Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Tviler veldig på at noen bloggere noengang har fremprovosert en børsmelding fra Nordic Nanovector.

Da har du ikke fulgt godt nok med.

Denne:
http://www.nordicnanovector.com/investors-and-media/press-releases?page=/en/pressreleases/nordic-nanovector%3A-protocol-amendment-filed-in-the-uk-to-enable-initiation-of-phase-2-paradigme-1530254

kom etter at frontmasten hadde publisert nyheten på HO

Oilimp
Ikke uenig at det er et stykke frem til de sistnevnte. Men de to første vil helt sikkert gjøre vei i vellinga og ta betydelige markedsandeler. Betalutin for 3 grade FL pga sitt enkle behandlingsregime, sin skånsomhet mhp bivirkninger som gir pasientene særdeles god QoL etter behandling, samt DOR.
Comboen vil også bli en suksesshistorie.

Og jeg føler meg overbevist om at mye vil bli avklart i inneværende år. I så fall vil det også bli gjenspeilet i kursutviklingen. Så får vi heller tåle at Lothepus, TeeJet og kameratene deres på det nye forumet håner oss for kursmålene som er uttalt. For mine gen del har jeg hele tiden holdt fokus på 2019, og jeg skal heller ta en diskusjon med dem når vi kommer til nyttårsaften 2019. Jeg kan forsikre dere om at jeg gleder meg som et barn.

2 Likes

Den har sikkert dukket opp i googlevarselet hans fordi wilex/heidelberg har laget nye hjemmesider

Det har vært en litt trist uke uten news og et teknisk perfekt bilde som holdt på å bli fullstendig ødelagt men med test av 79 og over 82 i dag er jeg fornøyd! Nå håper jeg på noe (hva som helst) ila. neste uke som kan hjelpe oss beholde det gode tekniske momentet. Husk TA er avhengig av det fundamentale (i allefall av og til)… :smile:

1 Like

Håper mye er avklart innen nyttårsaften 2018.

Har du noe kursmål for i år? Flere mener jo (også her på forumet), at Nano ikke vil være over 100 kr før neste år, tidligst. Det kan jeg ikke skjønne - mener vi i allefall skal opp til DNBs kursmål?

Først av alt en liten advarsel. Dette er mine personlige betraktninger. Trenger derfor ikke ha noen som helst rot i virkeligheten.

Jeg tror at det i løpet av 2018 vil tvinge seg frem at NANO må lette på sløret over for investorer. Begrunnelsen for dette er at om man skal gjøre alvor av strategien om å gå på markedet på egenhånd vil ha behov for mer kapital i løpet av 1H2019. Da blir man avhengig av å motivere investorer til å komme med mer cash. Det prosessen må startes litt tidligere. Vi kan derfor fort få en reprise av høsten 2016.

NANO hadde pr Q3 ca 800 mill på konto. Jeg vil anta at vi fortsatt vil ha en økning på utgifts siden og at dette nok vil øke videre. Jeg tror at vi allerede rundet 80 mill for Q4. Det skulle bety at vi var nede på ca 720 mill pr 31.12.17. Når tid det er tomt kan dere rekne ut selv.

Det som kan få hele min teori til å gå i vasken er partner avtale eller oppkjøp.

1 Like

Ja, både for investorene, men først og fremst for pasientene!
Jeg ser på min Nano investering som noe av det mest samfunnsnyttinge jeg kan gjøre.

Hvilke kurs vi ender på i år kommer nok mye an på hvilke informasjon som kommuniseres ut i markedet og hvordan den kommuniseres. Dersom ledelsen fortsetter med å sende ut meldinger der mottager må ha tolketjeneste, så vil kursen fortsette å lage.

Men jeg tror nok mye vedrørende Betalutin vil være avklart i løpet av 2018 og da tror jeg ledelsen vil bli mer meddelsomme. Det vil også gjøre underverker på kursen. Så frem mot nyttår bør vi kunne forvente betydelig høyere kurser enn det vi ser i dag. Og da bør vi kunne forvente minst en dobling, om ikke 200%.

