Veldig enig. Denne tråden har tapt seg enormt siste måneden, uten at jeg kanskje ikke kan klage så mye mtp. At jeg selv ikke bidrar. Synest dog det er litt trist da jeg har hatt godt utbytte av denne tråden tidligere. Vil minne på at alle har muligheten til å selge aksjene sine om de ikke lenger er fornøgd med Nano. Selv ser jeg heller på topp 50 og ser hva store gutta gjør, de sitter stort sett stille
Dersom de først melder når sprøyten med betalutin settes, så er det ganske mange personer som går rundt med innsideinformasjon i fra forbehandling til betalutininjeksjonen. Vil anta at first patient dosed er en betydelig trigger, og en svært enkel måte å redusere risk for innside-info vil være å melde umiddelbart når pre-dosing er foretatt. Vil tro det er et spørsmål som er legitimt å stille til ledelsen dersom du ønsker. Det kan jo være en idé før du på et offentlig forum hevder at Costa har løyet .
@Soprano
Tror nok vi må kunne akseptere at mange begynner å gå lei av å bli behandlet som sjampinjonger av ledelsen; “kept in darkness, fed by shit”. Mangel på oppdateringer skaper frustrasjon og usikkerhet. Det vet vi fra andre tilfeller. Og når de gjennom 2016 og utover i 2017 fremholder tidspunkt for oppstart av Paradigmestudiet, så burde de oppdatert markedet bedre enn det de hittil har gjort. Det er min ringe mening. Og årsaken til at aksjekursen befinner seg der den gjør, skyldes nok hovedsakelig at informasjonen ut fra ledelsen har vært meget begrenset.
Nå skal det samtidig sies at markedet bør ikke være overrasket over at så skjer. For under Q&A session på presentasjonen av Q1 17, i mai 2017, så presiserte LC at det var økende interesse for NANO blant deres konkurrenter og for å hindre at NANO gav konkurrentene fri etteretning, så ville ledelsen i NANO være “very, very careful” med hva og til hvem de informerte om utviklingen i NANO.
Så kan man gjerne diskutere hvorvidt det er smart eller mindre smart. Her på forumet og på HO er det helt klart delte meninger om det. Uansett, så tror jeg nok vi må innse at denne policyen bidrar til å skape usikkerhet og som vi alle vet, usikkerhet er gift for aksjekursen.
Men har man fått tvilen i seg så hjelper det å ta seg tid til å lytte gjennom presentasjonene fra CMD. Har selv gitt meg en slik CMD dose i formiddag, og det gjør unektelig godt.
Tenker sutring er korrelert med tvangssalg mtp belånte posisjoner og wallstreet korreksjon. Hadde tillit til @Boykie sin vurdering om at det kunne gå til mars / april før melding om innrullert pasient til behandling foreligger. Er på mobil, så linker ikke til posten nå. Har tillit til ledelsen om at de jobber fokusert mot veien til markedet. Oppfordrer til at folk prøver å skille skit og kanel av informasjon bedre. Gir tradingmuligheter når du aner markedet feiltolker informasjon. Mistillit til ledelsen er slik feilinformasjon, og nåværende nivå tilsier kjøp. Eneste skremmemoment er om det blir flere dønninger fra andre siden av atlanter—dammen.
Jeg mener det må være anledning for å diskutere alle sider ved selskapets utvikling her inne. Frustrasjonen som melder seg hos mange nå er reelle og det må være anledning til å lufte de uten å bli skjelt ut for å være små løgnaktige sutreunger med Down Syndrom. Denne retorikken bidrar med en polarisering av debatten som ingen er tjent med.
Har for øvrig forståelse for at mange er skeptisk til negative kommentarer på grunn av utviklingen på HO. Mye av kritikken her det siste året har utvilsomt vært uberettiget. Når så mange lojale aksjonærer som har vært (og til dels fortsatt er) svært positive til Nano mener informasjonen er for dårlig og forventer mer av en ledelse i toppklasse mener jeg samtidig at dette bør dette tas på alvor.
Siden ingen av oss vet har jeg nå sendt mail til selskapet med spørsmålet nå. Skal poste svaret når det kommer. Hvem vet kanskje det kommer noe opplysende ut av å lufte ulike synspunkter allikevel?
Tror det bunner i at vi ikke har noe materie å diskutere lenger. Alle emner er ihjeldiskutert og folk blir rastløse, samtidig som søsterselskapene PCIB og Bergen Bio går som kuler.
