Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Og du antar det fordi? Begrunn…

Her følger en kort men oversiktlig analyse av stockwolf:

  • Han begynner å gå lei nå, etter to år i nano :disappointed:
1 Like

Fordi det ikke bør overraske noen om det er slitasje på flere aksjonærer etter et år der kursutviklingen har vært negativ og der det er sluppet minimalt med informasjon ut fra ledelsen. Dersom man da ikke har evne eller tid til å grave etter informasjon selv, og å forstå hva man skal grave etter og evne til å skjønne det man finner, så skjønner jeg at en del aksjonærer velger å kaste kortene og satse på andre aksjer. NANO er tross alt ikke det eneste selskapet på OSE.

Samtidig så vet vi at interessen for NANO er stigende, og den vil bli større og større. Derfor tror jeg at flere av dem som har satt seg inn i NANO, resultatene de har levert for Betalutin, produktene i pipelinen, forberedelser til kommersialisering av Betalutin, markedet og potensialet til NANO, kjøper seg inn i NANO for få med seg utviklingen frem mot 2019/20. Men at det også er noen tradere blant kjøperne kan jeg ikke utelukke.

Men jeg tror vi må innse at 2019 kommer nærmere og nærmere dag for dag. Og det skjer utrolig mye spennende i NANO for tiden. Derfor tror jeg at majoriteten som kjøper seg inn i NANO på disse nivåene ønsker å få ta del i oppturen.

Verre var det ikke. ;-))

1 Like

Der har du helt rett, men hvis han da ikke veit når det kommer så ikke kom med uttalelser som “wihin a few weeks/days” / “later this month” / “any day now” osv.

Det tok meg lengere tid enn jeg liker å innrømme å forstå at når folk ba meg vente «i 5 minutter» så mente de ikke 5 faktiske minutter, som er uhyre presist i mitt hode. De mente det som et begrep på «om litt tid»…

Bytt ut minutter med uker, så har du LC. Håpløst, ja. Dårlig Ir, definitivt.

Nå må vi huske at sør-europeere (italienere) har en helt annen tidsregning enn nordmenn som misliker små forsinkelser. Innen kort tid kan fort være noen måneder :slight_smile:

3 Likes

Det er faktisk et veldig viktig poeng at Costa er italiener.

Jeg er derfor mer overrasket over at Lisa Rojkjaer også bommer på tidsangivelsen sin. Se sitatet over fra CMD. Hun er dekket med “probably”, men allikevel.

Informasjonen bør i hvertfall være rett rundt hjørnet!

1 Like

Ja det er vel ikke uten grunn at himmelen, det er et samfunn der engelskmannen er politi, tyskeren er mekaniker, franskmannen er kokk, italieneren er elsker og det hele er organisert av en sveitser. Mens helvete er et samfunn der engelskmannen er kokk, franskmannen er mekaniker, tyskeren er politi, sveitseren er elsker og det hele er organisert av en italiener.

God natt!

12 Likes

"Innen kort tid " for et bio-tech selskap er strengt tatt litt lengre en vanlig konsum bedrift.

Rart med det, men folk trur at all industri guider på “timen”. Enda mer merkelig å forstå, er at samme personer tror Nano rekrutterer sent!

Få har fått med seg at vi er i en brytnings perioder mellom to forskjellige utviklings løp. Hvor før måtte man gå gjennom "stop og venter så er det nå en mer sømløst overgang mellom studiene (Fase 1,2 og “3”).

Veien nå er litt mer uklar men dog kortere (premissene for studie har endret karakter og endres mye de siste prene).

At LC og Co har fått med seg dette i snart 2-3 år er bra! De har kanskje overvurdert litt, men det endrer ikke produktet!

Vi skal være glad at Nano slipper en langvarig fase3 studie. Da har vi fort snakket om endepultet i år 2021-2022.

Jeg er aksjonær grunnet produktet og endepunktet, ikke kortsiktig papir verdi. Så da går dagene med å lese om “løfte brudd” når diskusjonen burde vært om Nano klarer å få Betalutin inn som behandlings valg til USAs til 10 forsikringsselskap.

5 Likes

LC og Co har en strategi. Mest verdi for produktene for de LANGSIKTIGE investorene!

