Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Aksjemanipulering gjennom løgn på forum er jo per def forbudt, men skal sikkert mye til for å bli anmeldt og dømt for det.

Jeg tror at den viktigste grunnen rett og slett er at mange kjøpte seg inn på kurser fra 100 og oppover før ATH og ved senere tullerallyer og er frustrert over kursutviklingen samtidig med at selskapet får en del kritikk for sin infopolicy.

Men så er det jo en del som rett og slett får et kick av å trolle, det gir en maktfølelse å trykke andre ned. Dette ser man også i andre sammenhenger både online og irl.

Og til sist er det jo en del av brukerene på HO som fremstår som faktisk mentalt syke personer.

1 Like

Jeg har fulgt med på forumet på Hegnar fra våren 2016. Frem til Lugano sommeren 2017 var det vel sånn nogenlunde levelig. Etter sommeren har det vært helt utrivelig å lese hva som blir skrevet mellom noen og enhver på HO. Så takke seg til at det faktisk er et forum som det går ann å sette seg ned på kvelden eller på dagtid og følge med det som blir skrevet…
Tekinvestor er et trivelig sted , og her virker det som folk er oppegående !!

Takk for oppmerksomheten…:slight_smile:

4 Likes

Må si at jeg er utrolig spent på hva som skjer imorgen tidlig på OSE nå som børsene i USA korrigerer. Tenker jeg må sette over noe penger for å handle på billigsalg for en gangs skyld.

Men idag var en fin dag å sitte gearet long i VIX-indeksen! :blush:

fytte H. der må du ha gjort det bra, VIXen må ha skutt i været i dag.

Edit: holy…

Hmm, på tide å snart gå inn i XIV?

Når penger skal flyttes så sitter jeg i ro.

Grunnen til at mange flytter penger nå er av inntjenings vurdering av de selskaper som har omsetning. Nano som pr dags dato ikke tjener ei krone så er det mer fundamentale forhold (hitt eller shit) som betyr noe.

Oppsiden til Nano er uansett betydelig mye mer en “korrigering”, og mitt blikk går mot endepunktet.

1 Like

Det er vel felles for de andre norske biotekselskapene også. Dersom man ikke har belånt porteføljen og kommer i en skvis, så er nok det beste å sitte i ro. For de som er heldige nok til å ha ledig kapital så blir det tilbud på børsen nå, ser det ut som. Januarsalg, i februar.

1 Like

Husk, folkens, Nordic Nanovector er fullfinansiert frem til 2H19 hvor de får data fra en avsluttende studie. Det vil ikke bli noen problemer med å skaffe en partneravtale når den tid kommer. Markedene kan gjøre hva de vil til den tid.

Til å være biotek er dette en ganske trygg havn å være i. Volatiliteten be damned!

1 Like

For NANO sin del kan dette være det tidspunktet der storfisker begynner å få blod på tann.

Bare å lese aksjonærlister nøye fremover

1 Like

Hvor langt ned skal vi i dag? :wink:

Tja… Åpner på 71 og ender på 68,5.

image

Enig. Men ingenting i forhold til krypto som blør fra alle tenkelige og utenkelige hull… :joy: Nå tror jeg snart den siste optimist selger. Har ikke fulgt med på Nano i det hele tatt (nesten). Har vært deilig - samtidig å vite at pensjonen er sikret om 2-3 år :slight_smile:

1 Like

Tja, vurdere faktisk å lempe ut noen tusen aksjer for å kjøpe tilbake enda litt flere. MEN, det er jeg nok ikke alene om.

Historien har vist seg at å være eksponert mot biotek i tider som dette kan være en god ide. Selv om NANO ikke har ett ferdig produkt så satser jeg på at det er tilfellet denne gangen også.

Må også understreke det faktum at det kan godt tenkes at vi vil se en del tvangssalg i tiden fremover om dette skulle vedvare. Ta feks OM Holdiing, han sitter jo med relativt høy giring i flere selskaper og det kan jo fremtvinge tvangssalg… Han er heller ikke alene.

Uansett. Lykke til!

Ps, husk at det er når blodet flyter at formuer blir skapt :wink:

1 Like

Jeg har fulgt samme tankesett. Når indeksene stuper og folk panikkselger så trekker jeg meg bare unna forumene. Så lenge det ikke er fundamentale forandringer…

3 Likes

RIP Nano :cry:

Solgte ca 60% forrige uke. Skulle solgt alt. Kontoen vil blø idag ja.

Gjør som strutsen, setter hodet ned i sanden og titter opp når sola skinner

1 Like

Strutsen det er meg!

1 Like

Selvfølgelig krasjer Nordnet samtidig som børsen :smiley:

2 Likes

Jeg hadde tenkt å handle, men får ikke mulighet!

Det er veldig viktig å skille mellom dårlige fundamentale nyheter og generelle korreksjoner. Det vi ser idag på børsen var en ventet korreksjon hvor 9 av 10 aksjer faller kraftig. Her er det lett å få panikk å begynne og selge, men jeg sitter hvertfall rolig i båten til stormen har lagt seg.