Greit at man ikke får to is som forespeilet. Det er ikke bra og mange blir sikkert skuffet. En investor bør ta innover seg skuffelsen av færre is og agere saklig deretter, men ovenfor her reageres det som om man faktisk har Downs Syndrom OG ikke fikk is.
Slapp av litt, se det store bildet og ta en beslutning.
Forøvrig en referanse til filmen UNO, og ikke en påstand om at resten av investorene har en kromosomfeil. Det var ikke jeg som dro to is inn i denne tråden!
Som en edit: dersom man ikke har sett UNO og tar is-referansen kan jeg forstå at man blir støtt.
Det er jo the shit nå for tida å bli krenket da
Noen ble krenket av filmen Svidd Neger. Ikke jeg, bra film
Ellers så venter jeg, som de fleste andre, på informasjon fra Nano.
Sjekker hver morgen om det er kommet noe, en dag løsner det.
Velger inntil da å sitte rolig med hvilepuls med de aksjene jeg har, så må andre gjøre det de føler for. Men å la følelser styre i aksjemarkedet er vel ikke så bra strategi?
Ja, noen leter med lupe etter ting som krenker. Moralen er: 1) Toughen up, 2) se mer norsk film og 3) les poster i kontekst av tråden forøvrig.
Var en gang i tiden utsatt for blind vold, brudd i ribbein og litt slikt kos. Fikk tydelig beskjed hos kompis på besøk neste dag, slutt å bæs! Bein og stolthet gror, ingenting å sutre over. Er stor tilhenger av slutt å syte mentalitet. Hvem i all verden skulle vel ha en posisjon i NANO med salgspremiss på dagens situasjon? Høres ut som oppskrift for kjøp på topp, selg på bunn. Tenk med hodet, ikke hjertet, tomme håp eller ræva for den del.
Flott! Innrømmer at “to is-” kommentaren var litt på kanten. Men @Inkognito666 sin link-respons til innlegget mitt var litt for fristende til å la stå urørt. Mitt innlegg var ment som en generell utbasunering mot lynsjestemningen mot nano-ledelsen som jeg føler er i emning. De er tydeligvis i en prekær situasjon når det gjelder hvilken informasjon de kan dele , og jeg synes de gjør rett i å være restriktive ettersom de er i et veldig kompetitivt marked. Det er til oss aksjonærers beste i det lange løp. Dersom du er ute etter en kortvarig profitt er det selvsagt kjedelig. Men jeg tror vi vil få godt betalt om vi har litt mer is i magen (no pund intended).
Det var kun noen måneder siden vi hadde like mye sutring og usikkerhet i forumene. Så kom CMD/Q3 og småaksjonærene ble superhappy på lik linje med Costa. Gi det 2 uker til så kommer det noen smådrypp med mer informasjon - noe som gjør de samme skribentene happy igjen. Jeg kan forstå at folk er utålmodige, men det har i mine øyne ikke kommet informasjon som tilsier at caset er forandret . Tvert om så kommer vi stadig nærmere målet og som sporano påpeker så bør vi ha mer is i magen. Er vi heldige så kommer det kanskje en melding eller to før Q4-tallene fremlegges også
Overbevist om at de som sitter rolig vil få valuta for pengene.
Slik er det i denne bransjen og hør bare på diverse foredrag om de store investor selskapene. Først når Fase 3 (Nyere tids også Pivotal fase 2A/2B) at de FLESTE investor selskapene vil få mandat til å kjøpe dersom man ser bort ifra index fond!
HC kan ikke sammenlignes her side de HAR mandat til dette!
Betalutin er det snakk om NÅR og ikke OM de får markedsgodkjennelse, bare dette vil garantere pengene tilbake.
Slik går nå dagene og teller dager til markedsgodkjennelse.
PS: Å hoppe etter bølgetopper er en sport få behersker. Vær sikker på at når du velger å selge NANO til fordel for BergenBio og PCIB så er deres momentum ute og Nano får sitt. Selv har jeg alt på NANO og venter MINST til NANO får et kraftig rekyl opp før jeg vekter meg ned i NANO og opp i BergenBio og eller PCIB.
Stay Cool
Hva er det du konkret har reist spørsmål om til IR?
Spurte om de vil melde oppstart av for-behandling eller selve behandlingen med Betaulutin.
