Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Lavt volum og dalende intresse med uendret fundamentalt forhold = Kjøpsmulighet for de som “vinner på børs”.

Blir mer og mer sikker på at Nano er rigget på en eller annen måte.

Rigget?

følger indeksen, er ikke vanskeligere enn det. Hjelper ikke at det er fullstendig fravær av nyheter av signifikans i tillegg.

“within a few weeks”, “any day now” er vell slike ting Costa og CO. har sagt siden CMD, fortsatt ikke et pip, er ikke rart folk føler seg lurt.

Nei, det er korreksjon som skjer. Se på wallstreets store fall på fredag, og Asia’s fall i mårrest. Samt OSE i dag.

Jeg tenker mer på det store bildet.

Nano er generelt lavt priset. På 1 år har produktet styrket seg, prisen synket med 30%…

Så da må det være noe rart som skjer. Noen vil at prisen ikke skal opp. All moment oppover blir holdt igjen med masse salg.

Takk til alle som bidrar med god informasjon og nyansert debatt her på TI!

Jeg er også blant de langsiktige småaksjonærene. Kjøpte høsten 2015 med plan om å sitte til 2019+. Opplever at mye av kritikken som har kommet mot kommunikasjon siste året har vært uberettiget. Skuffelsen blant enkelaksjonærer har vært fundert i for høye forvetninger til kortsiktig kursutvikling, samt manglende forståelse for medisinsk forskning. En konsolideringsperiode etter den kraftige oppgangen høsten 2016 var vel også nærmest uungåelig, selv om det har ført til at kursen slik den står nå langt fra reflekterer forventningsverdi.

Når dette er sagt er jeg svært glad for at de nå har ansatt en kommunikasjonsdirektør med erfaring fra aksjemarkedet. Det trengs for Costa sine uttalelser med henhold til oppstart behandling osv. bidrar til å skape mistillit og usikkerhet når melding uteblir.

Når det er sagt sitter jeg rolig i båten med stor tro på at Betalutin kommer på markedet. Det er knyttet betydelig mer usikkerhet til de andre kandidatene i pipelinene, selv om prekliniske resultater er lovende. Dette får i midlertid evt. bli en bonus. Potensialet for betalutin alene er stort nok til å mangedoble innsatsen ved kjøp nå.

4 Likes

Jeg vil heller tro det er en del (ubegrunnet) usikkerhet og skepsis til Nano i markedet, som har vært noen mnd nå.
Jeg sier ubegrunnet siden alle meldinger og rapporter det siste året viser at ting går meget bra.

1 Like

I Nano sitt tilfelle så er market cap allerede brukbar høy for et selskap som enda ikke oppfattes som i gang med pivotalt fase 2 av markedet, så er ikke så veldig dramatisk eller rar utvikling egentlig. Litt skuffende og kjedelig å sitte med er det jo. :slight_smile:

Jeg hører ikke til dem som tror at ansettelsen av kommunikasjonsdirektør umiddelbart vil føre til noen stor endring ut mot markedet generelt, jeg tror heller det er for å avlaste CEO og CFO slik at de ikke kontinuerlig er opptatt i kommunikasjon med institusjonelle investorer som nå begynner å bli mer interesserte, nettopp fordi selskapet innen noen måneder vil være i en mer moden fase.

3 Likes

Da må jeg nesten spørre; hva er brukbar mcap så snart piv 2 fase offesielt er i gang?

Er desverre markedet som avgjør det. Er ingen fasit som sier at den må stige.

Men håpet er jo at flere institusjonelle vil ønske å posisjonere seg, det er derfor vi har tråden om aksjonærlister for å prøve å følge med på om man kan se noe sånt.

1 Like

Dunkel
Nå må du ikke glemme at det er dråpene som utgjør såvel Nilen som alle mindre sideelver/bekker. For deg er dine 5500 aksjer like viktig som 50000 aksjer er for andre. Dessuten må du ikke glemme alle de tusenvis som ikke har anledning å eie en eneste aksje i NANO om de så gjerne ville.

Jeg forsøker å innprente i mine barn at de istedet for å fokusere på de få som har det bedre enn oss, skal de fokusere på de milliardene som har det verre enn oss. Da er det så mye letter å se hvor priviligerte vi er og hvor inderlig godt vi har det.

Viktig å ha riktig perspektiv. ;-))

9 Likes

At aksjekursen ligger der den ligger tror jeg hovedsakelig kan tilskrives kommunikasjonpolitikken selskapet har ført siden årsskiftet 2016/17. LC uttalte selv på presentasjonen av Q1 2017 i mai 2017 at de måtte være “very, very careful” med hvilke informasjon de gav til hvem.

