktet til å honorere. Dette er et meget viktig vedtak, slik at vi kan utstede aksjer og ikke belaste selskapets likviditet når disse opsjonene ønskes innløst. I tillegg foreslår vi å lukke dette opsjonsprogrammet og erstatte det med fullmakt frem til ordinær generalforsamling til våren til å tildele inntil 500.000 PerformanceShareUnits med 3 års opptjeningstid. På denne måten håper vi å ha erstattet det programmet som i vår ikke fikk tilstrekkelig støtte, med en ny modell basert på konkrete mål for utvikling av selskapets verdier."
Mail slutt.
Ingen svar på spørsmål om behandlingstid på søknader om Paradigme og Archer-1, men sånt kan de vel ikke svare så mye på.

6 Likes

Det er såvidt jeg forstår galskap å stemme mot utstedingen av tegningsretter som tilsvarer antall opsjoner som hittil er tildelt.
Som Sandnes skriver må man da belaste likviditeten hvis de ikke får utstede aksjer.

Punkt 3 hvis jeg husker riktig.

4 Likes

Dette er jo opsjoner som er tildelt allerede som du sier, og jeg mente tidligere i dag.
Det vil bli en utvanning på ca 1% med de 500.000 opsjonene som blir Performance Share Units, altså prestasjonsbasert.
Kjør på sier jeg! :smiley::+1:

2 Likes

Opsjonene må vel innløses i aksjer uansett eller?

Ja men de utsteder tegningsretter tilsvarende de opsjonene tidligere tildelt, så det er de samme ja. Er vel max dato på når opsjoner skal benyttes, derfor de endres kanskje?

Føler denne illustrasjonen passer fint for NANO aksjonærer som kaster kortene.

Be patient. Dont give up. And you will be awarded.

8 Likes

Min følelse:

Spørs hvor relevant dette er for betalutin, men det viser bare at man aldri vet hva som dukker opp når man tester noe nytt.

1 Like