Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Andre forsøk: det nærmer seg.

4 Likes

Det kommer vel an på når de tok steget. Jeg har en viss anelse om at en del valgte å kaste seg på PCIB da kursen var passertt kr 50 og sågar kr 60 og at dem som valgte å hive seg på BerBio først tok beslutningen da kursen var nærmere kr 40,-. I så måte tror jeg nok det er en del som slett ikke har fått den oppturen de drømte om da de skiftet beite.

Selvfølgelig er det investorer som tok steget over tidligere. Men dem som har gjort det uti janauar kan nok komme til å opptre som forsmådd aksjonærer når raketten i NANO igjen får tørt krutt tilført. Og det kan skje før noen aner det.

Uansett, hver enkelt gjør som han finner det best for egen økonomi og overbevisning. Jeg har nok med meg seg og mitt eget. Og eventuell suksess/fiasko tar jeg på egen kappe.

6 Likes

Ikke alle har snitt på ~20 eller interesse av å sitte i samme aksje over lang tid.

Veldig sant. Jeg har vektet ned ~10% som er satt over i krypto og jeg ser ikke vekk fra at det kommer til å bli mer etterhvert som Nano går høyere. Det er ikke fordi jeg har mistet troen på Nano, men jeg ser det ikke passer meg å sitte all-in i en aksje når jeg uansett bruker så mye tid på denne hobbyen som jeg gjør. Trenger noe å fylle informasjonsvakumet i Nano med, og da er volatiliteten i krypto helt perfekt! Alle må jo vurdere og få lov å gå inn og ut uten at man av den grunn er “dust”. Noen liker mer risiko enn andre, og da blir Nano i perioder kjedelig (siden jeg anser Nano som ganske “safe”).

2 Likes

Helt og holdent på linje med deg. Og det er ikke småaksjonærers inn og utgang som styrer kursutviklingen.

1 Like

@Fornybar, jeg finner ikke igjen illustrasjonen din som viser når ulike medisiner har mottatt BTD. Har du den lett tilgjengelig? :slight_smile:

Edit:
Fant igjen noe her nå:

1 Like

Dagens forundring:

Mange relative skribenter på div forum får halleluja stemning pga av en “enkel” ansettelse som skal ta seg av kommunikasjonen for selskapet.

Må le litt av dette, siden dette er strengt tatt IKKE en stilling som har noe som helst med selve produktet å gjøre. Helt enig at dette er en viktig stilling for fremtidige salg av produktet og synliggjøre sådan produktet. Min kritikk går til kritikerne for vøre opplysninger som det argumenteres positiv for.

Hjertesukket går til de som trur dagens ansettelse er for å informere markedet på en bedre måte;)

5 Likes

Jeg synes CVen til den nye IR sjefen er interessant. Hun har solid økonomierfaring er har dessuten kompetanse fra arbeid innenfor healthcare. At hun velger å begynne i Nano er positivt. Hun tror åpenbart på selskapet.
Jeg antar at hun vil ha en sentral rolle i å få opp interessen blant utenlandske investorer og fremtidig funding av Nano. Jeg er imildertid enig med deg i at det ikke er sikkert at IR avdelingen vil legge om informasjonsstrategeine til markedet og oss småaksjonærer. Time will show.

1 Like

Tenker litt samme tanken. Greit å leke litt med krypto mens mann venter på nyheter innen medisin aksjene. Blir mye lettere å holde seg i ro når aksjene svinger ett par prosent når en er vandt med å se 40% på en dag i krypto :sweat_smile:

1 Like

Ikke direkte relatert til Nordic Nanovector, men vi tar det med likevel:

Pathways: The promise of Lu-177-based Radiotherapies

"[…]If one overcomes the financial and regulatory hurdles involved, the therapeutic potential of 177Lu-labeled agents is only limited by the imagination[…]

Og vi har jo den godeste Marco Renoldi med på laget for å knekke akkurat den nøtten. :slight_smile:

1 Like

Vasser i fjæra? https://e24.no/boers-og-finans/helge-lund/helge-lund-foreslaas-som-styreleder-i-nordens-stoerste-selskap/24247952

3 Likes

@Londonmannen svarer deg her. Jeg er en såkalt småaksjonær, men sitter like høgg rolig nå som jeg gjorde når kursen var oppe i 110.
Jeg ville hatt mye mer aksjer hvis jeg hadde solgt da og kjøpt tilbake senere, men er investert her i et perspektiv som varer ut 2019, hvis ikke noe spesielt skjer før det. Mitt tips om det er et oppkjøp, som jeg tror skjer før den tid.
Så lenge alt av nyheter (bortsett fra små forsinkelser, som er vanlig i biotek) er knallgode, så er det ingen grunn for meg til å stresse :slight_smile:

2 Likes

Jeg er nok også å betrakte som småaksjonær, men ikke av den typen som har fokus på den daglige kursutviklingen. Hadde jeg vært en slik og sittet i NANO, ville jeg trolig for lengst solgt meg ut eller gått på lykkepiller.
I mer enn et år nå har kursutviklingen i NANO vært en tragedie. Det kan ingen av oss fornekte. Og jeg skjønner godt dem som har tatt sin hatt og takket for seg. Men til tross for denne forståelsen, så mener jeg at selskapet nå befinner seg på oppløpsssiden og at mye vil endre seg det kommende halvannet året. Hadde jeg ikke vært overbevist om det, så ville jeg ikke vært NANO aksjonær.

Hei , Lurer på hva dere legger i ordet “småaksjonær” ??

Jeg følger jo ganske greit med på Nano (blant annet) men stresser meg ikke opp av nedganger, siden det fundamentale bare blir bedre.
@Dunkel knapt 5-sifret antall aksjer.

Begrepet småaksjonærer er nok relativt. Men dersom man ikke befinner seg på listen over de 125 største aksjonærene, så mener jeg at man kan betraktes som småaksjonær. Dvs at man eier mindre enn ca 50000 aksjer.

Takk for svar, da er jeg og regne som “en piss i Nilen” med mine 5500 aksjer…:slight_smile:

Husk: Mange store aksjonærer fordeler sine kjøp over flere kontoer slik at de kommer under radaren.

Sjeldent lite aktivitet på denne tråden i det siste… Er grunnen mangel på nyheter, eller diskuteres det flittigere på insidertråden i stedet? :slightly_smiling_face:

Mangel på nyheter, og en del har forflyttet til andre marker. Det blåser fort opp her igjen når omtale og moment begynner å ta litt fart :coffee:

2 Likes