Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Nordic Nanovector ASA - Generell tråd (NANO)

Endte på 70,65 kr , Savepig.
Takk for TA-kart:slight_smile:

2 Likes

Hvilke produkt?

minilong VIX fra dagen før, long obx fra morgenen av, bull x12 SP500 og NQ100 litt etter lunsj. Avsluttet dagen med bull STL, OBX og SP500, så får man håpe på at USA stenger i grønt og at effekten når Oslo imorgen :slight_smile:

Dette er jo bare synsing og gjetting…

1 Like

Er det ikke lov å diskutere meninger her inne mener du?
Og @Glennh1 det ble solgt masse aksjer under 68,5 men den slutta vel ikke der?
Riktignok er jeg langsiktig i Nano, men det er litt komisk å se flere bastante dommedagsprofeter på flere forum " hvis den går under 69 så er den på 50-tallet neste uke" osv.
Jeg tror ikke noen vet hvor kursen er om en uke, eller 1 mars eller hva.
Det kommer nok an på det generelle markedet, som tok Nano ned 3.22% og mange andre ned mye mer enn det, og på om Nano har noe å meddele markedet. Min mening :grin::+1:

2 Likes

Tror ofte det blir litt feil å kalle det dommedagsprofetier. For de av oss som liker å tolke det tekniske så handler det egentlig bare om å finne støtte og motstandsnivåer. Dersom en støtte blir brutt så ser man etter neste mulige støttenivå. Det nivået man da finner er der det er enten man vil eller ikke. Da er det mer en konstatering enn en profeti tenker jeg :slight_smile:

Jeg er helt enig med deg i at ingen kan vite noe sikkert og at markedet viser vei, men støtte og motstand kan gi pekepinn på hvor det snur opp eller ned igjen er mitt inntrykk. Min tekniske tolkning var at Nano hadde støtten på ca 66,8 etter tidligere bunner. Satte derfor forhåndsordre i helgen med varighet ut denne uka. Fikk på 66,95 ved åpning i dag. Lett å tro på TA akkurat da :smile:

Jeg var nok ikke så tydelig, jeg snakker ikke om TA, jeg har rett og slett ikke satt meg noe inn i det som langsiktig, men ser jo at dere ofte går rett med de analysene.
Jeg tenkte mer på hodeløse innspill hver gang kursen dipper en krone eller 2, så kommer noen med " nå er 50 rett rundt hjørnet" osv.
Uten noen teorier om hvorfor så blir det bare vissvass i mine øyne :sweat_smile::+1:

1 Like

Da misforstod jeg. Følger deg på den. Lov å mene hva man vil, men det er liksom argumentene som er spennende :smile:

1 Like

Tror det blir en ganske blå børsdag i morgen - hvis IR kunne smelt til med noen børsmeldinger hadde vi vært tilbake på 90 in no time :slight_smile:

3 Likes

Jo og jeg mener det er gjetting og synsing når han uttaler seg om hvem som har en aksjen som hatobjekt…

Dersom du med sikkerhet kan si hva som har gjort NANO til hatobjekt, så er jo det flott. Ja, mitt innspill må gjerne kalles synsing, men i en diskusjon blir det gjerne en subjektive syn, basert på erfaringer som blir til en mening. Så må den enkelte leser ha sin mening, og gjerne en mening om hva min mening er basert på. Vi lever tross alt i et fritt samfunn med ytringsfrihet, så her er såvel du som jeg på trygg grunn.

Tror nok at mange som i går synset om den fremtidige kursutviklingen til aksjemarkedet generelt og NANO spesielt kan få seg en overraskelse. Selv om de hevder at deres uttalelser var basert på T A og derigjennom konkrete, faktiske verdier. For verden blir aldri sort hvitt, selv om man gjerne skulle ønske det. Ei heller analyse av den fremtidige utviklingen i aksjemarkedet. Vi ser gang på gang at det hele koker ned til synsing, basert på enkeltindividets mening og dets erfaringsgrunnlag, samt ens personlige holdning/forhold til det man kommenterer.

Ha en fortreffelig dag, og ikke bli overrasket om børsene åpner opp i dag.

2 Likes

Ja det er jo, som det meste av diskusjoner her inne, en gjetning. I dette tilfellet vil jeg si en kvalifisert gjetning, da Londonmannen nok bedre har lagt merke til det samme som meg det siste året, nemlig at en del personer som har vært positive til Nano selger seg ut i utålmodighet, og går glipp av oppganger, og dermed blir rabiate bajsere. Han har nok sett det i mye større grad enn meg, da han har vært investert i Nano siden tidlig 2016 (?).
Det var mange som investerte på 12-15-20 kr, som solgte på 30-40 kr etc, og gikk glipp av masse oppgang og dermed ble bitre. Noen kjøpte seg inn i rallyet opp mot 129 kr før jul -16, og er nok ekstra bitre.
Sånn vil det nok alltid være.

Noen som har synspunkter på når vi kan forvente at første pasient i paradigme og kombinasjons-studien blir behandlet?

Vi vet at studien har vært godkjent i mange land siden midten av desember, så hva er det som trekker ut? Mener å ha lest at screening samt for-behandling tar rundt 2 uker. Så da står vi igjen med : Produksjon/ distribusjon og rekruttering?

Studien har vært planlagt lenge så må innrømme at jeg hadde forventet igangsettelsen skulle gå fortere. Spennende å følge selskapet tett, men også frustrerende når forventet informasjon uteblir. Det er vel sånn her det skal føles å henge i masta, så har jo forsåvidt vært forberedt på det. Får ta en ny titt på CMD-presentasjonene. Fungerer som valium det der :smiley:

Så hva mener du de som du sier er bittre vil oppnå ved å rope ut her inne ?

Er det noen på forumet som har vært i kontakt med ny IR ansvarlig for å få innsyn i hvordan man ser for seg kommunikasjon med markedet generelt og ikke minst hva vi kan forvente av konkret informasjon til markedet i 2018?

Gir tål frem til kvartalsrapporten

Beundringsverdig ro du utviser, men det kommer vel sjelden så mye mer frem enn det økonomiske i kvartalspresentasjonen? Samt forsikringer om at ting er i rute…

På podcasten for to uker siden fremholdt Costa og Dahle at de ønsket å presentere modne data fra paradige på ASH i desember. Om dette skal tolkes som avlesning av samtlige 130 pasienter 6 måneder etter behandling bør de komme i gang ASAP.

1 Like

Nå synes jeg det er velsignet lenge mellom hver gang et bittert, bajsende troll kommer på snarvisitt hit inn, så jeg mener først og fremst andre forum.

Hvis du er aksjonær så er det bare å kontakte de i Nano, de har svart hver gang jeg har tatt kontakt. :slight_smile:
Men å spørre et selskap om hva man kan forvente av konkret informasjon til markedet i 2018 er nok bortkastet tid og energi, tror man vil slite med å få gode svar der.
Jeg vil tro det er situasjonsbetinget hva Nano kommuniserer ut til markedet og oss aksjonærene, det kommer jo an på fremgang og foreløpige resultater i de forskjellige studiene, svar på de søknader de evt har sendt og sender til godkjennende organer som FDA osv, og eventuelt andre ting som er meldepliktige.

1 Like

Stemmer ikke helt, kommer tidvis ganske vesentlige oppdateringer på kvartalsrapporter.

Kroneksempelet er q3 2015

2 Likes