Men mitt personlige fokus er fortsatt 2019.

3 Likes

bra du har blitt litt mer ydmyk london, fra 400 til jul 2017 til maks 200% opp fra dagens kurs i 2018, det er fremgang det :smiley:

1 Like

Det har vel mer med å justere forventningene ettersom situasjonen endrer seg?
Jeg trodde også i høst at Nano fort kunne komme opp på 200 kr eller mer, hvis de forutsetningene man forventet hadde kommet.
Nå ble ikke de forutsetningene oppfylt i 2017, da har jeg justert mine forventninger.
Sikkert akkurat det samme med Londonmannen.

1 Like

tror vi er alle tjent med litt moderering, på PCIB trådene snakkes det jo om kursmål 5000 inneværende år, tror ingen er tjent med sånt

Skal vi kjøre en ny runde om for store forventninger? Tror Londonmannen og Merlin hadde “irrational exubernce” i høst.

1 Like

Hvis du og Tordenskiold her tenker på HO, så la de tankene være bare nettopp det, tanker. HO holdninger blir ikke gamle her :slight_smile:
Hva mener dere to at vi skal få lov til å håpe på av kursøkning i år? 40 kr? Mer? Mindre?
Siden dere mener vi må moderere oss, så vil jeg gjerne vite hva som er akseptabelt :slight_smile::+1:

2 Likes

Hva var akseptabelt i 2016 for den del :wink: Skal en prate om verdivurderinger, så greit å basere det på markedsverdi, og detaljene som styrer potensiell tenkt markedsverdi.
Tenk på et tall kursmål diskusjoner uten kalkuleringene rundt, eller detaljer om forbehold, blir fort useriøst. Fundamentale faktorer som en bør forholde seg til, og fremme de, som beregning av kost for Betalutin, utviklingskostnader, markedsandel, forskjeller på produkt på marked 2019, 2020 og 2021 i forhold til verdivurdering, diskonteringsrente, forventede utgifter av drift, diskonteringsrente, P/E-verdi og trend i bransjen globalt/USA/EU, og sikkert en haug med andre momenter.

Stikke en finger i være å tenke på et tall blir liksom litt lite seriøst investeringsmessig ^^

3 Likes

CTordenskjold
I etterkant er det lett å se at både Merlin, undertegnede og flere bommet grovt på kursmålet. Men det kan bære verdt å minne om at ledelsen valgte å holde kortene ekstremt tett til brystet og gjennnom kryptiske meldinger bidro til å skape usikkerhet rundt NANO.
Og enhver med noen års erfaring fra aksjemarkedet er inneforstått med at usikkerhet er gift for kursutviklingen.

Det kan også være verdt å minne om at RL allerede i desember 2016 fremholdt at kursen allerede burde stått i kr 400-. Den mannnen har mer innsikt i NANO og selskapets potensiale, enn det både Merlin og jeg har.

Men mitt fokus har hele tiden vært 2019 og samtidig har jeg fremholdt at vi i mellomtiden må være forberedt på brutale opp og nedturer.

5 Likes

Det er artig å leke med tall, så det må være lov.

Men det som betyr noe er at selskapet fortsetter sin gode progresjon, ikke hva kursen står i.
Kursen kommer nemlig når markedet finner det for godt, det gjør den alltid.

London og Merlin har så vidt jeg har fått med meg hatt visse forutsetninger for sine kursmål.
Jeg deler Londons syn på at om ledelsen ønsket en kurs på 400,- så hadde de klart det uten store problemer.

Ledelsen er særdeles optimistisk, det samme er deler av investormiljøet som høstet gode penger fra Algeta. Når man også ser at en viss øyelege hamstrer aksjer, ja da tror jeg det på tide å laste båten med nye aksjer.

5 Likes

enig at fokuset bør ligge på 2019

1 Like