Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Jeg synes å huske at det skjedde en endring i prisintervallenenår NANO gikk inn OBX, hvor vi gikk fra 25 øre til 5 øre. Stemmer ikke det?

Men det har også noe med prisnivå å gjøre, ja. Som f.eks. Targovax som på et eller annet tidspunkt mellom 14,50 og 17,30 endret fra 5 øre til 10 øre.

Ja det er 25 øre opptil 100,- og når den bikker 100,- går det på 50 ører

Det har med både prisnivå (kurs over/under 100) og OBX-index å gjøre.

For aksjer ute av OBX er det vel 0,50 kr intervall hvis kursen er under 100 og 1 kr hvis kursen er over 100

Jeg gikk gjennom conference call en gang til nå, tok litt notater på ting-lettere når man kan pause, spole tilbake etc :sweat_smile:

Første jeg noterte meg var ordrett:

“We have built a very strong foundation for Pivotal Stage 2B Paradigme, which we have started already weeks ago”

Jeg sendte mail til Tone/Nano om det betydde at Paradigme startet, eller om de har startet med å få på plass pasienter til oppstart Paradigme.
Bedre å spørre enn å lure :wink:

Så noe annet vi har debattert og lurt på her inne, rekruttering og info om data på safety/efficacy på de siste vi ikke fikk i går/søndag:

" Very pleased with recruitment speed, we have completed, a couple of week ago 37/01 so we have reached the number of patients that we had to enroll in the study, in all arms, so officially the study is closed.
So safety and efficacy will come in the next weeks. "

Jeg regner med de mener at de vil komme ut med de dataene da, ellers er det ingen vits å informere aksjonærene om når de mottar nye data på pasientene vel?
Kom gjerne med innspill.

9 Likes

Costa sine “weeks” er litt for optimistiske har vi vel lært :smirk:

De har til nå kun gitt effektdata på konferanser, jeg tviler på at de vil forandre på det. :slight_smile:

Takk for oppsummeringen :slight_smile:

1 Like

Tror vi må vente til april; AACR Annual Meeting 2018, April 14 - 18.

Edit: Her har Nano presentert før.

Det er ikke helt riktig. 1/11 kom de med følgende pressemelding som gikk på effektdata, men det var kanskje i forbindelse med abstraktet til ASH:

Nordic Nanovector ASA (OSE: NANO) announces that updated results from its ongoing LYMRIT 37-01 Phase 1/2 clinical study of Betalutin® (177Lu-satetraxetan-lilotomab) in patients with recurrent indolent non-Hodgkin lymphoma (iNHL) will be presented in a poster at the 59th Annual American Society of Hematology (ASH) meeting (9-12 December 2017 in Atlanta, GA, USA).

The dataset (as of 3 July 2017) includes 55 evaluable patients. Data from patients receiving the two most promising dosing regimens in the Phase 2 expansion cohorts – Arm 1 (15 MBq/kg Betalutin® after 40 mg lilotomab pre-dosing) and Arm 4 (20 MBq/kg Betalutin® after 100 mg/m2 lilotomab) – are described and will be updated at the congress.

The data continue to highlight the encouraging clinical profile of single-agent Betalutin® therapy in iNHL patients, particularly in those with follicular lymphoma (FL), the primary NHL population for which Betalutin® is being developed. These data will continue to mature up until presentation in December. Key facts are:

Single-agent Betalutin® is highly active and well tolerated in recurrent iNHL:

• 64% Overall Response Rate (ORR) and 24% Complete Responses (CR) in the 55 evaluable iNHL patients

• 81% ORR (CR 28%) in 21 FL patients in Arm 1 (of 32 iNHL patients evaluated); median duration of response (DoR) of 15 months in FL patients

• No unexpected safety findings, the safety profile is both predictable and manageable

Jeg tror vi får effektdata utenom konferanser de neste ukene/månedene.

Virket veldig sånn på Costa.

2 Likes

Jeg synes også det virket sånn. Nettopp derfor er jeg ekstra skeptisk…

Hva kan vi forevente de siste dagene før børsen stenger nå. Tror vi opp mot 90 eller snakker vi 67 tallet igjen?

Var det mer i mailen siden dette var et utdrag :slight_smile: ?
Tror vi alle vil lese alt…hehe.

Burde noen sendt en mail til Nano om den nedadgående Duration of Response?

Fantastisk at 90% responderer, men kunne likt å vite hvordan de regner på DOR.

1 Like

Duration of overall response
The duration of overall response is measured from the time measurement criteria are met for CR or PR (whichever status is recorded first) until the first date that recurrence or PD is objectively documented, taking as reference for PD the smallest measurements recorded since the treatment started.

Spørsmålet mitt er DOR beregnes KUN på pasienter som har relapsed og “er ferdige” i studien eller om pasienter i fortsatt remisjon tas med.

FDA sier:
Response duration usually is measured from the time of initial response until documented tumor progression.

Her står litt mer utfyllende om hvordan DOR benyttes:


Duration of response (DoR). DoR is the time from documentation of tumor response (either CR or PR) to dis- ease progression (McKee 2010). When ORR is the primary endpoint in registration trials, the FDA may use response duration in its evaluation in addition to the percentages of complete and partial responses. DoR is one of the criteria the FDA may consider in determining adequacy of a surrogate endpoint for accelerated or regular approval.
DoR may be reported in conjunction with complete and/or partial responses that comprise ORR. Measurement of DoR is influenced by the frequency of follow-up after baseline evaluation, which is, in turn, affected by disease types and stages, treatment periodicity, and standard practice. The limitation of the precision created by variations in measured DoR should be taken into account if comparisons between trials are made (Eisenhauer 2009).

Slik jeg ser det vil DOR nødvendigvis øke etter hvert så lenge mange av pasientene er innrullert relativt nylig, i og med at deres tidspunkt for tumor progression ikke er nådd.

2 Likes

Kan du utdype? Ser ikke hvorfor Nano skal oppføre seg annerledes enn alle andre biotek selskap :face_with_raised_eyebrow:

Pasienter som fortsatt er i remisjon tas med.
De logiske implikasjonene av dette alene burde være nok til å forklare hvorfor.

Man kan ha en medisin som mer eller mindre gjør at ingen pasienter får tilbakefall i sin livstid, like vel vil da DOR vise feks 5 dager dersom den eneste pasienten med tilbakefall hadde en DOR på 5 dager.

Med andre ord vil DOR for en effektiv behandling bli LAVERE enn DOR for en behandling med semi-hurtig tilbakefall.

3 Likes

Jeg har tenkt på den implikasjonen, og ser at ditt svar kan være right on the money. Men likevel finner jeg ingen dokumentasjon på hvordan det beregnes samme hvor mye jeg leter.

I den hypotetiske studien din vil mDOR komme frem ved avslutning av studie, som mDOR >X mnd (studiens varighet)

Er ikke dette langt på vei svar på spørsmålet ditt?

1 Like

The duration of overall response is measured from the time measurement criteria are met for CR or PR (whichever status is recorded first) until the first date that recurrence or PD is objectively documented, taking as reference for PD the smallest measurements recorded since the treatment started.

Syntes selv dette er tydelig nok, men mulig det kan tolkes på flere måter.

1 Like