Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Tror en slik effekt er godt mulig, men da bør en volsomt uventet bull nyhet komme, typ partneravtale eller lignende, da smeller det nok godt.

Hugoli holder oss oppdaterte på denne tråden:

Topp 50 er etter min mening ikke relevant for utenlandske investorer.

De vil forbli mest mulig anonyme og fordeler porteføljen sin på flere kontoer.

Er du Warren Buffet. Vil du da fordele aksjen din over flere selskaper for å vøre anonym til du er ferdig kjøpt. Eller vil du kjøpe alt over en konto og risikere å havne opp på en offentlig liste underveis?

Takk! Jeg er på ingenmåte ute for alltid, men holder øyet åpent :slight_smile: Når Nano gir meg godfeeling så er det vel inn igjen antar jeg.

Veldig vanskelig i disse tider og sitte stille med aksjene når man ser hvor retningen går…Jeg har selv tidligere vurdert å selge meg helt ut, men tør rett og slett ikke… En liten nyhet fra selskapet og vi skyter fart. Det som nå skjer i aksjen har med psykologi å gjøre, og ingenting med det fundamentale. Vi burde vite etterhvert nå at selv om vi ikke hører noe fra selskapet, så betyr ikke det at ting går feile veien! Tvert imot sier jo selskapet at alt er under kontroll og de er i rute! Jeg tror mye faller på plass i løpet av våren, og at vi etterhvert får en reprising som NANO-aksjonærene fortjener! :slightly_smiling_face:

3 Likes

Jeg tror kursen kommer til å falle på disse meldingene som kursen alltid gjør.

Slik tenkte jeg også i over et år, mens kontoen sto mer eller mindre break even. En liten nyhet setter ikke fart på noenting, kursen er holdt i jerngrep av store aktører som kjører kursen dit de vil.

–> Med mindre det kommer partneravtale el. da smeller det nok godt for shorterne.

2 Likes

Det er nok også en god del småaksjonærer som har hoppet over til BergenBio. Man har typisk sett dette tidligere at når et bioselskap stiger mye faller de andre på Oslo børs.

Det er ingen som kan si med sikkerhet at NANO blir en suksess, men alt tilsier jo at dette går veien! Det er jo ingen av de store aksjonærene som selger seg ut…Jo nærmere selskapet kommer tidspunkt på når Betalutin slippes i markedet jo høyere må jo aksjen prises! I biotek har det og vil alltid være risiko, dertil risk and reward, men hvis selskapet kommer på markedet med et produkt som virker så er det få segment i aksjeverdenen som kan slå den eventuelle gevinsten!

1 Like

Ingen tvil om at man har sett noe av denne tendensen, jeg driver og paster en oppdatert versjon av denne oversikten på den generelle biotektråden. Som en kan se, så er det ikke fullt så uttalt i det siste, tvert i mot så en at at flere av biotechselskapene steg samtidig. Men når det begynner å butte i mot kan det nok bli at en del selger på bunn i NANO for å kjøpe seg inn på topp i BGBIO.

Jeg tror ikke det er så utrolig mange kroner i det store bildet som blir flyttet frem og tilbake, men det er noe med det samme som vi ser på rushtidsavgift i byene: Hvis en klarer å ta bort 5% av trafikken, så synker købelastningen mye mer enn det.

1 Like

Det har vel vært en nedgang i US biotek også:

bilde

Ser ikke bort fra det bidro i går, og setter trykk på dagen for norsk biotek. Men tenker også det kan ha vært nedsalg av utenlandske aktører denne uka pga dette.

Dette tror jeg er veldig sant. De smarte gjør det motsatte :wink:

1 Like

Kan dette medføre et paradigmeskifte?

Ble ikke Amazon nevnt som mulig distributør for NANO i en tråd for en stund tilbake?
*Ta alle forbehold om feil i dette innlegget.

Enig i det, det er litt på siden.

Det kommer helt ann på. Problemet idag er at selskapene som eier medisinene tar seg godt betalt. Men blir dette selskapet stort nok kan de jo bare ekskudere legemiddelfirmaer med høye priser

Mer relevant enn du tror. Er idag medisiner som Norge nekter å kjøpe pga pris. Men dersom en aktør med 10x volumet til Norge nekter å kjøpe pga pris vil kanskje ting akje

Prises kreftmedisiner generelt høyere i USA enn i Europa?

Og er det ikke en analyse der det er lagt inn en høyere prising for Betalutin i USA enn i Europa?

En slik gruppering av selskaper kan vel vokse og dermed yte mer markedsmakt enn Norge.
På den annen side så er de fleste pasienter som er aktuelle for Betalutin allerede pensjonert.

Et interssant sitat fra en av verdens mest suksess fulle mennesker;

“Customer number one, employee number two, shareholder number three. Wall Street did not like my point, but this is what I said. ‘If you like us, invest in us. If you don’t like us, please sell our stock. Don’t buy us.’”

  • Jack Ma, Founder of Alibaba

Jeg skjønner selvfølgelig at det er snakk om to helt forskjellige selskaper og bransjer, men litt interessant er det å høre om tankegangen til en av verdens mest suksessfulle entreprenører. Minner litt om tankegangen til NANO (kanskje?).

Vet at alle dere hyggelige mennesker her inne på Tekinvestor ikke kommer til å være enig med at dette sitat er relevant, men prøver bare å fremheve at tålmodighet er nøkkelen.

8 Likes