Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Det besvarer deler av det, men det kan også bety at DOR har en feilmargin lik intervallen mellom follow-ups. Jeg skal ikke plage forumet mer med dette. Det kan så klart hende jeg tenker helt feil nå, og at pasienter som enda er i remisjon blir inkludert i DOR. Fikk svar på mail fra Einarsson nå og han tolker dette helt likt dere, selv om han presiserer at det kun er hans tolkning. (Han skulle ta det opp i dagens podcast).

6 Likes

Bra! :slight_smile: Enig i at svaret på dette ikke er helt i dagen…

Jeg har tidligere postet en gammel lenke der det fremgikk at median DOR for alle pasienter i en undersøkelse regnes løpende, altså slik at alle pasienters duration of response inngår i dette, selv om de ikke har nådd tidspunkt for tumor progression.

Derfor jeg mener at DOR enkelt sagt vil øke i starten og stabilisere seg etter hvert som flere og flere pasienter av totalen har nådd progression.

Lenken er dessverre ikke lenger til samme side…

Supert @Fornybar Da tolker jeg det også slik. Einarsson har kunnskapen. Det som er merkelig er at DOR tydeligvis kan tolkes, mens det burde vært en ufraviklig norm. Da er det bare å vente på podcasten. Takk til dere som fugte opp dette.

Edit.
@Aksjesnila håper du har rett! Det er sånn jeg har tenkt også.

1 Like

Nordic Nanovector forbereder presentasjon

Skal holde presentasjon på DNBS Nordic Healthcare Conference.

Nordic Nanovector opplyser at selskapet skal holde presentasjon på DNBs Nordic Healthcare Conference torsdag 14. desember i Oslo.

Temaet er foreløpig ikke kjent, men slides fra presentasjonen vil gjøres tilgjengelig på selskapets nettsider.

hegnar.no

Er det rart det skapes forventninger i markedet?!

1 Like

20xl0r

16 Likes

Hodor. Hype much?

Livredd for å glede meg.

Bra hvis noen andre herfra fyrer avgårde en høflig mail til de og spør om det, virket som det ikke var noe problem.
De var bare hyggelig tilbake i svar :slight_smile:

Edit: @anon21766851 prøv å vær optimistisk, livet er mye flottere da! :slight_smile:
Optimist men realist da. Jeg prøver å være det :wink:
Men jeg har sendt to mailer nå på kort tid, så gidder ikke å spørre om dette og i en ny :joy:

Oilimp
Har samme oppfatning som deg.

2 Likes

Veldig uvant å ha 2 aksjer i porteføljen på aksjesparkontoen! :joy:
Solgte en liten dert Nano nå og kjøpte litt Targo, satser på at den også vil gå en del på nyheter den nærmeste tiden.

Marshall er igjen under grensen på 0,5%

4 Likes

Sendte spørsmål om dette i går.

Is it so that pasients who are in remission and is treated short time ago (6 months or less) also is included in the DOR of 13.3 months, meaning that newly included pasients with response will make DOR go down, even if they have relapsed or not? Or is DOR calculated only based on patiens that have relapsed after a response?

Dette var svaret jeg fikk:
Duration of Response: time from documentation of tumour response (for us, end of month 3 after Betalutin® administration) until disease progression – calculated only on patients who respond

10 Likes

At hun ikke kunne fått med “, even if still in remission”. Det er alt jeg ber om. :rofl:

1 Like

Ble noen klokere?
Bare pasienter som responderer blir det regnet DOR av, den er grei.

Men står det noe om at de som fortsatt responderer vil gjøre at DOR øker over tid? Noen har og muligens får DOR som varer over flere år, vil dette kunne øke?

Oversatt til Norsk med Google:

  • Responsens varighet: tid fra dokumentasjon av svulstrespons (for oss, slutten av måned 3 etter Betalutin®-administrasjon) til sykdomsprogresjon - kun beregnet på pasienter som svarer.

Har hele tiden tenkt at DoR beregnes på bakgrunn av pasienter med respons som har fått tilbakefall, og at de ikke har kunnet beregne dette før 50% av pasientene faktisk hadde fått tilbakefall.

Ble ikke noe særlig klokere av svaret jeg fikk, men tror fortsatt det er slik inntil videre.

1 Like

Det er mange løse tråder her Kmsteen.

Kan ramse opp noen punkter:

• Hva er tilbakefall? Regnes det fra økning med utgangspunkt i laveste måling på tumor eller fra utgangspunktet.

• Hvor ofte måles det?

• I hvilket prosentintervall bruker man SD?

• Hvis man har respons, burde ikke da de 3 mnd fra injeksjon til første måling tas med i DOR?

• Hvordan forklarer man et slikt fall i DOR fra ASH 2016 når dosene er blitt mer optimalisert? Har man byttet bergensningsmetode?

Veldig irriterende at de ikke kunne laget samme plansje som ASH 16. Så kunne man funnet de fleste svarene selv.

Sikkert noen som har flere spm

2 Likes

Median DOR vil ikke øke selv om noen pasienter som fortsatt er i remission har en DOR som varer i mange år. Siden de kan kalkulere medianen vet vi at over halvparten av de pasientene som har fått respons har sluttet å respondere etter 13.3 måneder.

Det er forskjell på median dor og dor. Vi har fin dor på CR-pasientene.

Jeg sitter og undrer på de samme spørsmålene som @Mr.Oncoinvest har overfor.

Hvordan kan Median Dor halveres det siste året og fortsetter å synke på hver oppdatering? Eller har de byttet begrep, målemetode?

Du må gjerne svare på de fem aktuelle punktene han ramser opp om du har svarene. @Montebello

Spørsmålet vi lurer på er om den halvparten på 13.3 (eller mindre) måneder, har sluttet å respondere, eller om de fortsatt er i remission.

Edit: Jeg har forøvrig sendt epost og spurt spesifikt om akkurat dette.

Ja, men den vil vel påvirkes dersom mange nye pasienter kommer inn i grunnlaget med for eksempel foreløpig DOR på 3-6 mnd?

Edit: Er vel akkurat dette Einarsson sier i Radium under…

Da var ny Radforsk podcast ute.

7 Likes