Resultatet av denne forsiktigheten har vært meldinger der man må benytte tolketjeneste for å skjønne hva ledelsen forsøker å si, noe som har gitt grobunn for frustrasjon og usikkerhet, samt en mengde spekulasjoner på diverse diskusjonsforum. Når da ledelsen ikke rykker ut og korrigerer det som sies, men følger opp med nye uklare meldinger, så legges grunnlag for stadig økende usikkerhet. Og som vi vet er usikkerhet som gift for aksjekursen.

Jeg hilser ny kommunikasjonsdirektør velkommen ombord i NANO og setter min lit til at meldinger som heretter kommer fra NANO er klare og konsise, samt gjerne skrives i et språk som allmuen skjønner, eller i det minste har muligheten til å skjønne.

Jeg er ikke i tvil om at der skjer mye positivt bak forhenget i NANO. De leverer tross alt resultater i verdensklasse med sitt Betalutin og har gjennom dette et produkt med særdeles gode muligheter til å ta betydelige markedsandeler, når det er endelig godkjent og kommer ut i markedet. Noe jeg vil tro skjer i løpet av 2010.

Så har man tålmodighet til å ventet ett år eller to, så tror jeg man vil oppleve å få en fantastisk avkastning. Og har man ikke det og fått tvilen i seg, så er det kanskje best både for egen helse og familie at man trekker seg ut av NANO og finner noe annet å investere i. Det er kun de mest tålmodige og stae som blir sittende hele veien opp, eller ned, alt etter som man velger å se på NANO.

1 Like

https://www.aksjeeiere.no/?utf8=✓&year=2016&q=NORDIC+NANOVECTOR+ASA

Denne blir spennende å se endringene på for 2017 (når de kommer ut). Hvor mange navn som blir byttet til “blank” = Utenlandske aksjonærer, gjenstår å se.

Personlig tror jeg andelen har økt betraktelig, og vil da anser jeg som et klart bull tegn.

1 Like

Når kommer den?

April/Mai tror jeg det er.

" Oilimp
16 januar 14:33
solgte Nordic Nanovector til kurs 86,60 NOK "

Jeg kan jo påstå at det var gevinstsikring, da jeg så denne nedgangen. Men jeg heter ikke ( sett inn navn på alle mentalpasienter/backtradere på HO) så det var nok bare et heldig salg da jeg trengte penger :sweat_smile:
Akkurat samme flaksen i juli var det vel, ble rådet til å kjøpe meg inn igjen i Nano over tid, men jeg følte den var på bunn. Kjøpte for alt, og jaggu forlot den 60-tallet rett etter kjøpet, samme dag :slight_smile:Er jeg en sånn bjellesau da? Flere vil mene jeg er et sauhau bare :joy:

Er ikke du i det man kaller på fotballspråket “i flytsonen” ?? :slight_smile:

Det gjenstår å se når jeg skal selge da, siden jeg ikke trader :slight_smile:
Solgte litt her 16 januar for å betale oppussing av badet, som var nødvendig. Ellers sitter jeg så lenge jeg kan med mine Nanoaksjer, har ståltro på at det er en meget god investering på sikt :slight_smile:

2 Likes

Ser forøvrig at storkaren Korsar på det nye HO forumet, nok en gang er ute for å gjøre seg stor på andre. Nå er det visstnok BgBio som er den store saken for ham. Og han drar velvillig frem den hyggelige oppturen BgBio har hatt de siste uekene. Men at BgBio fallt dobbelt så mye som NANO, prosetnvis, i løpet av dagen går den store fader forbi i stillhet.

Må jo innrømme at jeg synes både AS og Korsar gir lesere god underholdning, i det minste.

5 Likes

Jeg synes det er helt tragisk hvordan HO i det hele tatt lar forumene eksistere sånn som de har utviklet seg ila 2017. Og jeg fatter ikke hvordan voksne mennesker får seg til å bruke timesvis daglig på å prate drit om andres investeringer. Tipper all baissingen på HO bidrar til en god del skepsis blant norske investorer. Særlig nå som de får operere uhindret etter alle de mer nøkterne har gitt seg der.

Det er bare å tenke på det. Hvis du hører om en spennende aksje men ikke har helt peiling på sektoren, hva gjør du? Hva er de første kildene som kommer opp?

Er det lovlig å holde på sånn? Hva skjedde som gjorde NANO til hatobjekt nr 1??

1 Like