Underforstått med at kortsiktige aksjonærer IKKE prioriteres. Dette må vi Nano små aksjonærer bare akseptere siden strategien er satt av de store.

Så enkelt men så vanskelig å forstå for mange små håpefulle.

1 Like

Må si meg fornøyd med utgang på mandag kl 09:15 :slight_smile: Kanskje man kommer inn igjen, men det blir enstund til.

Problemet oppstår når selskapet guider med «within a few weeks» etc. som er ganske presise tidsestimater selv om de ikke er helt akkurate.

For øvrig mener jeg ikke dårlig guiding betyr at de ligger etter på progresjon. Det betyr bare at de kommuniserer med markedet på en måte som skaper falske/uriktige forhåpninger.

1 Like

For oss små aksjonærer kan dette virke rart, men jeg hører mest på hva som sies mellom “linjene” og på hva de IKKE sier.

F.eks: Norge har vært det største rekrutterings landet hittil for Nano. Når de nå må vente på godkjenning her hjemme så øker det fokus på de utenlandske landene. Slik sett har kanskje Norge kanskje vært en sovepute for Nano.

Lykke til hvorenn du forsøker lykken!
Selv er jeg en smule bekymret for at investorer som har vært med i lang tid nå går lei og hopper av omtrent på det tidspunktet jeg selv gikk lei i tilfellet Algeta. Jeg fikk meg en sur lærepenge om at utålmodighet innen farmasi gjør gjerne at man går glipp av de store pengene. Jeg tjente godt på Algeta, men langt fra så godt somk jeg kunne gjort, dersom min tålmodighet den gangen hadde vært litt bedre.

Jeg skal ikke gjøre samme feilen i NANO. Når jeg begynner å tvile ser jeg gjennom tidligere Q presentasjoner og CMD i november. Det hjelper godt.

Men som sagt, lykke til!

6 Likes

Sikkert slikt man aldri glemmer:) Hvor lang tid i forkant av oppkjøpet solgte du deg ut?

Så du er villig til å se svingninger ned mot 40 kr, og det har du ikke problemer med. Da har du tapt 50 % av kapitalen din på papir. Så klart “kortsiktige” svingninger er av betydning, vi følger jo alle med på kursen dag til dag.

Diskusjonen her var forøvrig om at de sier en ting så tar det 20 ganger lenger tid, det er ikke aksjonærvennlig verken langsiktig eller kortsiktig fordi det dreper tilliten til ledelsen.

Vi får se når årets aksjonærliste (2017 31.12) blir lagt ut. Er det markant økning av utenlandske aksjonærer Vs Norske så er det et positivt signal!

Begrunnelse: Små aksjonærer under topp 50 har solgt seg ned slik som Londonmann advarer mot. Hvem som eventuelt kjøper i utlandet vet vi strengt tatt ikke, men bare å kunne være anonym får meg til å tenke flere scenarioer. :wink: Men dette får vi ikke vite før i mai.

Dette er jeg helt enig i, jeg tror derimot at kursen i stor grad er manipulert pga. at de fleste som sitter å leser på disse trådene sitter allerede balls deep i aksjen. US kan altså herje slik de vil med relativt lavt volum og riste ut småfisker. De som sitter med volum av betydning(10k+) tror jeg ikke selger stort uansett.

Som Deltoid skriver rister de store husene/shorterne oss småfisker voldsomt. Min teori er at de kjøper seg opp og leverer tilbake aksjer til FF. Når oppgang kommer vil den bli så kraftig rett og slett fordi når alle småaksjonærene skal inn igjen vil det ikke være nok aksjer. Hva tror dere om teorien min? Til info så sitter jeg fullastet.

Costa hevdet på podcast 36 at mange utenlandske fond hadde forsterket inteersse for Nano etter oppkjøpet av AAA ultimo oktober 2017. Fortsatt glimrer vel utlendingene med sitt fravær på 50 topp liste.
Det er vel denne vi bør hente jevnlig informasjon fra for å se om utenlandske investorer omsetter interesse til faktisk handling. Aksjonærlisten i aksjonærregisteret per 31.12 er vel ikke så interessant.
Er det noen på forumet som har tilgang til 50 på topp lisgtene og som kan holde oss oppdatert?