Til tross for at stemningen rundt omkring i stor grad kjennetegnes av syting og sutring(noe rettmessig)er det på sin plass å minne om hva NANO faktisk er.
NANO er et legemiddelselskap som er i ferd med å starte PARADIGME-studie for medikamentet Betalutin. Dette studiet kommer til å være grunnlaget for en myndighetsgodkjenning. Det finnes muligheter for at medikamentet kan godkjennes før dennes studien er fullført.
Produktkandidaten Betalutin har så langt vist gode resultater(64% ORR hvorav 28% CR ved forrige datavisning i desember '17). Videre har 90% av pasientene som er behandlet med medikamentet fått en reduksjon i tumorstørrelse.
Disse 90% gir seg ikke utslag i effektdataene(ORR) nevnt ovenfor, men er fremdeles av livsforlengende verdi for pasientene.
I samme stund venter vi på oppstart av studiet ARCHER-1. Et studie hvor man kombinerer nåværende standardbehandling Rituximab og Betalutin.
Ledelsen i selskapet består i stor grad av svært kvalifiserte mennesker med bakgrunn fra big pharma.
Så til kronspørsmålet: hva er det man egentlig har her? Jeg mener vi har et selskap som styrer et tight ship. At ledelsen definerer oppstart paradigme annerledes enn investorene får stå sin prøve. Hva er forskjellen på oppstart mars og desember om man zoomer litt ut? Produktet er en forbedring over alle eksisterende alternativer for 3L FL, det er trygt og til sist enkelt å bruke.
Dersom du mener at informasjonspolicyen er så svak at du som investor ikke kan gjøre deg opp en mening om R/R, bør man selge. Min vurdering er annerledes.
Hva forventer du selskapet skal gjøre da? Informere om enhver lille bagatell?
Selskapet (IR og Costa) har sagt flere ganger at Paradigme er startet. Videre er det vanlig prosedyre at man melder når første pasient er dosert. Alt dette har jo selskapet opplyst om.
Jeg ser at selskapet senest i september 2017 guidet at første pasient skulle vært behandlet før årsskiftet og jeg forstår at enkelte er frustrerte, men etter CMD så fjernet de denne guidingen. Sånn sett synes jeg det er litt sutring når man ikke forholder seg til oppdatert informasjon og kan ha litt forståelse for at det oppstår forsinkelser gitt det stramme tidsskjemaet som tidligere var guidet. Nå gjelder ikke sistnevnte deg, men jeg snakker generelt om det jeg leser i diverse forumposter (både her og HO). Ellers så setter jeg pris på konstruktive meldinger - både positive og negative.
http://www.nordicnanovector.com/sites/default/files/Pareto%20Securities%208th%20Annual%20Health%20Conference%20-%20Nordic%20Nanovector%20ASA.pdf (side 12 av 14)
Takk. Du fikk raskt svar også - det er bra.
Det er nå 3 måneder og 1 uke siden Paradigme søknaden ble sendt. Utformningen av søknaden er gjort i dialog med myndighetene, ref Lisa på CMD. Costa opplyser på podcast 22. januar at man er dialog med regulatoriske myndigheter i flere land for å besvare spørsmål til søknaden og at dialogen. Jeg forstår ham også slik at det foreligger godkjennelse i noen land.
Det er mulig at man ikke ønsker å gi informasjon for samtlige land det er søkt til ha godkjent søknaden ¨,slik at hele studien er harmonisert når endelig godkjennelse foreligger?
Etter min mening er det ikke noe som tyder på at caset ikke er intakt.
Minner om Costas avsluttende ord på CMD om at Novartis gjennom oppkjøpet av AAA, som arbeider innenfor nuclear medisin nå på radaren til BP. Nano er vel blant de fremste innenfor for dette feltet. Jeg antar at det var det han mente med at vi er next in line ( til markedet). Ikke til å bli kjøpt opp.
Jeg må bare be om en referanse til hvor du fant denne hodeløse haussingen? Har lett et godt stykke opp i tråden uten et eneste ‘‘AMMAGURRR godkjenning mars 18’’.
Edit: henvisning til @Oilimp sine smileyfester teller ikke.
Og av emojireaksjonen leser jeg at referanse til nevnte haussing ikke er å oppdrive, og at du ordfekter mot en selvkonstruert virkelighet. God jul.